Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

    Ben zinnens om mijn ongebruikte Fujinon XF 35mm F1.4 R weg te doen en deze te vervangen door de Samyang 12mm F2.0 NCS CS Fuji X Zwart.
    Zet die 35mm direct te koop.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

    Luc heb deze lens de Samyang bedoel ik... is een van de scherpste lenzen die ik ooit heb gehad... kan deze enkel maar zeer positief aanraden.
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

      Eddy, is die erg geschikt op een X-T1 als landschapslens? (Wellicht een overbodige vraag maar wil toch zeker zijn.)
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Eddy, is die erg geschikt op een X-T1 als landschapslens? (Wellicht een overbodige vraag maar wil toch zeker zijn.)
        ik gebruik die op de X-E2 en vnl. voor landschappen, XT-1 zelfde sensor, enz... dus geen probleem
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

          Thx Eddy, ik heb nog steeds mijn 5D en die geef ik nog niet af.
          Het is nog altijd een super toestel ook al komt de Mark IV er nu aan, ik hou mijn classic.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

            Ik gebruik deze lens ook op mijn X-T1. Uiterst tevreden van. Tekent zeer scherp, prima kleuren en niet al te veel vervorming.
            Het manueel scherpstellen stoort (mij) echt niet op de Fuji X-T1. Prijs /Kwaliteit zeer goede lens!
            Zelf was ik aan't twijfelen tussen de UWA zoom van Fuji of de Samyang 12mm en heb voor de laatste gekozen.
            Met het prijsverschil heb ik mij een 35mm gekocht.

            Comment


            • #7
              Re: Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

              Voilà se, de samyang 12mm f/2.0 is besteld en er maar meteen een Fujifilm X-E2s bijbesteld. Denk dat dit mijn "chouchou" zal worden.
              Volgende aankoop is de 27mm om in stad te fotograferen, heb dat tot hiertoe erg weinig gedaan, 't zal weer wennen zijn.
              Last edited by Red Falcon; 29 september 2016, 09:57.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

                Je zal er geen spijt van hebben. Ik gebruik die op men xpro 2.

                Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

                  Alhoewel dit het kapen van een draad is .. iemand die deze lens gebruikt op een A6000 ? OP youtube zijn een paar filmpjes waar men daar niet onverdeeld enthoesiast over is (uitgesmeerd beeld in de hoeken met f<5.6?)
                  (moet ik hiervoor een niuwe draad starten?)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

                    Toch moeilijk scherpstellen met die Samyang hoor, ondanks het digitaal matglas.
                    En die knopjes achterop de X-E2s staan daar heel ongelukkig, om de haverklap heb ik op één of meerdere geduwd.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      En die knopjes achterop de X-E2s staan daar heel ongelukkig, om de haverklap heb ik op één of meerdere geduwd.
                      Fuji is super qua beeldkwaliteit en heeft ook formidabele objectieven.
                      Doch één ding is jammer, blijkbaar praten die ontwerpers niet tegen elkaar, een uniforme bediening van objectieven en toestellen,
                      daar hebben ze blijkbaar nog wat werk aan Luc....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Doch één ding is jammer, blijkbaar praten die ontwerpers niet tegen elkaar, een uniforme bediening van objectieven en toestellen,
                        daar hebben ze blijkbaar nog wat werk aan Luc....
                        Dat klopt wel, maar ik vind anderzijds dat je zulke dingen ook met Nikon en Canon tegenkomt. Het stoorde mij vroeger een beetje dat de bediening van een EOS 1-reeks enkele bedieningsverschillen had in vergelijking met andere bodies. Bij Nikon merk ik dat er vergelijkbare hindernissen zijn als je een D4/D5 naast een andere body gebruikt, zelfs een D500 of D750. Misschien is dat marketing-techniek...

                        Vandaag kan ik alleen maar zeggen dat het wisselen tussen de X-T1 en de D7200 eigenlijk heel vloeiend gaat. De bedieningselementen zitten ook ongeveer op dezelfde plaats, ook al zijn er een aantal serieuze verschillen in functionaliteit, te beginnen met de diafragmaring. Bij de andere Fuji toestellen heb ik het wel iets moeilijker, maar ik denk dat dat vooral ligt aan de plaats en werking van de zoeker (of de afwezigheid ervan).

                        Over het per ongeluk verzetten van bepaalde instellingen bij Fuji hoor je vaak klachten. Ik weet niet waarom, maar bij mij gebeurt het zeer zelden. (Misschien zijn mijn standaard settings anders dan bij de meeste gebruikers.) Maar ook hier de bedenking: ik werk alleen met de X-T1, en ik heb al gemerkt dat mijn exemplaar (december 2014) stroevere draaiwieltjes heeft dan sommige andere die ik al in mijn handen heb gehad. Dat soort variaties zie je bij lenzen ook.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

                          Ik gebruik er de rode peaking voor op mijn xpro2 . Vind ik makkelijker dan het matglas.

                          Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

                            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                            Toch moeilijk scherpstellen met die Samyang hoor, ondanks het digitaal matglas.
                            En die knopjes achterop de X-E2s staan daar heel ongelukkig, om de haverklap heb ik op één of meerdere geduwd.
                            Ik weet wel dat het niet zo goedkoop is maar mijn ervaring wil ik wel dele en dit gaat dan om een AF adapter
                            Het gaat hier om de Techart Pro adapter
                            Mijn ervaring met Sony A7 RII en deze adapter is gewoon fantastisch, ik gebruik nl Canon FF, M-42 en Nikon AIS objectieven in combinatie met deze objectieven en kan je vertellen dat het gewoon super is
                            Voor meer info zoek op de site van Techart Pro , ik denk wel dat het ook voor Fuji betstaat of mogelijk is

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iemand ondervinding met Samyang 12mm F2.0 NCS CS op fuji X-T1?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hubje Bekijk bericht
                              Ik weet wel dat het niet zo goedkoop is maar mijn ervaring wil ik wel dele en dit gaat dan om een AF adapter
                              Het gaat hier om de Techart Pro adapter
                              Mijn ervaring met Sony A7 RII en deze adapter is gewoon fantastisch, ik gebruik nl Canon FF, M-42 en Nikon AIS objectieven in combinatie met deze objectieven en kan je vertellen dat het gewoon super is
                              Voor meer info zoek op de site van Techart Pro , ik denk wel dat het ook voor Fuji betstaat of mogelijk is
                              Bedankt voor de tip, maar helaas maken ze nog enkel een adapter voor de Leica M, dus zelfs niet meer voor de Sony E.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X