Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met olympus 75mm F1.8 MFT maar op een E-P3 toestel ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iemand ervaring met olympus 75mm F1.8 MFT maar op een E-P3 toestel ?

    Ik lees veel goeie dingen over de olympus 75mm F1.8 maar telkens is het op een OM-D E-M5. Daar focussed de lens razend snel op ...maar hoe is de beleving op een E-P3 ? even goed of ... is bv de balans niet echt goed (want een zware lens).

    Ik ben nog aan 't twijfelen want
    a) dure lens voor een "backupsysteem" wat mijn E-P3 (voor mij) is.
    b) ik heb al de 45mm F1.8

  • #2
    Re: iemand ervaring met olympus 75mm F1.8 MFT maar op een E-P3 toestel ?

    De 75mm is heel mooi, maar voor backup aan de dure kant, bovendien is de nieuwe sensor een stuk beter, maar dan zou je de ep3 moeten upgraden. Dan komt zo'n dure lens beter tot zijn recht.
    De af zal best vrij snel zijn, maar dan mis je nog steeds de betere kleurendiepte, hogere iso en schepte van de nieuwere bodies.
    De vraag is ook een beetje wat je primaire systeem is.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: iemand ervaring met olympus 75mm F1.8 MFT maar op een E-P3 toestel ?

      probleem van de 75 mm lens is dat deze zo goed is en ontzettend mooi dat je hem haast "moet" hebben, echter is de brandpuntsafstand echter niet ideaal, alleen voor portretten, headshots en soms wanneer je echt iets wil isoleren van de achtergrond, maar voor de rest is en blijft het een duur stuk glas.
      Je hebt de 45 mm al, dus die is ook Zeeeeer goed te gebruiken voor portrets.

      Ik zou zeker als het een back-upsysteem is nog even wachten, bv op de 35-100 van Panasonic, prachtige lens, ietsje duurder dat wel, maar wel veel veelzijdigider.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

      Comment


      • #4
        Re: iemand ervaring met olympus 75mm F1.8 MFT maar op een E-P3 toestel ?

        "backup systeem" is voor mij iets dat ik zou meenemen als ik gewoon eens iets kleins wil bijhebben en niet een dslr wil meesleuren. Bv een dagje tussenuit dat ik gewoon terrasje wil gaan doen, misschien eens een leuke foto neem ...that's it. Maar 't moet dan wel een goeie foto zijn. Ik heb de kit lens ook (14-42) en die komt gewoon niet uit de doos meer. Ik zet er meestal de 45mm op .. ikheb de panasonic 20mm ook nog maar de 45mm geeft veel mooiere beelden. Ik heb liever primes, gewoon omdat ik dan verplicht wordt om rond te lopen ipv gemakzuchtig te zoomen en telkens foto's te nemen vanuit 't zelfde standpunt.
        Ik ga ooit wel upgraden die ep-3 maar dat is dan ofwel als de om-d heel zwaar in prijs is gezakt omdat er bv een nieuwe versie is of als ik de opvolger van de om-d zelf zou kopen. Dus verloren zou die 75mm nooit zijn, maar 't blijft wel veel geld voor die lens.
        't is niet dringend dus ik zal januari maar afwachten maar ik hoop (maar vrees dat 't nodeloos is) dat er met de solden iets vanaf zou gaan

        Comment

        Working...
        X