Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de Tamron SP 150-600mm VC USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met de Tamron SP 150-600mm VC USM

    Is er hier iemand op dit forum die ervaring heeft met deze lens?
    Zou ze gebruiken om mijn 6D en 7D

    Bedoeling zou zijn om vogels, en andere dieren te fotograferen

    Heb de lens zien staan voor €800

    Alvast bedankt voor de info
    Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

  • #2
    Re: Iemand ervaring met de Tamron SP 150-600mm VC USM

    Ik heb die op men nikon D7200. Er is nu ook al een nieuwere versie van verkrijgbaar maar die is dubbel zo duur, en blijkbaar ook dubbel zo goed.
    Voor vogels zijn er betere en snellere alternatieven verkrijgbaar. De AF is niet de allersnelste. Maar voor rustige dieren echt een zeer goede lens voor zijn prijs.
    Ik had hem vorige maand mee naar Costa rica en heb die vrij veel gebruikt. Meestal op zijn 600 mm.

    hieronder enkele shots. Ik ben maar een beginneling maar zo heb je toch al een ideetje wat de lens kan.



    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met de Tamron SP 150-600mm VC USM

      Alvast bedankt voor de reactie lijkt mij toch een goeie lens met een leuk bereik (d7200 IS dat een crop?)
      Ik zal deze lens ruilen met mijn vaste 200mm 2.8... Lijkt mij een mooie deal

      Knappe foto's trouwens

      Mvg Tom
      Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ervaring met de Tamron SP 150-600mm VC USM

        Nikon D7200 is een crop inderdaad. Dankjewel

        Comment


        • #5
          Re: Iemand ervaring met de Tamron SP 150-600mm VC USM

          Hallo,


          Ik heb deze, eerst voor gebruik op mijn Canon 60D, nu op een 6D. Ik heb ze nu bijna 3 jaar denk ik, en ik vond het toen prima prijs/kwaliteit. Ondertussen ken ik de limieten als lichtsterkte en relatief trage autofocus. Toch zijn er al mooie foto's mee gemaakt, ook van vogels. De nieuwprijs is nu gedaald maar ook de tweedehands prijs sinds de release van de 2e versie. Je kan een poging wagen. Op fotokina heb ik kort eens een test gedaan met de VII en de vooruitgang is er wel degelijk. Verbeterde image stabilizing (ook voor panning nu), en betere autofocus.

          Er loopt hier nog ergens een topic over (misschien in vgl met sigma), daar heb ik eens een foto gepost ijsvogel genomen met deze lens. Ook in volgend topic http://forum.belgiumdigital.com/f45/...re-536272.html vind je 3 foto's genomen met die lens.

          Voor als je de versie 1 nu kan kopen voor 800€ waarom niet. Je kan ze later nog wel terug kwijt.

          Comment


          • #6
            Re: Iemand ervaring met de Tamron SP 150-600mm VC USM

            Bedankt voor de reacties... Ben erg tevreden met de lens...
            Heb ze kunnen ruilen met mijn canon ef 200mm 2.8
            Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

            Comment

            Working...
            X