Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij Groothoek en Telelens voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij Groothoek en Telelens voor Canon

    Hallo iedereen,

    Eindelijk, na lang wikken en wegen ben ik dan toch overgestapt naar een spiegelreflexcamera en sindsdien ben ik helemaal gepassioneerd door fotografie. Ik heb mij een Canon 550d aangeschaft met een ef-s 18-135 lens in de set. Zeer tevreden en goed om mee te starten maar na ondertussen veel foto's getrokken te hebben merk ik dat ik toch in de zoom wat mm mis. Bovendien zou ik ook iets meer gebruik willen maken van groothoek. Nieuwe lenzen dus. Ik fotografeer veel mijn kinderen (beweging), huisdier, zoo en gebouwen.
    Voor de telezoom heb ik zo goed als beslist: de canon ef 70-200 f/4 l is lijkt mij de beste optie. Enige twijfel is misschien voor de 100-400 maar ik vrees dat ik die uiterste mm niet zo veel ga gebruiken en dan is de andere lichter en ook goedkoper. Iemand ervaring met beiden?
    Voor de andere lenzen zit ik wel met grote dilemma's:

    Canon ef-s 15-85
    Canon ef-s 17-55 f/2,8 is (veel positiefs over gelezen maar zal niet veel verschil in groothoek geven zeker? Eventueel sparen voor een extra groothoeklens?)
    Andere aanraders?

    Alle tips zijn welkom!

  • #2
    Re: Hulp bij Groothoek en Telelens voor Canon

    In de zoo gebruik ik de 100/400 heel regelmatig , en de kwaliteit van de L lenzen is groot.

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij Groothoek en Telelens voor Canon

      De 70-200mm f/4 L is de goedkoopste en beste telelens in de L serie van Canon. Ik heb er lang mee gewerkt en ben er zeer over te spreken. Snelle en goede scherpstelling. Ook beschik ik over de 15-85mm S welke ik als carry around lens gebruik. Prima lens met een stille, snelle USM geeft een buitengewoon goede IQ. Succes.
      http://www.opmeeractueel.nl
      Panasonic Lumix DMC G7 24-140mm

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij Groothoek en Telelens voor Canon

        heb zelf de 17-85 is usm gehad op de 500d, prijs /kwaliteit gezien zeer goede lens,
        2dehands rond de 220euro

        heb deze verkocht en overgeschakeld op de 17-40L usm, een serieus stapje hoger in kwaliteit, wel minder bereik, 2dehands rond de 450euro te vinden.

        voor de tele had ik eerst de 55-250 is, geweldige lens voor zijn prijs (+-220euro), en na verloop van tijd overgegaan naar de 70-200L f4.0,

        de 15-85 zal ook wel een goeie lens zijn, maar vind zijn prijs nieuw toch aan de hoge kant, en 2dehands zijn deze nog niet veel te vinden.
        Voor die prijs kan je een 2dehands 17-40 L lensje kopen en nog een 50mm f1.8 portretlensje....

        het is maar wat je zelf wilt

        succes in je zoektocht

        groeten, Marc
        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij Groothoek en Telelens voor Canon

          Bedankt voor alle reacties.
          Zo'n 50 mm lensje heb ik al.
          Heeft er iemand al gewerkt met zowel de 70-200 als de 100-400? Ben toch terug aan't twijfelen tussen beide.
          Is de 17-40L inderdaad de betere koop tov ef-s 15-85? Nieuwprijzen zijn ongeveer dezelfde.

          Ik ga binnenkort op citytrip naar Rome. Ik heb geen ervaring met groothoeklenzen maar om bv het Colosseum in zijn geheel op foto te krijgen, kom ik dan toe met de 17-40L of toch maar eens uitkijken naar een ef-s 10-22?

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij Groothoek en Telelens voor Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door Lexmaker Bekijk bericht
            ...... maar om bv het Colosseum in zijn geheel op foto te krijgen, kom ik dan toe met de 17-40L of toch maar eens uitkijken naar een ef-s 10-22?
            Neem een reeks foto's en brei ze aan elkaar dmv bvb. Autopano Pro. Is zo gepiept en je hebt geen extra groothoeklens nodig .
            Voor die "enkele" keren dat je een extreme groothoek zou kunnen gebruiken is dit de goedkoopste oplossing.

            Deze hieronder bestaat uit 4 foto's omdat ik werkelijk bijna met mijn neus tegen het gebouw stond en er toch de hoge toren op wilde.
            Deze 4 aaneengebreid... voldoet toch vind ik persoonlijk.

            Last edited by edbzulte; 16 mei 2010, 17:14.

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij Groothoek en Telelens voor Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door Lexmaker Bekijk bericht
              Bedankt voor alle reacties.
              Zo'n 50 mm lensje heb ik al.

              Is de 17-40L inderdaad de betere koop tov ef-s 15-85? Nieuwprijzen zijn ongeveer dezelfde.
              De 15-85 heeft het voordeel van iets meer groothoek en meer tele en is een uitstekende lens voor het geld. Klik hier http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx voor een review.
              http://www.opmeeractueel.nl
              Panasonic Lumix DMC G7 24-140mm

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij Groothoek en Telelens voor Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Lexmaker Bekijk bericht
                Heeft er iemand al gewerkt met zowel de 70-200 als de 100-400? Ben toch terug aan't twijfelen tussen beide.
                ik heb ervaring met beiden
                70-200 f4 IS: haarscherp (scherpste zoom), lichter, spatwaterdicht, f4
                100-400: groter bereik

                je moet dus eens kijken waarvoor je hem zou gebruiken

                ik gebruik het meest mijn 100-400 omwille van het bereik (watersporten)
                maar zou de 70-200 echt niet meer willen missen op reis (gewicht) of voor portretten.
                ik moet wel eerlijk toegeven dat ik 200 vaak iets te weinig vind op reis
                Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp bij Groothoek en Telelens voor Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Philip-t Bekijk bericht
                  ik heb ervaring met beiden
                  70-200 f4 IS: haarscherp (scherpste zoom), lichter, spatwaterdicht, f4
                  100-400: groter bereik

                  je moet dus eens kijken waarvoor je hem zou gebruiken

                  ik gebruik het meest mijn 100-400 omwille van het bereik (watersporten)
                  maar zou de 70-200 echt niet meer willen missen op reis (gewicht) of voor portretten.
                  ik moet wel eerlijk toegeven dat ik 200 vaak iets te weinig vind op reis
                  Precies net zo als mijn ervaring. Ik heb de 70-200 dan uiteindelijk ook verkocht. (Mocht ik nu nog een 70-200 weer kopen dan zal het een f2.8 versie zijn)
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp bij Groothoek en Telelens voor Canon

                    Na lang wikken en wegen beslissing genomen. Ik ga voor de 15-85 (meer groothoek, voor extra lichtsterkte heb ik die 50mm) en de 70-200 f/4. Lijkt me een prima combinatie. Voor de 100-400 zal ik nog wat sparen en uitkijken naar een goede 2de hands deal. Mag altijd aangeboden worden...

                    Comment

                    Working...
                    X