Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij fotografie huwelijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij fotografie huwelijk

    Hey allemaal,

    Ik ben onlangs verhuisd van België naar een kleinere stad in de USA.
    Hier denken ze nogal rap dat ge een goede fotograaf zijt als ge rondloopt met een een camera die groter is dan een point & shoot camera

    Nu vroeg iemand waarmee ik werk of ik foto's wil maken van het huwelijk van de dochter.

    Omdat ik dus helemaal geen professionele fotograaf ben, ga ik hier dus ook niets voor aanrekenen (wel een contract opmaken waarin staat dat ik de foto's neem volgens mijn capaciteiten etc etc) (en een andere fotograaf is geen optie gezien het budget ongeveer 0 is)

    Ik heb een D80 en een D90, een 18-135mm 3.5, een 18-105mm 3.5, een 50mm 1.8, een 70-300 4.5, een fisheye en een flits SB 900

    wat is de beste combinatie die ik hiermee maak om niet te veel van lens te moeten wisselen ?

    Het huwelijk is naast een kapel tussen de bomen (wat me een beetje zorgen baart omwille van de schaduw van de bladeren op de gezichten, en de receptie is ook buiten (is wel een grote overdekte tafel ruimte))

    Alvast bedankt voor de input

    (Als deze topic in het verkeerde forum gestart is, verplaats hem dan maar)
    Wandelingen in RMNP

  • #2
    Re: Hulp bij fotografie huwelijk

    Beste tip om geen lenzen te wisselen is om de 2 bodies mee te pakken. Je zal maar juist t goeie moment missen omdat je je lens verwisselt !

    (btw ik ben geen kenner, heb wel vorige week n goeie cursus gevolgd)
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij fotografie huwelijk

      Ik heb geen ervaring, maar de lichtsterkte van u 50mm kan al wel van pas komen hoogstwaarschijnlijk, dus die zou ik op 1 van beide body's zetten. Op de andere body wisselen tussen de andere lenzen om keer meer breedhoek en keer ingezoomd/details te hebben. 1 flitser met 2 body's lijkt me lastiger, of je moest off camera werken en twee aansturingsmodules kopen.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij fotografie huwelijk

        aangezien het buiten te doen is, zie ik niet waarom je de 1.8 van de prime zou nodig hebben... Dan zou ik eerder opteren voor een 18-... met flits erop en de 70-300 op de 2de body
        NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
        https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij fotografie huwelijk

          Ik zou ook opteren voor de combinatie die men hierboven aangeeft maar vergeet niet dat de 50 mm prime een hele goede portretlens is dus zeker aangewezen bij een trouw vind ik.
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij fotografie huwelijk

            Ikzelf zou gaan voor de 18-105 op 1 body, de 70-300 op de andere en de fisheye en 50mm in een tasje apart.
            De 15 1.8 kan wel eens heel handig blijk om mooie protretjes te maken. Je stelt je camera op eendiafragma van 4.0 in en je sluitertijd/iso stel je in zodat je achtergrond net ietsje overbelicht is (lichtmeting op je achtergrond, waarna je manueel gaat inflitsen om je onderwerp goed te belichten (2de lichtmeting op je onderwerp). Dat gaat allezins voor je portretjes het schaduwprobleem van je bladerdak al oplossen omdat je de schaduwen op je onderwerp weghaalt met je invulflits en je krijgt zo'n lekker mooie dromerige achtergrond :-)
            Last edited by Jinkx; 17 juni 2013, 13:52. Reden: typo
            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij fotografie huwelijk

              Als ge geen geld vraagt dan moet ge toch geen contract opmaken? Ge doet het gratis. Wat gaan ze doen? Hun geld terugvragen? haha

              In principe kan je heel het huwelijk fotograferen met je 18-135mm of je 18-105. Je hebt genoeg breedhoek en genoeg tele.
              Onder bomen is ideaal, dus niks om u zorgen om te maken. Beter onder de bomen dan direct zonlicht. Ik begrijp zelfs niet hoe die bladeren kunnen storen. Normaal zijn er verschillende bomen en de bladeren gaan zeker bewegen. Dus de meeste mensen gaan zeker op een bepaald moment volledig in de schaduw staan en dat is een ideaal moment om je foto te maken. Onder de bomen is dus ideaal, je kan niet beter hebben.

              Gebruik je tele op 1 body en je 50mm op je andere body. Meer heb je niet eens nodig. Die 70-300 zou ik zelfs thuislaten. Je bent geen paparazzi, maak het feest mee van dichtbij en vertel het verhaal als gast niet als buitenstaander.
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij fotografie huwelijk

                Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                Als ge geen geld vraagt dan moet ge toch geen contract opmaken? Ge doet het gratis. Wat gaan ze doen? Hun geld terugvragen? haha
                in de usa moet je opletten als je iets doet zonder contract, dit omdat men op alles en nog wat anders er een advocaat opzet.
                voor je het weet zit je met een zware schulden eis aan je been.

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp bij fotografie huwelijk

                  Oorspronkelijk geplaatst door stefaanvd Bekijk bericht
                  Hier denken ze nogal rap dat ge een goede fotograaf zijt als ge rondloopt met een een camera die groter is dan een point & shoot camera
                  een dSLR is ook een point-and-shootcamera... Zelfs ne Mamiya en de digitale Hasselblads zijn dat...
                  Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
                  SITE

                  Comment

                  Working...
                  X