Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoya filter kit vs polaroid filter kit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoya filter kit vs polaroid filter kit

    Dag Allemaal,

    Ik ben sinds enkele weken bezig met fotografie en zou graag mijn eerste filters aanschaffen. Mijn oog viel op 2 driedelige kits (vooral met de polarisatie en ND filter wil ik aan de slag). Het prijsverschil tussen deze 2 kits is meer dan het dubbele, ik vraag me af of dit verschil ook merkbaar is in kwaliteit? Het gaat over volgende kits:

    Polaroid: https://www.kamera-express.be/produc...ks/?zoek=67mm&
    Hoya: https://www.kamera-express.be/produc...s-/?zoek=67mm&

    Alvast bedankt voor helpende antwoorden!

  • #2
    Re: Hoya filter kit vs polaroid filter kit

    Ik weet niet wat je basiskennis is van fotografie.
    Het enige nuttige;volgens mij en anderen kunnen uiteraard een totaal ander idee hebben;is die polarisatiefilter.
    De rest:UV ?? behalve protect-functie,ND4;met wat spelen met iso en diafragma,raak je al een heel eind.Wil je echt langzame sluitertijden,dan heb je ook een deftig statief nodig.
    Geef mij 75 eu,dan zou ik kijken naar een pola en de rest ..............

    Comment


    • #3
      Re: Hoya filter kit vs polaroid filter kit

      Pas enkele weken bezig met fotografie, dan zou ik me eerst nog wat verder verdiepen in alle basismogelijkheden van fotografie
      Wil je toch al onmiddellijk een filtersysteem aanschaffen, zoals met alles krijg je waarvoor je betaald

      grts
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Hoya filter kit vs polaroid filter kit

        @Sieg @demuro
        Bedankt voor jullie reacties.
        Ik startte met enkele boeken te lezen, om zo de basiskennis te vergaren over diafragma, dof, belichting, ISO, etc. Ik bedien de camera vooral in diafragma stand, maar kan ook uit de voeten in manueel. Momenteel ben ik volop aan het oefenen/experimenteren. De UV filter heb ik idd niet nodig, de pola wel. En aangezien ik graag aan de slag zou gaan met lange sluitertijden (vooral om waterpartijen te fotograferen) leek de ND8 filter een fijne extra voor een aantrekkelijke prijs. Een statief heb ik reeds.

        Nu is mijn vraag nog steeds of er een groot kwaliteitsverschil zit tussen de twee kits. Uit ervaring in andere hobby's weet ik dat duurder niet per definitie ook beter is (vaak wel, maar zeker niet altijd). Soms betaal je gewoon een smak geld voor het merk. Als de polarisatie filter van polaroid een goede zou zijn, is dit een erg aanlokkelijke prijs (vooral in combo met de ND8). Die van Hoya kan ik tweedehands kopen in nieuwstaat.

        Comment


        • #5
          Re: Hoya filter kit vs polaroid filter kit

          Heb in het verleden ook de "fout" gemaakt door opschroef filters te kopen. Allemaal verkocht, of liggen in de kast stof te vangen.

          Als je denkt hiermee verder te gaan, kan je beter in een deftig filtersysteem investeren zodat je met schuiffilters kan werken.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Hoya filter kit vs polaroid filter kit

            Iets van nog geen dertig euro zal zeker niet de kwaliteit benaderen van een ander waar je 40 euro moet betalen voor 1 filter.
            De kwaliteitsmerken zijn (laat het ons betaalbaar houden)
            1. B+W
            2. Hoya
            3. Marumi Exus
            Tiffen vind ik al veel minder en dan heb je de overroepen merken die ik hier niet ga noemen maar die je direct gaat herkennen aan de enorm overdreven prijzen.
            Kies uit die drie en koop die in België en bij voorkeur in een winkel uit het Gentse omdat ik daar veruit de beste ervaringen mee heb. Een winkel uit mijn buurt (met lange oren) zou ik niet aanraden.
            Maar bezint voor je begint.
            Ga je voor schroeffilters of ga je voor schuiffilters in het genre Lee, Haida, Cokin enz.?
            Zelf gebruik ik schroef protectie en CPL filters voor gewone fotografie.
            Voor melkachtig water of een platgestreken zee maar ook voor landschappen gebruik ik schuiffilters want die hebben een groot voordeel ten aanzien van schroeffilters.
            Vooral de ND Grad filters zijn te prefereren ten aanzien van schroeffilters omdat je die kunt verschuiven voor uw lens.
            Zoals ik al zei, bezint voor ge begint, maar denk niet dat goedkoop goede koop is. In de meeste gevallen is het zelfs een regelrechte slechte koop.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Hoya filter kit vs polaroid filter kit

              @SteefD
              Inderdaad iets om over na te denken, bedankt voor je inbreng!

              Comment


              • #8
                Re: Hoya filter kit vs polaroid filter kit

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Iets van nog geen dertig euro zal zeker niet de kwaliteit benaderen van een ander waar je 40 euro moet betalen voor 1 filter.
                De kwaliteitsmerken zijn (laat het ons betaalbaar houden)
                1. B+W
                2. Hoya
                3. Marumi Exus
                Tiffen vind ik al veel minder en dan heb je de overroepen merken die ik hier niet ga noemen maar die je direct gaat herkennen aan de enorm overdreven prijzen.
                Kies uit die drie en koop die in België en bij voorkeur in een winkel uit het Gentse omdat ik daar veruit de beste ervaringen mee heb. Een winkel uit mijn buurt (met lange oren) zou ik niet aanraden.
                Maar bezint voor je begint.
                Ga je voor schroeffilters of ga je voor schuiffilters in het genre Lee, Haida, Cokin enz.?
                Zelf gebruik ik schroef protectie en CPL filters voor gewone fotografie.
                Voor melkachtig water of een platgestreken zee maar ook voor landschappen gebruik ik schuiffilters want die hebben een groot voordeel ten aanzien van schroeffilters.
                Vooral de ND Grad filters zijn te prefereren ten aanzien van schroeffilters omdat je die kunt verschuiven voor uw lens.
                Zoals ik al zei, bezint voor ge begint, maar denk niet dat goedkoop goede koop is. In de meeste gevallen is het zelfs een regelrechte slechte koop.
                Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik begrijp dat het dus beter is om deze kits aan me voorbij te laten gaan, na te denken over wat ik precies wil om hier vervolgens bewust in te investeren. Welke winkels in Gent raad je aan? Ik ben zelf uit het Gentse dus dat valt mee. Dan ga ik daar wat meer info vergaren. Nogmaals dank.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoya filter kit vs polaroid filter kit

                  Oorspronkelijk geplaatst door BVVB Bekijk bericht
                  Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik begrijp dat het dus beter is om deze kits aan me voorbij te laten gaan, na te denken over wat ik precies wil om hier vervolgens bewust in te investeren. Welke winkels in Gent raad je aan? Ik ben zelf uit het Gentse dus dat valt mee. Dan ga ik daar wat meer info vergaren. Nogmaals dank.

                  Zelf ken ik er maar één hoor en dat is DEZE.
                  Mijn schuiffilters zijn van Haida en Cokin.
                  Haida is veel beter en die kan ik zeker aanraden. Daarvan heb ik er maar twee en dat is meer dan genoeg. Dat is een zachte gradueel en een bigstopper.
                  Hetzelfde heb ik van Cokin P serie maar nu zou ik die niet meer kopen. De "NUANCES Extreme" serie zou veel beter zijn.
                  Velen zweren bij LEE filters maar die zijn vrij duur en zijn zeker niet beter dan Haida.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoya filter kit vs polaroid filter kit

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Iets van nog geen dertig euro zal zeker niet de kwaliteit benaderen van een ander waar je 40 euro moet betalen voor 1 filter.
                    De kwaliteitsmerken zijn (laat het ons betaalbaar houden)
                    1. B+W
                    2. Hoya
                    3. Marumi Exus
                    Tiffen vind ik al veel minder en dan heb je de overroepen merken die ik hier niet ga noemen maar die je direct gaat herkennen aan de enorm overdreven prijzen.
                    Kies uit die drie en koop die in België en bij voorkeur in een winkel uit het Gentse omdat ik daar veruit de beste ervaringen mee heb. Een winkel uit mijn buurt (met lange oren) zou ik niet aanraden.
                    Maar bezint voor je begint.
                    Ga je voor schroeffilters of ga je voor schuiffilters in het genre Lee, Haida, Cokin enz.?
                    Zelf gebruik ik schroef protectie en CPL filters voor gewone fotografie.
                    Voor melkachtig water of een platgestreken zee maar ook voor landschappen gebruik ik schuiffilters want die hebben een groot voordeel ten aanzien van schroeffilters.
                    Vooral de ND Grad filters zijn te prefereren ten aanzien van schroeffilters omdat je die kunt verschuiven voor uw lens.
                    Zoals ik al zei, bezint voor ge begint, maar denk niet dat goedkoop goede koop is. In de meeste gevallen is het zelfs een regelrechte slechte koop.
                    Er ontbreekt imho nog een merk dat gerust naast de bovenstaanden mag staan: Nisi
                    Ik kan je deze on-line winkel aanbevelen voor correcte service en vliegensvlugge antwoorden op eventuele vragen: nisifilters Nederland
                    Ik gebruik die nu al een paar maanden en ben van het S5 systeem (150 mm) super tevreden. Voor TS zal V5 of V5 pro systeem al volstaan maar in sé is het een zelfde systeem.
                    Filters zijn in glas en niet in kunststof zoals Lee. Ik heb eveneens filters van B+W en Hoya maar helaas zijn dit schroeffilters, gekocht toen ik er nog geen verstand van had.
                    Ik gebruik nu enkel nog een UV filter als ik motorcross, rally of andere 'lensuevaarlijke' situaties fotografeer.

                    Slu!

                    Tjerri

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoya filter kit vs polaroid filter kit

                      Nog een merk dan... Formatt-Hitech.

                      Volgens mijn bescheiden mening zijn hun Firecrest ND-filters, de beste ND-filters op de markt. Zo goed als geen kleur verschil.

                      Service is ook top bij die mannen.
                      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                      Website - 500px - Instagram

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoya filter kit vs polaroid filter kit

                        Bedankt!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoya filter kit vs polaroid filter kit

                          Ik werkte in mijn analoge tijd constant met B+W pola op een 50/1.4. Met de komst van digitaal (en de wijdere hoeken) dacht ik dit ook te doen, nu van Hoya (slim pro-reeks). Nadat ik me een aantal keer stoorde aan kleurverschillen in met name de hemelpartijen zijn ze in een of andere kast beland. Blijkbaar ben ik niet zo filterig aangelegd. Wat me nog meer ergerde is het feit dat je ze na een zekere tijd bijna niet meer los kreeg (je hebt erg weinig pak op die erg dunne binnenste ring).

                          Comment

                          Working...
                          X