Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling - RF24-105 - veel te duur?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herstelling - RF24-105 - veel te duur?

    Ten gevolge van een val hebben wij ons objectief Canon RF 24-105L binnengebracht voor nazicht en eventuele herstelling. De bajonetvatting was afgebroken en in de winkel zei men dat er weinig andere schade zou zijn en een herstelling waarschijnlijk een 300 a 400 eur zou kosten.
    De lens werd binnengebracht bij Kamera Express

    Thans krijgen wij echter een offerte, schade betreft: Bajonet beschadigd en afgebroken vanuit de achterkant. Verbinding met achterste lensgroep kapot. Achterkant behuizing, achterste lensgroep en bajonet dienen vervangen te worden.

    Prijs herstelling echter: 887,49 EUR

    Zijn zulke prijzen nog normaal te noemen?????

    Als we even online ga kijken, zelfde winkel, kost een nieuwe lens ons 1025 EUR, dus maar 138 EUR meer.

    Mij lijken prijzen voor een herstelling gewoon waanzinnig overdreven.
    Eventueel nog iemand anders een hersteldienst dewelke 'normale' prijzen hanteert.

    Wij zijn niet van de instelling dat we moeten leven in een 'wegwerpmaatschappij', maar door zulks een prijzen te hanteren, dwingt men de mensen wel.
    Eos R
    Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

  • #2
    Re: Herstelling - RF24-105 - veel te duur?

    tsja de schade is best wel groot. wss is er wel wat werk aan. persoonlijk zou ik een nieuwe kopen en de oude verkopen voor 100€[emoji6]

    Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Herstelling - RF24-105 - veel te duur?

      Informeer eens bij Rofarepair,den Haag.
      Of hun priijzen normaler zijn,weet ik niet.
      Persoonlijk heb ik daar een goede ervaring
      Gezien je reeds een beschrijving hebt van de schade en wat er moet vervangen worden,zullen ze je wel een juiste offerte kunnen bezorgen.

      Comment


      • #4
        Re: Herstelling - RF24-105 - veel te duur?

        Als het prijsverschil tussen de reparatie en een nieuwe lens niet groter is, dan zou ik zelf kiezen voor een nieuwe waar je terug de volledige garantie bij krijgt.
        Op reparaties geven ze maar een half jaar garantie (dat was toch zo bij mijn 1Dx waarvan de mirrorbox vervangen is, dat was ook een dure reparatie).

        Een lens uit elkaar halen en terug in elkaar steken is geen simpel werkje, alles moet heel nauwkeurig gebeuren, anders zal de beeldkwaliteit minder goed zijn dan bij een nieuwe lens.
        De onderdelen die gebruikt worden voor een reparatie, die zijn ook meer dan dubbel zo duur als de onderdelen die ze in de fabriek gebruiken (de fabrikant koopt die in, en verkoopt onderdelen aan de verschillende hersteldiensten, daar wordt altijd winst op gemaakt).
        Als ze dus al veel onderdelen nodig hebben voor de reparatie (achterkant behuizing, achterste lensgroep en bajonet), dan moet je daar nog de werkuren en de winst van de winkel waar je de lens binnen hebt gebracht bij tellen.
        En dan kom je al heel snel aan zulke hoge bedragen voor een herstelling...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Herstelling - RF24-105 - veel te duur?

          Dit lijkt me een perte totale... Spijtig dat zeker, maar ik zou toch voor de nieuwe gaan. Een afgebroken bajonet lijkt me dan ook op een zeer zware val te wijzen.

          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

          Comment


          • #6
            Re: Herstelling - RF24-105 - veel te duur?

            Was vergeten te vermelden dat je moet oppassen voor het volgende:
            Als je de lens niet zou laten herstellen bij K....... ........,kan het zijn dat je een rekening krijgt om de beschadiging te laten vast stellen.Dit kan 100 eu zijn of meer.Soms valt dit weg als je lens daar laat,als ze niet meer herstelbaar is.Zal wel ergens vermeld staan.
            Dit moet je natuurlijk ook in rekening brengen als je elders goedkoper kunt laten herstellen.
            Plus je verzendingskosten,die verzekerd ,al snel rond een 40 eu komt.(was toch het bedrag dat ik ongeveer betaalde voor m'n 24-70,wel een zware lens)
            Even dit optelsommetje maken,en misschien is een nieuwe kopen (135 eu verschil) misschien een betere optie.
            Misschien kun je nog wat korting versieren voor de overname .Maar reken daar niet teveel op.

            Comment


            • #7
              Re: Herstelling - RF24-105 - veel te duur?

              Als de lens vermaakt wordt bij Canon heb je 1 jaar garantie op wat de herstelling was.
              Een week later doet de lens het niet meer dan ga ja kunnen fluiten naar die garantie want dan er wel een andere fout opgegeven worden, wees daar maar zeker van.
              Meegemaakt bij Konijnenberg:
              50 mm f/1.4 (de oude) van Sigma focust niet meer.
              Binnen gedan bij Konijn was amper een week na de garantie periode.
              75 euro waarborg moeten betalen en zou die kwijt zijn als ik mijn lens niet liet herstellen.
              ik betaald en laten herstellen.
              Kostprijs iets meer dan € 360, als ik mij niet vergis.
              Na drie maand mijn lens eindelijk hersteld terug gekregen maar hoe (?) !!!
              Konijn had die niet opgestuurd naar Sigma maar naar een totaal andere fotowinkel in Nederland en kon ik daaruit opmaken?
              Die Nederlandse winkel zou die naar Sigma Benelux hebben opgestuurd voor daar te laten herstellen maar dat is helemaal NIET gebeurd.
              Ik ontving een factuur van Konijn en daar aangehecht een nep factuur van Sigma Benelux met enkel de prijs van de herstelling maar het was een kopij en de getallen waren afgeplakt geweest.
              Ik kon dus niet zien hoeveel "Sigma Benelux" had aangerekend voor de herstelling.
              Ik ben daar zeker en vast goed in het kruis genomen geweest door die klo...............
              Dus laten herstellen buiten garantie is nada bij de winkeliers ala Konijnenberg.
              Sinds ik bij Konijn lelijk in de zak werd gezet heb il al mijn materiaal bij Eglobal Central gekocht en zo duizend of meer nog euro uitgespaard.
              Garantie in België????????? ik peins er het mijne van.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Herstelling - RF24-105 - veel te duur?

                Waarom je herstellingen bij de winkel binnengeven ?
                Zo gauw je 2 bodies en 3 lenzen hebt kom je in aanmerking voor CPS en stuur je alles direct naar het repair center, herstelling doorgaans op een paar dagen.

                Comment


                • #9
                  Re: Herstelling - RF24-105 - veel te duur?

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Waarom je herstellingen bij de winkel binnengeven ?
                  Zo gauw je 2 bodies en 3 lenzen hebt kom je in aanmerking voor CPS en stuur je alles direct naar het repair center, herstelling doorgaans op een paar dagen.
                  Denk je? CPS vraagt welke L lenzen je hebt en heb je er geen drie dan maak je geen schijn van een kans.
                  Ik kan het weten want ben zelf wandelen gestuurd ik had toen een 17-40L en een 24-105L.
                  Kan zijn dat ze er nu andere reglementen op na houden. Dus onder voorbehoud.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herstelling - RF24-105 - veel te duur?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Denk je? CPS vraagt welke L lenzen je hebt en heb je er geen drie dan maak je geen schijn van een kans.
                    Ik kan het weten want ben zelf wandelen gestuurd ik had toen een 17-40L en een 24-105L.
                    Kan zijn dat ze er nu andere reglementen op na houden. Dus onder voorbehoud.
                    De regel 2 bodies en 3 L-lenzen telt niet meer.

                    Het is veel soepeler geworden, ik heb de laatste jaren niet zoveel bijgekocht (maar ook niets verkocht voor een habbekrats), heel mijn kast ingevoerd en ben zelfs net Platinum (ze verschoten er zelf van).

                    Elk product, zelfs een stokoude lens of een printer telt nu mee voor een aantal punten.
                    Niet dat er zoveel voordelen zijn, behalve dan de repair service.
                    Last edited by palombian; 17 juni 2020, 20:25. Reden: zinswending

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herstelling - RF24-105 - veel te duur?

                      voor die prijs heb je er een tweedehands bij Cameranu.nl

                      Comment

                      Working...
                      X