Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling Canon Lens 24-105 L F4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herstelling Canon Lens 24-105 L F4

    Heeft er hier iemand ervaring met het laten herstellen van Canon lenzen.
    Ik heb een Canon 24-105 L F4 die niet meer met mijn 60D communiceerd en niet meer in garantie is.
    Welke is de beste/goedkoopste weg om dit te laten herstellen.
    Rechtstreeks naar de Canon hersteldiens in Nederland sturen of via de betere fotozaak ?
    Wat kan me dit kosten en zijn er eventueel nog andere kanalen waar ik terecht kan voor een herstelling buiten garantie ?
    mvg Marc
    mvdhome - Canon 60D - Canon 500D - Canon 35mm F2, Canon 50mm F1.4 - Canon 24-105mm IS F4 - Canon 70-200 L IS F4 - Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM spiegelda.mvdhome.be

  • #2
    Re: Herstelling Canon Lens 24-105 L F4

    Ik heb goede ervaringen met http://digital-service-point.com/ in Nederweert.
    Dit is een officiële Canon hersteller.
    Je kan uw objectief opsturen of zelf binnenbrengen. Betalen met bankcontact bij afhaling is mogelijk.

    Ik heb mijn objectieven (2stuks tot nu toe) altijd zelf binnen gebracht (is voor mij maar 20min. rijden), dus met opsturen heb ik geen ervaring.

    Bij mijn 24-105 was het diafragma stuk en het koste me 182.11 euro om het te herstellen.
    Ik vermoed dat de kosten van uw herstelling ook in die richting of meer gaat zijn.

    mvg,
    Peter

    Comment


    • #3
      Re: Herstelling Canon Lens 24-105 L F4

      Aha een stadsgenoot zie ik, ben zelf ook woonachtig in Wilrijk.
      Ik heb goede ervaring met http://www.techrepair.nl/ in Nederland. en is niet zover rijden.
      Heb er vorig jaar mijn 17-40 laten herstellen, autofocus motor was defect. Als ik me goed herinner kostte me dit ongeveer een 230 €.
      Vanuit Wilrijk is dit ongeveer een halfuurtje rijden.
      Deze zijn wel niet in het weekend open, dus je moet er in de week geraken.
      Maar je spaart er wel tijd mee uit door ze zelf binnen te brengen.
      Of neem er eens contact mee op, je kan ze ook opsturen.
      Maar ik zou ze niet eerst binnenbrengen in een fotozaak, dat vertraagt alleen maar
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

      Comment


      • #4
        Re: Herstelling Canon Lens 24-105 L F4

        Voordat je deze binnenbrengt probeer zelf eerst eens om de contactpunten te reinigen van de lens.
        Dikwijls is dat het probleem

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Herstelling Canon Lens 24-105 L F4

          Techrepair is goed. Herstelling gebeurt zeer deskundig. Na de herstelling wordt het objectief volledig gecalibreerd, dus veel kans dat ze beter is dan een nieuw exemplaar.
          Maar zoals Sieg zegt: best eerst eens proberen om de contacten te reinigen... kan de goedkoopste oplossing bieden.
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #6
            Re: Herstelling Canon Lens 24-105 L F4

            Bedankt voor de reacties, ik had reeds geprobeerd de contacten te reinigen, maar zonder resultaat. Ben vandaag een spuitbus contact cleaner gaan halen en heb de contacten eens grondig gereinigd. De eerste testen zien er goed uit, voorlopig geen error meer gekregen, hopelijk blijft ze werken en anders weet ik waarheen.
            mvdhome - Canon 60D - Canon 500D - Canon 35mm F2, Canon 50mm F1.4 - Canon 24-105mm IS F4 - Canon 70-200 L IS F4 - Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM spiegelda.mvdhome.be

            Comment

            Working...
            X