Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling 18-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herstelling 18-200

    Net bericht gekregen van Foto Rembrandt : herstelling ( wegens ernstige backfocus ) zal ...315,78 € kosten !!
    Bestekkosten , sowieso op te hoesten : 45 € +BTW+portkosten
    Is dit normaal ? 45 € omdat iemand dat objectief even in z'n pollen heeft genomen en gelezen heeft wat er aan is ? !



    Walter
    D850

  • #2
    Re: Herstelling 18-200

    Walter,

    Ze zijn voor niks verlegen hé. Als ze je daarvan niet op voorhand verwittigd hebben van de bestekkosten dan mogen ze dat wettelijk gezien niet aanrekenen. Het kan zijn dat je een soort van "herstelbon" heb moeten ondertekenen waarop dit in het klein vermeld staat maar dat weet ik niet natuurlijk. Niks ondertekend en niks gezegd= geen bestekkosten betalen. Fair is fair en 315 euro is sowieso een schandalig hoog bedrag
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment


    • #3
      Re: Herstelling 18-200

      Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
      Walter,

      Ze zijn voor niks verlegen hé. Als ze je daarvan niet op voorhand verwittigd hebben van de bestekkosten dan mogen ze dat wettelijk gezien niet aanrekenen. Het kan zijn dat je een soort van "herstelbon" heb moeten ondertekenen waarop dit in het klein vermeld staat maar dat weet ik niet natuurlijk. Niks ondertekend en niks gezegd= geen bestekkosten betalen. Fair is fair en 315 euro is sowieso een schandalig hoog bedrag

      Bij Rembrandtfoto rekenen ze sowieso 75€ aan als je een objectief binnenbrengt .Die krijg je terug als je het laat maken .Maar op deze prijzendans had ik natuurlijk niet gerekend



      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: Herstelling 18-200

        Ik ben er vrij zeker van dat je een bon heb moeten ondertekenen waar dit bedrag in vermeld staat, dus vrees ik dat je er niet onderuit zal kunnen om te betalen als je je lens terug wilt krijgen ... gerepareerd of niet.

        Trouwens die 45 Euro is niet alleen maar om effe de lens vast te pakken en te lezen wat e scheelt hé, daar zit een hoop administratie rond, ik ga er toch van uit dat de lens wel degelijk getest is door het reparatie center om te zien wat er aan scheelt, ik veronderstel dat er verschillende mensen zeker een uur in totaal aan jouw lens gespendeerd hebben ... en dan is 45 Euro + btw ineens helemaal niet zo veel meer hé ... wel als je het moet betalen natuurlijk, maar niet als je het moet ontvangen voor je tijd en werk.

        Afgaande op het hoge herstel bedrag is je lens waarschijnlijk niet meer in garantie ? Heb je de backfocus niet gemerkt in het begin toen je de lens pas gekocht had ? Als je deze bij Foto Rembrandt gekocht hebt krijg je toch twee jaar garantie ... dat houdt toch ook backfocus herstelling in ?

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Herstelling 18-200

          Als het gaat over een backfocus probleem (dus ijken en geen stukken vervangen) lijkt de prijs sterk op diefstal. Bij de officiële NIkon service centrum zijn de prijzen online: http://www.procirep-belux.be/index.p...-herstellingen

          Als ik goed prijs valt je herstelling onder categorie R1 en kost dus ... 49€.

          Comment


          • #6
            Re: Herstelling 18-200

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Ik ben er vrij zeker van dat je een bon heb moeten ondertekenen waar dit bedrag in vermeld staat, dus vrees ik dat je er niet onderuit zal kunnen om te betalen als je je lens terug wilt krijgen ... gerepareerd of niet.

            Trouwens die 45 Euro is niet alleen maar om effe de lens vast te pakken en te lezen wat e scheelt hé, daar zit een hoop administratie rond, ik ga er toch van uit dat de lens wel degelijk getest is door het reparatie center om te zien wat er aan scheelt, ik veronderstel dat er verschillende mensen zeker een uur in totaal aan jouw lens gespendeerd hebben ... en dan is 45 Euro + btw ineens helemaal niet zo veel meer hé ... wel als je het moet betalen natuurlijk, maar niet als je het moet ontvangen voor je tijd en werk.

            Afgaande op het hoge herstel bedrag is je lens waarschijnlijk niet meer in garantie ? Heb je de backfocus niet gemerkt in het begin toen je de lens pas gekocht had ? Als je deze bij Foto Rembrandt gekocht hebt krijg je toch twee jaar garantie ... dat houdt toch ook backfocus herstelling in ?

            Mark

            Lens is al vier jaar oud , dus al twee jaar uit garantie . Die backfocus begon ik pas op te merken vorig jaar , en nu , tijdens een tripje in Spanje , weigerde het objectief verschillende keren botweg te focussen . Binnenbrengen dus maar...
            De juffrouw aan de kassa heeft mij niets laten tekenen maar wel ter plekke 75€ van mij geïnd ...die ik dus niet meer ga terugzien.
            Ik wil de "creatieve" logica van prijsvorming , die ook in andere domeinen van onze samenleving speelt , begrijpen , maar wil er wel een andere logica tegenover stellen : deze prijzen zijn exorbitant gelet op het feit dat ik bij Konijnenberg bv. de VRII versie van dit objectief nieuw kan hebben voor 539€.
            Wat gaan ze nu gewonnen hebben bij Procirep ? Ok 75€ om niets te doen . ( Geloof ook niet dat een team van mensen daar een uur mee bezig geweest is hoor , tenzij van leg jij dat daar eens in die schuif , de Jef daar volgende week een briefje voor schrijven )
            Nee dit is ( veel ) te duur omdat er teveel mensen onderweg iets aan moeten verdienen.





            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: Herstelling 18-200

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Nee dit is ( veel ) te duur omdat er teveel mensen onderweg iets aan moeten verdienen.
              De nagel op de kop

              Ik vraag mij zelfs regelmatig af of ze herstellingen niet expres zo duur maken om er voor te zorgen dat ze deze niet moeten herstellen en een nieuwe kunnen verkopen ...

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Herstelling 18-200

                Mooi voorbeeld van onze consumptiemaatschappij !!
                Herstellen kost bijna even duur of duurder dan nieuw.
                Heb gisteren zowat hetzelfde meegemaakt maar dan met mijn kookwekker ...
                De 2 batterijtjes vervangen kostte me méér dan een nieuwe !!!
                Tja, indien de lens al 4 jaar oud is en je toch nooit zekerheid hebt of de herstelling de lens weer in optimale conditie zal brengen zou ik:
                • eens goed slikken en ze mijn "voorschot" laten houden;
                • er nooit nog een stap binnenzetten;
                • ofwel een goede of betere lens tweedehands zoeken (kan natuurlijk ook een probleem
                  hebben waar je pas later achterkomt;
                • ofwel een nieuwe lens aanschaffen (ev. in NL wegens maar 19% BTW) met 2 jaar volledige garantie !

                Zoals ik al zei hierboven: "zou ik" !!
                Alvast suc6

                Greetz Walter

                Comment


                • #9
                  Re: Herstelling 18-200

                  Oorspronkelijk geplaatst door tsjoe007 Bekijk bericht
                  • eens goed slikken en ze mijn "voorschot" laten houden;
                  • er nooit nog een stap binnenzetten;
                  • ofwel een goede of betere lens tweedehands zoeken (kan natuurlijk ook een probleem
                    hebben waar je pas later achterkomt;
                  • ofwel een nieuwe lens aanschaffen (ev. in NL wegens maar 19% BTW) met 2 jaar volledige garantie !
                  Ik moet toch even 'slikken' bij deze reactie ... punt één klopt wel, de bittere pil slikken en het voorschot opgeven ... maar waarom zou je de handerlaar hiervoor laten opdraaien, die heeft een lens van 4 jaar oud opgestuurd om te laten herstellen ... net zoals de klant gevraagd heeft, dat hij hiervoor een vergoeding vraagt (die je dan nog eens niet moet betalen als je de lens laat herstellen trouwens !) is toch niet meer dan normaal ?
                  Een 2ehands lens aanschaffen in deze prijscategorie zou ik niet aan beginnen eerlijk gezegd ... en 2 jaar garantie op een lens uit NL ? Ik wil het je nog zien hardmaken hoor ... vergeet niet dat je die dan ook naar het verkooppunt in NL mag terugsturen hé.

                  Grote en/of dure stukken koop ik toch liefst in België hoor, als er dan iets scheelt kan je persoonlijk naar de winkel gaan ... ik heb al héél wat centjes achtergelaten bij Studio73 (zelfde keten als Foto Rembrandt) en als er al een probleem was is dit altijd zeer correct opgelost.

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herstelling 18-200

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Ik moet toch even 'slikken' bij deze reactie ... punt één klopt wel, de bittere pil slikken en het voorschot opgeven ... maar waarom zou je de handerlaar hiervoor laten opdraaien, die heeft een lens van 4 jaar oud opgestuurd om te laten herstellen ... net zoals de klant gevraagd heeft, dat hij hiervoor een vergoeding vraagt (die je dan nog eens niet moet betalen als je de lens laat herstellen trouwens !) is toch niet meer dan normaal ?
                    Een 2ehands lens aanschaffen in deze prijscategorie zou ik niet aan beginnen eerlijk gezegd ... en 2 jaar garantie op een lens uit NL ? Ik wil het je nog zien hardmaken hoor ... vergeet niet dat je die dan ook naar het verkooppunt in NL mag terugsturen hé.

                    Grote en/of dure stukken koop ik toch liefst in België hoor, als er dan iets scheelt kan je persoonlijk naar de winkel gaan ... ik heb al héél wat centjes achtergelaten bij Studio73 (zelfde keten als Foto Rembrandt) en als er al een probleem was is dit altijd zeer correct opgelost.

                    Mark
                    Vandaar mijn opmerking : "zou ik"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herstelling 18-200

                      koop daar en nieuwe lens en vraag of ze het betaalde bedrag eraf trekken!
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Herstelling 18-200

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        koop daar en nieuwe lens en vraag of ze het betaalde bedrag eraf trekken!
                        grt,bouk.
                        Ook een mogelijkheid natuurlijk.
                        Effe rekenen : herstelling +voorschot = ong. 400 euro
                        Nieuwe lens (maar dan wel de VRII !) = ong. 540 euro min voorschot = 455 euro !

                        Greetz Walter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Herstelling 18-200

                          Hetzelfde (vaste kost bij het laten opmaken van bestek) heb je bv. ook bij Grobet.
                          Op zich OK, ze hebben transport- en admin.-kosten, maar de herstelkost is natuurlijk te gek.
                          Er zijn twee mogelijkheden natuurlijk. De hersteldienst rekent slechts de helft, en de andere helft is erbij geteld door de fotozaak, of de hersteldienst is inderdaad zo duur.

                          Persoonlijk ga ik rechtstreeks naar de hersteldienst (Videp in mijn geval) zodat ik de vast kost vermijd en ook geen extra marge op de herstelling zelf moet betalen.
                          Ik weet niet of dat voor Nikon een optie is ? Je zou hen tenminste kunnen contacteren om even na te vragen wat hun bestek was...

                          In het verleden in elk geval een keer gemerkt dat het Sony-bestek voor mijn herstelling (toevallig na wat navraag in handen gekregen) een paar tientallen euro's goedkoper was dan wat Grobet aanrekende...

                          Als ik jou was, zou ik eens kijken naar de Sigma 18-250 hoor. Voor minder dan €400 thuis geleverd en ook bij problemen kan je gewoon bij hen terecht. Geldt ook voor digitalstreet.nl trouwens.

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          koop daar en nieuwe lens en vraag of ze het betaalde bedrag eraf trekken!
                          grt,bouk.
                          Goed idee. Als dat lukt, ben je natuurlijk goed af, maar ik betwijfel of ze zo gek zijn een dergelijke korting te geven op een relatief goedkope lens.
                          Last edited by K-2; 19 mei 2010, 11:01.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Herstelling 18-200

                            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Grote en/of dure stukken koop ik toch liefst in België hoor, als er dan iets scheelt kan je persoonlijk naar de winkel gaan ...
                            Klopt wel, maar als je regelmatig eens iets koopt, en je kiest consequent de goedkopere leveranciers (al dan niet in België), dan kan je toch wel redelijk wat uitsparen door niet in België te kopen. Op een bepaald moment gaat die besparing meer zijn dan wat je aan herstelkosten voor een lens of body zou betalen... Waar dat omslagpunt zit, is natuurlijk voor ieder verschillend en als je veel pech hebt, heb je veel herstellingen, maar met wat geluk heb je er ook geen .
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Herstelling 18-200

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              koop daar en nieuwe lens en vraag of ze het betaalde bedrag eraf trekken!
                              grt,bouk.

                              Dat is een goed idee Bouk . Weet wel dat de kosten gemaakt zijn door Procirep en niet door de winkel , maar als ik bedenk dat ik daar al een Canon pro 9000 printer heb gekocht , een D200 , een D300 , een Sigma 10-20 , een Bigma , een SB800 flitsapparaat , een 50mm1.8 , een 18-200 , Kenko tussenzetringen , een manfrotto monopod , een manfrotto carbon cx pro4 , een statiefkop 322RC , en een hele trits filtertjes , spec pads enz.enz. , ja dan mogen ze al eens iets doen voor mij denk ik dan .
                              Wordt vervolgd...


                              Walter
                              D850

                              Comment

                              Working...
                              X