Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herstellen af-s van lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • herstellen af-s van lens

    Hallo

    Heb mij een nikon 300mm f4 af-s aangekocht. De lens heeft de beginverschijnselen van een af-s motor die op zijn einde loopt. Maar heb nu een paar vraagjes.

    1) Kan het kwaad om de lens te gebruiken tot de motor stilvalt? Of zou ik die beter zo vlug mogelijk laten herstellen. Of blijft de prijs hetzelfde.

    2) Hoeveel kost zo'n herstelling? En waar kan ik dan heen?


    Groeten Davy
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

  • #2
    Re: herstellen af-s van lens

    Beter zelf binnenbrengen bij procirep !
    Ik vermoed dat je zo'n 200€ gaat kwijt zijn
    Ikzelf heb een paar maand terug mijn 28-70 moeten laten repareren en ik was 320€ kwijt


    Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

    Comment


    • #3
      Re: herstellen af-s van lens

      Mijn AF van mijn 300/4 Afs lens heeft het vorig jaar ook laten afweten.
      Plots, zomaar temidden een shoot.
      Binnengebracht bij Procirep. Kostprijs 270 euro..., lens 4 weken kwijt geweest.
      Duur, maar je hebt weinig keuze natuurlijk.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: herstellen af-s van lens

        Geen garantie??

        Comment


        • #5
          Re: herstellen af-s van lens

          mooi mooi.

          Zal ook eens bezoek brengen aan procirep.

          En garantie heb je niet als je een lens 2dehands koopt.

          Heb deze lens kunnen kopen voor 150 euro. Dus denk dat ik een zeer goede koop heb kunnen doen. Hij had deze lens een bij nikon binnen gebracht en vertelde over een kost van 580 euro. Maar ik dacht wel dat ik die voor minder kon herstellen. En 300 a 400 euro is voor mij in orde.

          Bedankt voor de info
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: herstellen af-s van lens

            Nog één positieve noot ivm de herstelling: de herstelde AFs-motor van mijn 300/4 Afs lijkt rapper en preciezer te werken dan de oorspronkelijke versie.
            Mijn 300/4 Afs blijft bovenal één van mijn allerbeste en allerscherpste lenzen ooit. Dit is echt een lens waar je veel plezier aan zult beleven.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: herstellen af-s van lens

              Ben vandaag eens wat gaan foto's nemen en de AF piept dat wist ik. Maar als die op manueel staat piept die ook. Is dat normaal?

              En Heb een de achterkant bekeken, en wat merk ik op. Ik kan het diafragma bloot zien zitten. Is dit erg? Mijn foto's zijn super scherp maar moet er normaal daar geen glas zitten, ja toch?

              Hier een foto.


              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: herstellen af-s van lens

                Dit klinkt allemaal vrij normaal. Bij de oudere ontwerpen zit het diafragma ook ACHTER de optiek.
                Wat zijn de tekenen die wijzen op een kapotte motor?
                Gepiep is normaal, dit gaat over door de lens regelmatiger te gebruiken. Wordt het gepiep inderdaad minder als de lens 'warm loopt" ?
                Bij een kapotte motor moet je denken aan onregelmatige loop en te weinig kracht om het mechaniek te verplaatsen.
                Kun je anders het geluid dat ie maakt opnemen op mp3 of video en 's laten horen?
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: herstellen af-s van lens

                  Ik weet niet hoe ik een filmpje zou moeten maken en hier ergens plaatsen. Maar het is een soort geknars. Net of metaal op metaal beweegt. Maar ik zal eens naar procirep gaan en de lens eens laten nakijken. En hopelijk is het een gewone herstelling.
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                  Comment


                  • #10
                    Re: herstellen af-s van lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                    Ben vandaag eens wat gaan foto's nemen en de AF piept dat wist ik. Maar als die op manueel staat piept die ook. Is dat normaal?

                    En Heb een de achterkant bekeken, en wat merk ik op. Ik kan het diafragma bloot zien zitten. Is dit erg? Mijn foto's zijn super scherp maar moet er normaal daar geen glas zitten, ja toch?

                    Hier een foto.
                    Dit is normaal zoals op de site vanKen Rockwell te lezen:
                    "Also make sure to check the diaphragm blades from the rear because they are naked inside."
                    Bron: http://www.kenrockwell.com/nikon/3004af.htm

                    Greetz rich
                    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                    Comment


                    • #11
                      Re: herstellen af-s van lens

                      Man was dat even schrikken.

                      Gelukkig
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                      Comment

                      Working...
                      X