Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 35 van 35

Discussie: Grijsfilter

Standaard Re: Grijsfilter

Welke kosten zijn er verbonden aan dit filter als ik het koop op Ebay ?

Haida 67mm Slim PRO II MC ND3.0 1000x (10 Stops) Neutral Density Filter HD2019

Het kost omgerekend € 32 .

Wat denk je met een 10 stops aan te kunnen vangen?

Ik ben van mening dat je "het idee" van grijsfilters gewoon uit je hoofd moet verbannen. Het vergt toch wel enige kennis en kunde welk je niet op korte termijn onder de knie zult hebben om er profijt van te hebben op je eerst komende reizen!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Welke kosten zijn er verbonden aan dit filter als ik het koop op Ebay ?

Haida 67mm Slim PRO II MC ND3.0 1000x (10 Stops) Neutral Density Filter HD2019

Het kost omgerekend € 32 .
    Persoonlijk zou ik gaan via de service van Haida België; hij rekent geen verzendingskosten.
    Ik denk ook dat je best gaat voor de NanoPro serie omdat die met hun nano coatings zeer vlot reinigen. Zoals ik al zei kost die €69 ipv €49 voor de Slim Pro. Met €69 denk ik dat je je bank niet gaat breken. Zo'n filter koop je mits goede zorgen voor je leven.
    Filtermaat pak je die voor je breedste lens (diameter); step up/down ringen kosten maar een paar euro.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
    Wat denk je met een 10 stops aan te kunnen vangen?

Ik ben van mening dat je "het idee" van grijsfilters gewoon uit je hoofd moet verbannen. Het vergt toch wel enige kennis en kunde welk je niet op korte termijn onder de knie zult hebben om er profijt van te hebben op je eerst komende reizen!!
    Toch relativeren vind ik. Zijn trip ligt nog een paar maanden weg dus afhankelijk van hoeveel hij oefent is er imo voldoende tijd.
    Het gebruik ve ND filter is ook geen raketwetenschap hé. Bij de filter die ik kocht (Haida NanoPro) was tevens een omrekentabel zodat het aanpassen vd sluitertijd eenvoudig op te zoeken is.
    Bovendien vind je op het net tonnen instructievideo's en info omtrent het gebruik.
    https://www.bwvision.com/complete-gu...dition/#issues

Ik heb een paar jaar terug een Cokin variabele (10x) ND gekocht en eigenlijk was daar niet zo veel oefenen/testen bij. Eens je een aantal foto's gemaakt hebt en het effect zag met verschillende sluitertijden is er niet veel meer aan. Voorlopig heb ik deze filter enkel bij watervallen gebruikt en ik maak ter plaatse altijd minstens 3-4 foto's met (vooral) verschillende sluitertijden. Diafragma draai ik meestal volledig of bijna volledig dicht.
    Zoals gezegd, "it's not rocket science"
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

Is besteld bij Haida België . Ik ga er voor . Nog dik 2 maanden om mij te oefenen .

Haida Slim Pro II MC filter ND 1.8 64X 67 mm in mijn bezit . Is er nu soms iemand op het forum in de omgeving van Beringen die mij eventueel zou kunnen helpen in het gebruik van deze filter . Ge weet dat het de bedoeling is van op 4 september wanneer ik vertrek naar Canada aan landschapsfotografie ga doen en voornamelijk veel watervallen en meren fotograferen . Met het gebruik van deze filter zou ik dan die zachte gloed willen bekomen van het water .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Haida Slim Pro II MC filter ND 1.8 64X 67 mm in mijn bezit . Is er nu soms iemand op het forum in de omgeving van Beringen die mij eventueel zou kunnen helpen in het gebruik van deze filter . Ge weet dat het de bedoeling is van op 4 september wanneer ik vertrek naar Canada aan landschapsfotografie ga doen en voornamelijk veel watervallen en meren fotograferen . Met het gebruik van deze filter zou ik dan die zachte gloed willen bekomen van het water .
    Dat kan ook zonder ND filter
    http://www.imagechaser.com/creating-...ait-nd-filter/

YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Dit is wel een heel omslachtige methode en vereist veel nabewerking in Photoshop of Lightroom . Ik ga het maar proberen met de grijsfilter , ik heb hem nu gekocht .

Nabewerking is een fluitje van een cent, je hebt een 'echte' foto van het water tegelijk en het werkt niet met molens.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Kan je tegenwoordig al met gsm's zonder al te veel moeite, ingebouwde app uitt
    Maar the real stuff is nog iets anders en altijd beter

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Nikon d800E en d750, nikkor 16-35 f4, sigma 12-24 f4.5-5.6 II, sigma 35 en 50mm 1.4 ART, NIKKOR 105mm 1.4 ED, sb900,
    https://500px.com/benny_b_photography

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. Grijsfilter
    Door Drummerstaf in forum Gezocht
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 22 mei 2012, 22:06
  2. grijsfilter en gradueel grijsfilter
    Door K.photo in forum Objectieven
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 23 november 2010, 14:27
  3. Grijsfilter 110