Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewicht Nikon 70-200 vr2 i.c.m. Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gewicht Nikon 70-200 vr2 i.c.m. Nikon D90

    Ben van plan de Nikon 70-200 VR2 voor mijn Nikon D90 te kopen. Heb al de 17-55 2.8.
    Ik heb begrepen dat de lens ruim 1,5 kg weegt. Kan ik de body incl. nieuwe lens dan wel aan mijn schouder laten hangen?
    Hiermee bedoel ik dat het gewicht van de lens op de body komt.
    En ja, mijn schouder zal het ook wel gaan voelen maar dat is minder erg ..
    2x Nikon D3 en wat glas :)

  • #2
    Re: Gewicht Nikon 70-200 vr2 i.c.m. Nikon D90

    Zal wel geen enkelprobleem zijn ik heb de canon 70/200 f2.8isII op 7Dmet gripen is geen enkel probleem, en soms hangt er dan de 5DmkII met 100/400 ook aan mijn nek en heb dan meer bekijks dan last.

    Comment


    • #3
      Re: Gewicht Nikon 70-200 vr2 i.c.m. Nikon D90

      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
      Zal wel geen enkelprobleem zijn ik heb de canon 70/200 f2.8isII op 7Dmet gripen is geen enkel probleem, en soms hangt er dan de 5DmkII met 100/400 ook aan mijn nek en heb dan meer bekijks dan last.
      Bedankt voor je snelle reactie!
      Heb zelf ook nog de b-grip voor aan de riem, maar die heb ik niet altijd mee / om.
      Maar zal wel lukken dan. Lens heb ik zojuist besteld, morgen hopelijk binnen en uitproberen !
      Als er nog meer mensen met ongeveer zelfde combi zijn, hoor ik natuurlijk ook graag jullie ervaringen en/of tips!
      2x Nikon D3 en wat glas :)

      Comment


      • #4
        Re: Gewicht Nikon 70-200 vr2 i.c.m. Nikon D90

        hier een d90+grip en 70-200 vr2
        aan lens een sunsniper en scheelt een ganse boterham!

        camera kan het gewicht aan, maar nek/schouder/rug niet echt voor een ganse dag
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Gewicht Nikon 70-200 vr2 i.c.m. Nikon D90

          mijn 800 + grip + 70-200 weegt uiteraard. Laat je niet zomaaar rond de hals slingeren. Ik draag dat over één schouder ( gekruist) .
          Biedt meer draag confort en laat u toch toe vlug in aanslag te brengen. Heeft wel wat oefening ( en Km's) gebvraagd.

          Comment


          • #6
            Re: Gewicht Nikon 70-200 vr2 i.c.m. Nikon D90

            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            aan lens een sunsniper en scheelt een ganse boterham!
            Als dat net zo'n statiefgondel is op de VR(2 delen)zou ik dat nooit doen. Ik heb dat één keer gedaan.....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Gewicht Nikon 70-200 vr2 i.c.m. Nikon D90

              Ik heb ook de D90 + grip en de 70-200 al eens een ganse meegehad en de fototas op de rug, ik kan niet zeggen dat dat mij verveeld heeft.
              Ik kan natuurlijk niet voor ieders rug spreken hé.
              Ik heb die wel ook over een schouder hangen en niet rond mijn nek.

              Ruud
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment


              • #8
                Re: Gewicht Nikon 70-200 vr2 i.c.m. Nikon D90

                Vandaag de 70-200 binnen gekregen. Wat een super lens! En gewicht valt me alles mee, komt waarschijnlijk ook omdat ik ook al een d90 met 17-55 2.8 heb. Wel een mooie combi dacht ik zo: 2x nikon d90 met grips , 17-55 2.8, 70-200 2.8, 50 1.8 en een sb-700
                2x Nikon D3 en wat glas :)

                Comment


                • #9
                  Re: Gewicht Nikon 70-200 vr2 i.c.m. Nikon D90

                  Als dat net zo'n statiefgondel is op de VR(2 delen)zou ik dat nooit doen. Ik heb dat één keer gedaan.....
                  draag de combo D700 + grip + 70-200 VR2 ook altijd met sunsniper en statiefplaatje en black rappid connector... pakken confortabeler.... en kan best wel ergens tegen hoor...
                  www.aeri-photography.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gewicht Nikon 70-200 vr2 i.c.m. Nikon D90

                    Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                    draag de combo D700 + grip + 70-200 VR2 ook altijd met sunsniper en statiefplaatje en black rappid connector... pakken confortabeler.... en kan best wel ergens tegen hoor...
                    Ik heb hem één keer aan de tripodcollar vast gemaakt, aan een Manfrotto snelkoppeling, en de net daarvoor gecheckte verbinding van het voetje en de ring schoot los. Dus nu altijd onderaan de camera ook met snelkoppeling.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X