Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantievraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Garantievraagje

    Ik heb gisteren een tweedehandslens overgekocht van iemand in Nederland.(zie vorige topic)
    Het gaat dus over de Sigma 120-300mm F2.8 OS en daar zit nog drie jaar garantie op.

    Nu is mijn vraag ,kan ik die garantie eigenlijk nog laten gelden als er iets verkeerd zou gaan met de lens?

    Zo,ja kan ik dan die lens gewoon hier in België ergens binnenbrengen of moet ik die echt terug binnen brengen in de winkel waar ze gekocht is (Foka in Nederland)?

    Heeft er iemand ervaring met zo'n situatie ?
    Ik zal eens een mailtje naar de betreffende winkel sturen met dezelfde vraag maar zou eens willen horen wat jullie ervaring is met zo iets.

    De lens is overigens in echte nieuwstaat dus ik verwacht geen problemen maar je weet nooit,hé
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Garantievraagje

    Overdragen garantie
    De verkoper mag in de koopovereenkomst bepalen dat de garantie die hij aan u als koper heeft gegeven, niet kan worden overgedragen aan iemand anders. Dit betekent dat wanneer u garantie heeft gekregen op een bepaald product en u verkoopt dit product aan iemand anders, de garantie niet overgaat op de persoon aan wie u het product verkoopt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Garantievraagje

      De specifieke Sigma 3 jaar garantie wordt door Sigma Benelux zelf afgegeven, dit door productregistratie op de website.

      Deze garantie is persoonlijk en, in principe, niet overdraagbaar. Echter om aanspraak te maken op de garantie heb je 2 zaken nodig. De originele aankoopbon...en het garantiecertificaat welke door Sigma is uitgegeven. Als je die twee hebt zouden er geen problemen mogen zijn. Ook heb je dan niets met Foka te maken, echter Sigma Benelux is gevestigd in Houten, dus afhankelijk van NL blijf je wel
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Garantievraagje

        Als ik het goed voor heb is de garantie op het toestelof item en niet garantie voor de eerste eigenaar.

        Comment


        • #5
          Re: Garantievraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
          Als ik het goed voor heb is de garantie op het toestelof item en niet garantie voor de eerste eigenaar.
          zie #2.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Garantievraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            Als ik het goed voor heb is de garantie op het toestelof item en niet garantie voor de eerste eigenaar.
            Dat is het verschil tussen fabrieksgarantie...(op het item, mits aankoopbon aanwezig)...of garantie tussen verkoper en koper (op "naam", aankoopbon niet altijd noodzakelijk)...dat de verkoper vaak terug grijpt naar fabrieksgarantie is een ander verhaal, maar juridisch gezien een zaak tussen verkoper en fabrikant, niet tussen fabrikant en eindgebruiker.


            Echter, de 3 jaar Sigma garantie is wel een garantie tussen fabriek en eindgebruiker...en is niet geldig zonder certificaat en aankoopbon.
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Garantievraagje

              Bedankt voor de reaktie's

              Van de ene kant versta ik wel dat een verkoper zijn kans ziet om de verantwoordelijkheid voor de garantie van zich af te schuiven zodra de lens wordt verder verkocht, maar in principe maakt het toch niet uit wie uiteindelijk de eigenaar van de lens is als die er mee omgaat zoals in de garantievoorwaarden bepaald en er dan toch nog iets aan de lens stuk gaat zou dat toch geen garantieproblemen mogen geven.

              Als ik bv. wel de eerste eigenaar ben en die lens eens uitleen en ze dan stuk gaat is er toch ook geen probleem met de garantie ,als ik teminste niet in de winkel zeg dat ik ze uitgeleend heb want dan gaan ze dat weer als argument proberen te gebruiken om onder de garantie uit te komen,vrees ik.

              Hoe dan ook, ik heb zowel de orgineel aankoopbon als de garantiebon dus als ik Jeroen zijn verhaal lees zit ik wel goed ,hoop ik.

              Maar hopen dat de lens van binnen zo degelijk als mijn L lenzen in elkaar zit en dan slaap ik al een stuk beter.
              Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

              https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

              Comment


              • #8
                Re: Garantievraagje

                Arghhh jij bent dus vlak voor mijn neus met die lens gaan lopen Ik was ook in contact met die verkoper (MP toch?).
                Webstek in opbouw

                Comment


                • #9
                  Re: Garantievraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                  Arghhh jij bent dus vlak voor mijn neus met die lens gaan lopen Ik was ook in contact met die verkoper (MP toch?).
                  Dag Sonja,

                  Nee hoor de mijne komt van ene M M uit Wassenaar.
                  Maar als je op Fotoapparartuur.nl vraagt of er iemand deze lens te koop heeft krijg je wel respons,hoor.
                  Ik kreeg er twee aangeboden waarvan ik er dus eentje gekocht heb de andere was ook heel aantrekkelijk van prijs en de verkoper is van de kanten van Zeeland,dus die afstand is nog te doen.

                  Succes met je zoektocht, de lens is in ieder geval zijn prijs dubbel en dik waard.
                  Ik overweeg zelfs mijn Canon 400mm F2.8IS weg te doen wegens iets te zwaar.
                  Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                  https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Garantievraagje

                    Da's mijn enige twijfelpunt van mij, het gewicht van deze "baby". De "mannen" hoor je al stevast "maar zwaar" ... nog geen enkele vrouw gehoord erover ... of de vrouw hebben forsere spieren of de vrouwen laten deze lens liggen ... Zeeland is idd te doen voor mij, even zoeken of ik 'm kan vinden deze
                    Webstek in opbouw

                    Comment


                    • #11
                      Re: Garantievraagje

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                      Da's mijn enige twijfelpunt van mij, het gewicht van deze "baby". De "mannen" hoor je al stevast "maar zwaar" ... nog geen enkele vrouw gehoord erover ... of de vrouw hebben forsere spieren of de vrouwen laten deze lens liggen ... Zeeland is idd te doen voor mij, even zoeken of ik 'm kan vinden deze
                      Toeval of niet maar die lens is van een vrouw, dus kan je haar ineens vragen of ze de lens daarom weg doet.Ik zal eens kijken of ik haar gegevens nog vind en stuur ze dan wel via PB door om te voorkomen dat ook die weer voor je neus weggekaapt wordt.
                      Last edited by The digital hunter; 27 juni 2012, 19:59.
                      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Garantievraagje

                        Ik ga ze mailen sé, kan er maar wijzer bij worden
                        Webstek in opbouw

                        Comment

                        Working...
                        X