Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujinon XF 18-135 WR OIS : welke lens zou een nuttige aanvulling kunnen zijn ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujinon XF 18-135 WR OIS : welke lens zou een nuttige aanvulling kunnen zijn ?

    Vooreerst mijn excuses voor alweer een vraag over "welk objectief is goed voor mij?".
    Maar misschien kunnen we er gewoon wat over filosoferen en komt het antwoord mij tussen de lijnen door wel toegeslopen...

    Eerst even aangeven welk type fotograaf ik ben: ik ben vooral een reisfotograaf. De X-T1 kan hier maanden liggen, tot we eens op reis gaan, of als er eens een feestje is dat ik de moeite vind om wat foto's te nemen. Een flits heb ik niet, ik hou daar echt niet van. Een statief heb ik ook niet. Ik zal dus eerder vertrouwen op de OIS en steun zoeken op de rand van een deur, of tafel of boom of gelijk wel voorwerp dan ook als ik merk dat ik bewegingsonscherpte heb. Ik durf ook wel gewoon 2-3 stops te onderbelichten om zo een redelijke sluitersnelheid te hebben, wetende dat ik de RAW dan kan optrekken. Ik registreer in JPG+RAW, en tracht altijd de instellingen van de camera-jpegs zo te regelen dat ik thuis zo min mogelijk moet nabewerken want dat doe ik echt niet graag en ik ken er ook niet veel van. Veel verder dan op "automatically adjust" klikken in Photoshop geraak ik niet. De X-T1 heb ik gekocht, samen met die WR-lens, nadat de zoomlens van mijn Nikon D5100 in Marokko in een pepermolen was veranderd. "Nie wieder", was mijn mening, en zo kwam ik op de X-T1 uit.
    Op www.toonze.be kan je wat foto's zien, in de loop der jaren getrokken. Het album "Er was eens" is onlangs gemaakt, een onverwachte uitnodiging om foto's te nemen tijdens een "toon"-moment van een muziekacademie. Alweer, gewoon de X-T1 met de 18-135, omdat ik niets anders heb. Het valt wel mee vind ik, qua resultaten.