Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Standaard Fujifilm XF 50-140 F2.8

Heeft iemand ervaring met de XF 50-140 F2.8 van Fujifilm?
    Ik ben vooral geïnteresseerd in de snelheid bij het schermstellen (sport, beweging, bij weinig licht).
    Alle andere ervaringen zijn ook welkom.

Dank u!

Standaard Re: Fujifilm XF 50-140 F2.8

Google eens op Bjorn Moerman, een West-Vlaming die in Dubai woont.
    Hij is is ambassadeur voor Fuji midden oosten en heeft dit objectief reeds getest vóór het in België te koop was.

Is ook soms actief hier op het forum.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Google eens op Bjorn Moerman, een West-Vlaming die in Dubai woont.
    Hij is is ambassadeur voor Fuji midden oosten en heeft dit objectief reeds getest vóór het in België te koop was.

Is ook soms actief hier op het forum.
    Dank voor de info. Ondertussen de review gevonden:
    http://bjornmoerman.blogspot.be/2014...r-fujinon.html

En ondertussen ook zelf al een beetje ervaring ;-)

Voor mij is dit een lens die naast elke andere 70-200 mag staan (want daar moet je de 50-140 mee vergelijken).
    Bij Fuji heb je weinig om te vergelijken, maar de zeer goede 55-200 komt niet in de buurt van de 50-140. Het is natuurlijk wel de grootste en zwaarste lens in de XF line-up, en dat spreekt geen fotografen aan die voor compactheid zijn overgestapt naar mirrorless. Het zal dus niet de populairste Fuji lens zijn, maar het is naar mijn gevoel wel de beste zoom die ze aanbieden.

Focussnelheid en de mogelijkheid om actie bij te houden is naar mijn idee meer een kwestie van body (of zelfs firmware) en settings. High-performance mode lijkt bijvoorbeeld te helpen, en ook het vergroten van het scherpstelvierkant kan een groot verschil maken. Ik heb op mijn XT1 geen klagen, maar je kan er niet omheen dat een SLR een stuk beter mee kan met bewegende onderwerpen.

AF bij weinig licht? Geen probleem. Eigenlijk heb ik nog bij geen enkele Fuji lens scherpstelproblemen gezien als het wat donkerder wordt.
    Het enige scherpstelprobleem dat ik af en toe tegenkom, is dat het toestel begint te hunten als er fijn detail in voor- en achtergrond zit, of als er onvoldoende contrast is om op te locken. Dat is bij mij niet afhankelijk van de lens en ook niet van veel of weinig licht, maar gewoon van het onderwerp. Een SLR heeft daar blijkbaar minder moeite mee met zijn klassieke AF. Wat ik dan wel goed vind, is dat je bij de Fuji misschien een paar keer opnieuw moet proberen om de AF correct te laten locken, maar dat de scherpte dan ook wel zit op de plaats waar je het wil.

Als het nuttig en haalbaar is, wil ik gerust eens afspreken voor een test-shoot.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Pieter, bedankt voor je tips. Vooral het vergroten van de scherpstelvierkant wist ik nog niet. Handig!

Misschien zou het leuk zijn om met alle X-T1-bezitters eens een shoot te doen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
    Focussnelheid en de mogelijkheid om actie bij te houden is naar mijn idee meer een kwestie van body (of zelfs firmware) en settings. High-performance mode lijkt bijvoorbeeld te helpen, en ook het vergroten van het scherpstelvierkant kan een groot verschil maken. Ik heb op mijn XT1 geen klagen, maar je kan er niet omheen dat een SLR een stuk beter mee kan met bewegende onderwerpen.
    Komt er aan voor de X-T1 https://www.youtube.com/watch?v=ZaoI...ature=youtu.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Amaai, kan niet wachten! (Maar het zal blijkbaar moeten tot eind juni ;-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bekijk bericht
    Misschien zou het leuk zijn om met alle X-T1-bezitters eens een shoot te doen?
    Af en toe trekken we er met een aantal Fuji-fans eens samen op uit, zo reeds in Antwerpen en in Hasselt.

Binnenkort komt er nog wel eentje, hou Waarheen vandaag? in de gaten!
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 0
    Laatste bericht: 9 januari 2015, 12:38
  2. [ Fuji(film) ] Handgreep Fujifilm HG-XPRO voor fujifilm x-PRO1
    Door apestaartje in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 10 november 2014, 12:31
  3. [ Fuji(film) ] Fujifilm XF 18-55mm f2.8-4 R LM OIS (Fujifilm X)
    Door hubje in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 19 september 2014, 11:43
  4. [ Nikon ] Fujifilm S5 Pro
    Door svennovitch in forum Aangeboden
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 9 januari 2011, 12:19
  5. GEZ : Fujifilm S3 Pro
    Door Tom in forum Gezocht
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 26 juni 2006, 09:25

Regels voor berichten