Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FUJIFILM XF 16mm 1.4 lens review

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FUJIFILM XF 16mm 1.4 lens review

    Vandaag heeft Fujfilm zijn nieuwste lens voorgesteld, de 16mm 1.4 prime lens

    De laatste paar weken heb ik deze lens groeit getest. Mijn review (sorry in het Engels), vindt je hier:
    T oday, Fujifilm announced the brand-new XF 16mm f1.4 R WR prime lens! As this has been a lens I've been eagerly waiting for, I didn't ha...


    Verdere vragen beantwoord ik graag hier of via mijn blog.

    Groeten,
    Bjorn

  • #2
    Re: FUJIFILM XF 16mm 1.4 lens review

    hallo bjorn, welk is de beste fuji lens voor af en toe macro werk en voor landscape, is dat deze lens of is er nog een andere in het segment ?

    Comment


    • #3
      Re: FUJIFILM XF 16mm 1.4 lens review

      Erik, deze lens is zeker geen macro lens; je kan van vrij dicht focussen maar geen macro. Enige echte macro is de 60mm. Al een oudere lens en zou ik je als enige lens niet aanraden. Anders ook de 16-50 eens overwegen; is een zeer goede lens

      Comment


      • #4
        Re: FUJIFILM XF 16mm 1.4 lens review

        Wanneer zou deze beschikbaar worden? Ik wil er dringend ééntje!
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: FUJIFILM XF 16mm 1.4 lens review

          Oorspronkelijk geplaatst door Biggles71 Bekijk bericht
          Enige echte macro is de 60mm. Al een oudere lens en zou ik je als enige lens niet aanraden. Anders ook de 16-50 eens overwegen; is een zeer goede lens
          Er is de Zeiss 50mm macrolens. Dus de 60mm is niet de enige voor X.
          De 60mm is zeker geen slechte lens, voldoet ook uitstekend voor portret en is zeer scherp.
          Met 60mm landscape doen is dan weer moeilijk.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: FUJIFILM XF 16mm 1.4 lens review

            In Dubai waar ik woon midden mei. Wellicht ook in België rond die data.

            Comment


            • #7
              Re: FUJIFILM XF 16mm 1.4 lens review

              Ik heb ze ondertussen, aan de hand van de eerste ervaringen denk ik dat ze me veel plezier zal opleveren
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #8
                Re: FUJIFILM XF 16mm 1.4 lens review

                Ik ben zaterdag ook een exemplaar gaan halen bij Foto Coudenys. Daar nog even getwijfeld tussen de 14mm en de nieuwe 16mm maar ik ben uiteindelijk toch voor de nieuwe weerbestendige 16mm gegaan. De eerste tests zijn veelbelovend. En de afstand waarbij je nog kan focussen... op 5cm van het glas... verbazingwekkend.
                Nu nog tijd vinden om er uitgebreid mee te spelen
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • #9
                  Re: FUJIFILM XF 16mm 1.4 lens review

                  Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  Ik heb ze ondertussen, aan de hand van de eerste ervaringen denk ik dat ze me veel plezier zal opleveren
                  Ik heb ze een paar weken, bijzonder opgetogen over!

                  Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                  Daar nog even getwijfeld tussen de 14mm en de nieuwe 16mm maar ik ben uiteindelijk toch voor de nieuwe weerbestendige 16mm gegaan.
                  Het zijn allebei uitstekende lenzen, met hun eigen sterktes. Het enige probleem nu is kiezen welke van de twee de tas in gaat...
                  BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                  Comment


                  • #10
                    Re: FUJIFILM XF 16mm 1.4 lens review

                    Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
                    Het zijn allebei uitstekende lenzen, met hun eigen sterktes. Het enige probleem nu is kiezen welke van de twee de tas in gaat...
                    Die 16mm gaat echt knagen bij mij... Ik weet al lang dat ik die 23mm wil, maar die 16 (24 eq.) is ook een ontzettend aantrekkelijk brandpunt.
                    Probleem is dat ik die 100-400 zeker wil hebben en dat een echte macro (de 120) er ook nog aan komt.

                    O jee mijn portemonnee... ik zou haast overwegen om die fenomenale 50-140 van de hand te doen als de tijd rijp is...
                    Na een tijdje heb je voor elke lens wel een geschikte toepassing. Die fujis zijn ook allemaal zo goed.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: FUJIFILM XF 16mm 1.4 lens review

                      Fantastisch leuke lens, meer kan ik eigenlijk niet zeggen








                      Prima "standaard" lens voor landschappen met als bonus een héél korte dichtste scherpstelafstand icm de 1.4 is echt plezant
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: FUJIFILM XF 16mm 1.4 lens review

                        Voor de geïnteresseerden, wat foto's met grote diafragma-opening zodat je een idee kan vormen van de bokeh, scheidend vermogen tov. achtergrond en close-up capaciteiten...






                        Heerlijke lens!
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment

                        Working...
                        X