Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji 60mm macro een zinvolle aankoop of niet..?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fuji 60mm macro een zinvolle aankoop of niet..?

    is die 80mm uiteindelijk al verkrijgbaar?
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #17
      Re: Fuji 60mm macro een zinvolle aankoop of niet..?

      De 80mm macro (het beest) zou deze maand in de winkels moeten liggen.
      Compare unlimited number of cameras with lenses, see how compact or bulky a camera is and sort by height, width, depth and weight.
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

      Comment


      • #18
        Re: Fuji 60mm macro een zinvolle aankoop of niet..?

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Lezen wat er staat.
        De ervaring Nikon-lenzen, Tamronlenzen en Sigmalenzen via een metabone daar heb ik slechte ervaring mee.
        Staat duidelijk een punt na "De 60mm en de 80mm en daar is het mee te doen".
        "Anders is het behelpen .... zelf heb ik daar oerslechte ervaring mee"

        De 60mm en 80mm van Fuji zijn voor wat ik wil doen in macro niet bruikbaar. Ook niet met een eventuele convertor. Ik schrijf nergens dat ze slecht zijn.

        Dat is dan ook maar uw ervaring en dat wil niet zeggen dat het dan ook van toepassing is op het geen Moris zoekt.
        Wat voor jou een slechte ervaring is hoeft geen slechte ervaring te zijn voor een ander.

        Btw ik heb ook nergens geschreven dat je ze slecht zou vinden ... immers kan je ook niet zeggen van die 80mm want die heb je trouwens nog niet in je handen gehad.

        Je wil jouw gebruik en ervaring doorgeven aan een ander gewoon omdat het voor jouw gebruik niet ligt en dan is het ineens "een slechte ervaring" ?
        Och ja wat anderen vertellen dien je niet als waarheid te verkondigen (uw eigen woorden en je doet net hetzelfde tegenover Rogier)

        En geen Macro Fuji voor levende Objecten ? Misschien een beetje meer je best doen en niet zo snel opgeven en niet zo snel de schuld op de Gear steken.
        Maar je hebt je Nikon nog.. daarmee is alles perfect mogelijk (kan ik wel inkomen ) maar vraag me alleen af als het met Nikon allemaal zo goed lukt... waarom dan nog verder zoeken bij Fuji ?
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Fuji 60mm macro een zinvolle aankoop of niet..?

          Sorry, sorry. Ik heb hier helemaal niet de bedoeling om een merk te promoten boven het andere om zo eventueel mijn aankopen uit het verleden te verantwoorden.
          Ik schrijf ook niet dat Nikon het evangelie is, integendeel, er zijn een heel pak zaken op de Fuji die ik echt mis op de Nikon maar omgekeerd geldt ook.
          Ik geef mijn mening over de macro bij Fuji en buiten het klapscherm wat ik erg mis bij mijn Nikon, is mijn ervaring dat voor wat macro, ik steeds terug grijp naar de Nikon.
          Mijn reactie tov van Rogier is simpel. Wat je zelf niet hebt moet je niet over schrijven en zeker niet zaken die je op het internet als waarheid nemen. Ik blijf erbij. Spreek over dingen die je zelf ervaren hebt (en dat is dan ook een eigen ervaring). Fuji en Nikon heb ik. Macrolenzen, macrolens bij beiden heb ik ook. Dus, ik meen wel te kunnen weten, te mogen zeggen hoe mijn ervaring is. Niet meer niet min. Niet iets dat ik gezien heb van iemand die het gehoord heeft.
          Je beter bij dit of ander systeem voelen betekent daarom niet dat dit of dat systeem beter of slechter is. Gewoon, het geeft je een beter gevoel en vaak is dat voldoende om beter te scoren. Ik voel me veiliger, werkzekerder met de Nikon voor wat macro betreft en ik heb er momenteel ook meer vrijheid.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #20
            Re: Fuji 60mm macro een zinvolle aankoop of niet..?

            Enkele vluchtige oude foto's van een beginner uit de doos met de Olympus 60mm (2x crop 120mm) macro





            Deze is met de Olympus 40-150mm gedaan crop x2 op 300mm.

            Last edited by Moris; 14 november 2017, 17:36.
            Sony A7 mkIII
            Is all I need :-)

            Comment


            • #21
              Re: Fuji 60mm macro een zinvolle aankoop of niet..?

              @ Wim
              Bedankt voor de verheldering.. geeft een beter beeld over de dingen.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #22
                Re: Fuji 60mm macro een zinvolle aankoop of niet..?

                Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                Enkele oude foto's van een beginner uit de doos met de Olympus 60mm (2x crop 120mm) macro




                Er is precies iets fout gegaan ? Ik zie alleen "?" tekens
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #23
                  Re: Fuji 60mm macro een zinvolle aankoop of niet..?

                  Heb de code link voor dropbox voor het delen op het forum moeten aanpassen.
                  Het zou nu wel moeten lukken.
                  Sony A7 mkIII
                  Is all I need :-)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fuji 60mm macro een zinvolle aankoop of niet..?

                    De beelden die je hierboven toont zijn best wel haalbaar met die 60 mm, het is wat voorzichtiger benaderen van je onderwerp.
                    vlinders en libellen die stil zitten daar moet je ook helemaal geen 1/1 voor hebben of je moet de bedoeling hebben enkel details in beeld te brengen.
                    Iets voorzichtiger je bijtjes of zweefvliegen benaderen en er rekening mee houden dat je net iets snelller je eigen schaduw op het onderwerp gooit
                    wat in sommige gevallen zelfs een voordeel kan zijn bv bij glimmende onderwerpen.
                    zelf gebruik ik meestal 90mm op FF en dat komt qua werkafstand overeen met die 60 mm op een cropcamera, mijn logge 150 komt nauwelijks nog in actie.
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fuji 60mm macro een zinvolle aankoop of niet..?

                      Hmmm, met de Olympus 60mm macro (2x crop - 120mm) is het me destijds niet gelukt om vlinders, libellen ed. vast te leggen.

                      Dit zou kunnen betekenen dat ik met het enige en zeer duur alternatief zoals de Fuji 80mm macro (1.5x crop - 120mm) mijn techniek zal moeten bijschaven...
                      of
                      Deze macro-lens is niet echt geschikt voor vlinders, libellen, sprinkhanen, ed. op wat verdere afstand mooi vast te leggen?
                      Sony A7 mkIII
                      Is all I need :-)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fuji 60mm macro een zinvolle aankoop of niet..?

                        Hoe dan ook en tegenstelling van wat velen beweren of denken. Macro-fotografie is een volwaardige tak in fotografie war heel veel kennis en praktijk bij te pas komt.
                        1) Je toestel en zijng edrag optimaal kennen en kunnen gebruiken
                        2) De gebruikte lens(zen) optimaal kennen in functie van macro en ze ook in die zin weten te gebruiken
                        3) Een pak ervaring en vooral veel vallen en moeizaam opstaan. Ook al heb je 1) en 2) goed in de vingers, dan nog is macro-fotografie moeilijk, heel moeilijk. Het plezier voor mij is daar evenredig aan. Ik amuseer me soms te pletter, ook al heb ik niet altijd (lees veelal) niet de gewenste resultaten.
                        4) Een degelijke kennis van de leefwereld van je objecten indien dat levende zijn. Zo kan het gedrag kennen van een waterjuffer, libel wel heel wat bijdragen aan het succes bij je fotografie.
                        DUs het antwoord op je vraag is Ja. Je zal wel wat moeten oefenen, oefenen, oefenen om zo het gedrag van de lens, convertor en de camera goed in de vingers te krijgen. Maar uiteindelijk is dit voor alle types van fotografie zo. Niets is gratis, en zo is succesval fotograferen niet iets wat je koopt in vorm van een camera, objectief ...
                        Wat dan ook veel suc6
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fuji 60mm macro een zinvolle aankoop of niet..?

                          Ik vraag me af of de Zeiss 50mm f2.8 Touit een mooi en compact alternatief zou kunnen zijn?
                          Sony A7 mkIII
                          Is all I need :-)

                          Comment

                          Working...
                          X