Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograaf op polé polé

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograaf op polé polé

    Dag iedereen,
    Een paar dagen geleden kreeg ik een belletje met de vraag of ik fotograaf van polé polé wou zijn als vakantiejob. Vanzelfsprekend hapte ik toe, want zo'n kans mocht ik niet laten liggen.
    Maar de objectieven die ik nu heb, gaan denk ik niet voldoen voor dit evenement juist in beeld te krijgen.
    Ik heb een 18-55 mm en een 50 mm f1.4 en een metz 48 flits.
    Nu heb ik natuurlijk ook iets nieuws nodig om deze opdracht tot een goed eind te kunnen bereiken .
    Een lichtsterke groothoek zal waarschijnlijk wel van pas komen, dus dacht ik aan een 16-50 mm f2.8.
    Feit is dat ik dan wel rond die 50 blijf hangen en misschien best een tele erbij koop ook, maar het budget is niet zoo danig uitgebreid en misschien een lichtsterke prime, wel nog van pas kan komen. 135 mm f2.8.
    De lenzen die ik dus in gedacht heb om de sfeer foto's te maken is 16-50 f 2.8 en 135mm f2.8 ( eventueel iets anders )
    Maar is dit lichtsterk genoeg? misschien is een 24mm f1.8 wel beter voor sfeer foto's te maken en heeft u misschien een tip voor lens. Tweedehands mag.
    Mijn camera is een pentax k7.
    Alvast bedankt
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

  • #2
    Re: Fotograaf op polé polé

    Ik zou voor iets in de trend van een canon 24-70 2.8 gaan, mag het iets meer zijn, doe er dan nog iets ŕ la 70-200 2.8 bij (maar dan voor Pentax )

    Prime is ok, maar op een evenement kan je niet altijd even een stapje achteruit zetten... vandaar mijn voorkeur voor een zoomlens.

    MAW: ja dat is lichtsterk genoeg.

    Comment


    • #3
      Re: Fotograaf op polé polé

      Dus 2.8 is lichtsterk genoeg ? Ook als de avond valt enzo ?
      Wantja, pentax en hoge ISO waarde is niet echt een huwelijk
      Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

      Comment


      • #4
        Re: Fotograaf op polé polé

        Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
        Dus 2.8 is lichtsterk genoeg ? Ook als de avond valt enzo ?
        Wantja, pentax en hoge ISO waarde is niet echt een huwelijk
        Pentax slecht op hoge ISO? Vergeleken met de andere merken en dezelfde prijsklasse
        scoort Pentax zeer goed, vooral de K-x die op dit gebied zowat het beste presteert
        van alle huidige cropcamera's. ... dus maak je daar geen zorgen over.

        Ik weet niet juist wat het evenement inhoud maar ik veronderstel dat het meestal om
        donkere toestanden gaat waarbij je u tussen de mensen begeeft en gemakkelijk kan
        verplaatsen. Ik denk dus dat je altijd op korte afstand van uw onderwerp zal zitten
        waardoor een tele-lens misschien kan achterwege blijven. De 16-50 mm f2.8 zal je zeer
        op prijs stellen in dit geval en voor de echt extreme lichtomstandigheden zou ik de
        50mm f1.4 meenemen. De flits kan je dan nog gebruiken voor de typische "Partyfotografie"
        zoals hier al een ander topic over loopt. Keep it simple.

        https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

        http://wim-meeus.blogspot.com/
        https://1x.com/wimmeeus/

        Comment


        • #5
          Re: Fotograaf op polé polé

          Op Polé Polé denk ik eerder dat de artiesten en overzichtjes belangrijk zijn.
          People shots zijn een bijzaak. Er komen honderduizenden mensen naar dat evenement over die 10 dagen en denk nie dat het de bedoeling is om zoveel people shots te maken.
          24mm op crop is niet zo breed he. Ik zou eerder dan iets in de richting van een 12-24 of 10-22 zoeken.

          Comment


          • #6
            Re: Fotograaf op polé polé

            Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
            Op Polé Polé denk ik eerder dat de artiesten en overzichtjes belangrijk zijn.
            People shots zijn een bijzaak. Er komen honderduizenden mensen naar dat evenement over die 10 dagen en denk nie dat het de bedoeling is om zoveel people shots te maken.
            24mm op crop is niet zo breed he. Ik zou eerder dan iets in de richting van een 12-24 of 10-22 zoeken.
            zou ook in die trant gaan werken hoor.
            groothoek voor overzichten al dan niet vanop statief.
            en iets alla 70-200 f2.8 voor shot van de artiesten.

            af en toe es een dansende bende of koppeltje eruit pikken is leuk. maar je zal inderdaad niet iedereen kunnen fotograferen. geef de mensen die je fotografeert een kaartje met een website waar ze hun foto kunnen vinden.
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Fotograaf op polé polé

              Dus nog iets breder gaan dan 16 mm is de raad hier ?
              De 50 mm kan ik eventueel gebruiken om van op redelijke afstand nog een koppeltje eruit te halen ofzo en voor heel donkere toestanden, maar is de 2.8 noodzakelijk, want lichtsterke groothoek lenzen zijn wel ja, prijzig niet ?
              Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

              Comment


              • #8
                Re: Fotograaf op polé polé

                Waarom niet voor de discrete aanpak gaan? De DA15/4 voor de overzichtjes, en de DA70/2.4 (of een oudere FA77/1.8) voor de detailshots. Als je nog wat standaard wil ook, de DA40/2.8 of nog beter de absolute beauty FA43/1.9. 'k Had al heel aardige resultaten met dergelijke setup op Sfinks.

                Als je wil zoomen, inderdaad eerder de DA*16-50/2.8. Maar die vind ik teveel gesleur. Als je daar niet mee inzit en ook tussen de grote kanonnen wil gaan staat om de artiesten te fotograferen in alle details, dan is de DA*50-135/2.8 een echte aanrader.

                Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                Comment

                Working...
                X