Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra lens en of nieuwe body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extra lens en of nieuwe body

    Ik heb nu een canon eos 400 en een tamron 17-55 2.8 lens. Ik zou graag een extra lens kopen om mijn zoombereik wat uit te breiden. Ik denk hierbij aan de 70-200 4.0L IS van canon gezien deze prijs-kwaliteit mij het interessants lijkt. Een volgende aankoop zou de 5DmkII kunnen zijn. (ergens binnen een jaar of zo)

    Komt de 70-200 4.0 L-lens genoeg tot zijn recht op een eos 400?

    Lijkt jullie dit een goede optie of zouden jullie eerst voor de 5DmkII gaan (maar dat lijkt me een te grote aankoop omdat ik vind dat je daar ook een L-lens op nodig hebt) of zouden jullie een andere lens aanraden (die later ook nog bruikbaar is op een fullframe? De 70-200 2.8 IS is echt te duur voor mij (vind ik)

    Indien ik dan de 5D mkII koop zou ik daarbij de 24-70 2.8 kopen en zo voldoende bereik hebben van 24 tot 200mm. (Of het moest zijn dat canon daartegen een 24-70 2.8 of 17-55 L-lens 2.8 heeft met IS )

    Lijkt mijn plan op iets?

  • #2
    Re: Extra lens en of nieuwe body

    Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
    Komt de 70-200 4.0 L-lens genoeg tot zijn recht op een eos 400?
    Waarom niet ? Mijn vriendin gebruikt de 70-200 IS f/4 geregeld inplaats van haar Sigma 70-300. Als ik hem kwijt ben dan zit hij meestal vast aan haar 400D

    Zeker het overwegen waard

    Comment


    • #3
      Re: Extra lens en of nieuwe body

      Geen probleem op een 400d en op je 5D MII komt ie straks nog meer tot zijn recht.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Extra lens en of nieuwe body

        Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
        Ik denk hierbij aan de 70-200 4.0L IS van canon gezien deze prijs-kwaliteit mij het interessants lijkt.
        Een Sigma 70-300 lijkt mij dan een betere keus, door de prijs ligt de p/k verhouding een stuk beter.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Extra lens en of nieuwe body

          Als ik jou was zou ik voor de lens gaan.. Het is een topper onder de tele's en op je cropcamera zal je zelfs iets meer zoom hebben dan op een 5DmkII. Bovendien ben ik niet zeker of je 17-55mm lens op een FF body past! Dus zie eerst dat je lenzen hebt die op een 5DmkII passen, voordat je de overschakeling maakt!

          Wat betreft de IS functie op de 17-55 lens en de 24-70 lens (waarvan ik de laatste heb): deze beide lenzen hun brandpuntsafstand is te gering om véél nut te hebben van een stabilisator. Zolang je maar uitkijkt dat de sluitertijd overeenstemt met de gebruikte brandpuntsafstand!

          Dus als ik jou was zou ik enkel de volgorde van je plan herzien: 1) 70-200mm lens op de 400D; 2) 24-70mm lens nog steeds met je 400D en tot slot 3) aanschaf van een 5DmkII ter vervanging van je body
          Follow me on neonpxl.com

          Comment


          • #6
            Re: Extra lens en of nieuwe body

            Klopt de 17-55 past niet op een FF body ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Extra lens en of nieuwe body

              Dat de huidige 17-55 IS niet op een FF past weet ik. Ik bedoelde dat canon tegen de tijd dat ik een FF koop misschien IS op hun 28-70 heeft of dat er een versie van de 18-55 IS komt voor de FF. (vandaar ook de smile) sorry voor de verwarde vraagstelling.

              Wat de 70-300 van Sigma aangaat, vraag ik mij af of die dezelfde kwaliteit heeft als de 70-200 4.0 L IS van Canon. Gezien het prijsverschil vermoed ik van wel. En gezien ik na verloop van tijd toch ga overschakelen op een FF, zou ik ook graag investeren in lenzen die de aankoop van een FF rechtvaardigen. ik weet het; mooie van munchhausen-redenering, maar ik moet ergens een excuus hebben voor die aankoop uitgelegd te krijgen thuis ...

              Comment


              • #8
                Re: Extra lens en of nieuwe body

                De 24-70 f2,8 L is de lens die ongeveer hetzelfde bereik heeft op een full-frame camera (in vergelijking met de 17-55 op een crop-camera).
                Er zal daar wel een nieuwe versie van komen, maar wanneer, en of die beeldstabilisatie krijgt, dat weet alleen Canon zelf...

                Nikon heeft al wel een nieuwe 24-70 f2,8 , de Canon 24-70 is in vergelijking met die Nikon heel wat minder goed. Het zou dus logisch zijn dat Canon een nieuwe 24-70 f2,8 L op de markt brengt die te vergelijken is met de Nikon.
                De EF-S 17-55 f2,8 IS is optisch beter dan de 24-70, maar die past niet op een full-frame camera...


                Als ze een nieuwe Canon 24-70 uitbrengen die vergelijkbaar is met de 70-200 f2,8 L IS II (optisch en mechanisch), dan zou dat zeker niet slecht zijn.

                Voor nu is een 70-200 een heel goede aanvulling op je 17-55.
                Als je ooit een 5D MKII koopt, dan is de kit met de 24-105 ook geen slechte keuze, dan heb je meteen een goede standaardlens voor die camera (tegen een veel lagere prijs dan wat die normaal kost, en als ze tegenvalt kan je ze voor die prijs wel verkocht krijgen).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Extra lens en of nieuwe body

                  Ik heb ook aan de 24-105 gedacht maar dan vrees ik dat ik breedhoek verlies op mijn 400D, lichtsterkte verlies van 2.8 naar 4 en aan overlap doe met mijn huidige 17-50 2.8. Keuzes maken is niet makelijk ... Dus denk ik dat ik blijf bij mijn 70-200 4.0 IS en hoop dat canon tegen dat ik een FF koop een effort doet voor mij en een 18-70 2.8 L IS lens ontwikkeld voor FF!

                  Dat is toch niet te veel gevraagd?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Extra lens en of nieuwe body

                    1. 70-200 f/4 IS op je 400D
                    2. 24-70 2.8 L op je 400D
                    3. 5D2

                    of je moest centen genoeg hebben om de 24-70 2.8 samen met je 5D2 te kopen (zo'n 2700 - 2800 €) dus... Hoop maar niet op een full-frame 18-70 2.8 of iets dergelijks
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Extra lens en of nieuwe body

                      @ Hans en anderen: dit lijkt me inderdaad een goede volgorde. Alleen ga ik dan een tijd breedhoek missen met de 24-70 op mijn 400D. En ik heb geen zin om een breedhoek te kopen 10-22lens die ik niet meer kan gebruiken op een FF.

                      In sommige bijdragen op dit forum spreekt men wel over het feit dat tegen het einde van dit jaar canon komt met 24-70 2.8 IS voor FF. Toch blijven dromen ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Extra lens en of nieuwe body

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                        In sommige bijdragen op dit forum spreekt men wel over het feit dat tegen het einde van dit jaar canon komt met 24-70 2.8 IS voor FF. Toch blijven dromen ?
                        dat zijn geruchten he... Kan zijn maar kan evengoed zijn dat er gewoon een update van de 24-70 2.8 komt zonder IS... momenteel dus blijven dromen ja

                        wat de breedhoek betreft, houd je 17-50 2.8 nog wat bij voor het bredere werk? Ik heb een tijd een Tamron 28-75 2.8 gehad op mijn 400D (en nu nog op mijn 1D2) en dat viel nog wel mee
                        maar ik ben dan ook weer geen echte breedhoek-freak of zo
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment

                        Working...
                        X