Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

exif analoog lensje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • exif analoog lensje

    Ik heb op de gok een tijdje terug een oud Sigma Mini Wide 1 : 2.8 met macro MC manual focus lensje overgenomen van iemand. Op zich kan ik hem prima gebruiken op m'n camera alleen staat als ik de exif teruglees steeds F:0. Hoe komt het dat ik wel de sluitertijd kan aflezen maar het diafragma niet?

  • #2
    Re: exif analoog lensje

    Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
    Ik heb op de gok een tijdje terug een oud Sigma Mini Wide 1 : 2.8 met macro MC manual focus lensje overgenomen van iemand. Op zich kan ik hem prima gebruiken op m'n camera alleen staat als ik de exif teruglees steeds F:0. Hoe komt het dat ik wel de sluitertijd kan aflezen maar het diafragma niet?
    Omdat de sluitertijd afhankelijk is van de camera (wordt dus niet door de lens bepaald), en het diafragma komt in principe van de lens...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: exif analoog lensje

      Vanaf de D200 wordt deze info weer doorgegeven aan de camera.
      Het lensje waar je het over hebt (24 of 28mm vermoedelijk) is vrij scherp en handig naast je kitlens maar geeft in de verste verte helaas GEEN macro, ook al heeft Sigma het erop gezet. Met een tussenring is de lens overigens goed bruikbaar en voor infrarood ook.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: exif analoog lensje

        Het is een 28 mm inderdaad en hoewel het beslist geen macrolens is gebruik ik hem daar (macrolens moet nog komen) op het moment wel voor :http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=116509
        Wat me wel een beetje tegenvalt, maar dat is gebrek aan ervaring denk ik, is dat foto's die op m'n lcd scherm helder lijken op de computer enorm donker blijken te zijn

        Comment


        • #5
          Re: exif analoog lensje

          mss staat je LCD te helder
          kan je aanpassen
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment

          Working...
          X