Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Nikkor 60mm 2.8 G MICRO ED?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met Nikkor 60mm 2.8 G MICRO ED?

    Iemand ervaring met deze lens? Ik kan er maar weinig over vinden hier op't forum.

    Bedoeling van de lens is om ze zowel te gebruiken voor occasionele macrofotografie als goede portret lens. De sigma's en Tamrons zullen waarschijnlijk door een aantal mensen worden aangeraden, maar die (in die prijsklasse) hebben geen focusmotor (ik heb een D60). Voor macrofotografie vind ik autofocus niet zo nodig maar voor portretten vind ik dat wel handig...

    Alvast bedankt aan diegene die iets meer weet over deze lens of evt eens een voorbeeld foto kan posten of pb'en
    facebook

    500px

  • #2
    Re: Ervaringen met Nikkor 60mm 2.8 G MICRO ED?

    ik gebruik deze Nikkor al een tijdje tot mijn volle tevredenheid , wel niet voor natuurfoto's zoals je ziet : scherp , robuust gebouwd , een mooie kleurweergave en goed in te stellen als er totale scherpte of bokeh moet verkregen worden . Bij mij staat ze zelfs constant op de D70 ipv de D300 . De Sigma ringlits staat er ook steeds op .
    Deze foto komt recht van de kaart , enkel met BDSizer erop gewerkt .

    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen met Nikkor 60mm 2.8 G MICRO ED?

      Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
      Bedoeling van de lens is om ze zowel te gebruiken voor occasionele macrofotografie als goede portret lens.
      als het je doel is om in de eerste plaats een portret lens te hebben en daarnaast ook een macro, dan kies je beter voor een portret lens...

      een macro lens heeft namelijk een erg trage AF, zal wel eens hunten... en dan ben je het moment kwijt... soms wordt een macro lens ook als "te" scherp beschouwd.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen met Nikkor 60mm 2.8 G MICRO ED?

        Ik heb de oude versie zonder motor ingebouwd ,is wel niet zo vlugge AF en haperd wel eens .
        Ik weet niet of ie nog optisch het zelfde is


        Uploaded with ImageShack.us

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen met Nikkor 60mm 2.8 G MICRO ED?

          Als portretlens kies je op de D60 beter de 50mm van Nikon (1.4 G type met AFS) Of Sigma (1.4 HSM).

          Gebruik je de lens ook regelmatig voor macro dan is de 60mm afs een redelijk alternatief.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen met Nikkor 60mm 2.8 G MICRO ED?

            Ik heb die lens al ongeveer een jaar: vind het een goeie portretlens (op mijn D90) - inderdaad heel scherp -en ook prima voor macro, vooral bloemen en insecten + mooie bokeh. De reeks 'nature' op mijn website is helemaal met die lens gefotografeerd.

            grts,

            groetjes,
            nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
            fotosite: www.nolfinarium.be

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen met Nikkor 60mm 2.8 G MICRO ED?

              bedankt voor de reacties alvast
              facebook

              500px

              Comment

              Working...
              X