Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring Fuji 27 mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring Fuji 27 mm 2.8

    Heeft er iemand ervaring met de Fuji 27mm? Op internet kom je vanalles tegen.. van lovende kritieken tot een lens die niet scherp is en zeer gevoelig is voor flares.
    Zelf heb ik reeds enkele lenzen van Fuji waarvan ik zeer tevreden ben (18-55, 35 , 56 en 60). Je zou inderdaad kunnen zeggen dat de standaardlens deze 27mm volledig overlapt, maar ik zou het deze willen aanschaffen voor zijn beperkte afmetingen. Niet dat de 18-55 zo groot is, maar de de 27 mm past perfect in je binnenzak van je jas. Zijn er mensen die kunnen vertellen hoe deze lens zicht gedraagt t.o.v. bj de 18-55 of 35 1.4? of lijkt dit een nutteloze aankoop daar ik de 35mm en 18-55 reeds in mijn bezit heb?

  • #2
    Re: Ervaring Fuji 27 mm 2.8

    Technisch is er geen reden om de 27 te kopen als je de 18-55 hebt.
    Maar zoals je zegt: ideaal om compact en onopvallend mee op stap te gaan.

    Er zijn er hier wel een paar die de lens hebben, dus je krijgt nog wel wat specifieke feedback
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Ervaring Fuji 27 mm 2.8

      Heb ze voor een prikje uit Amerika laten komen toen ze daar 150$ kostte, omgerekend met invoerkosten 160€ betaald.
      Het is een scherpe, uiterst lichte lens, perfect voor straatfotografie omdat je de mensen niet imponeert. Voor mij is ze even scherp als de 18-55, en het is tenslotte ook een 2.8, dus lichtsterk genoeg voor de meeste omstandigheden.
      De 35mm heb ik ook, en die is scherper, en natuurlijk lichtsterker.
      Als in Brabant woont pm dan, kan je ze testen.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Ervaring Fuji 27 mm 2.8

        Ik kan niet vgl met 18-55 of 35 want die heb ik niet, de 56 wel en tja deze is beter maar dat zal je niet verbazen. Mijn reden om,deze lens te kopen was exact wat je zei. Zo compact dat je hem altijd kan meenemen. En wil je echt compact op stap deze lens op je camera en het lijkt alsof je er zelf geen lens opstaan hebt.

        In hoofdzaak er een feestje mee gefotografeerd (heb mijn Fuji nog maar 2-3 weken)want was de enige lens die daar paste. De 56 al teveel tele, de 18-135 te traag. De 27 was gewoon ideaal snel genoeg, en zo compact dat de mensen zich er niet aan stoorden. Focus gaat goed, beeldkwaliteit een prime waardig. Heerlijk licht. Wel spijtig dat er geen diafragma ring opstaat.

        Ik heb deze nu altijd bij en neem hem vaak mee als enige lens wanneer ik gewoon een camera meeneem voor het geval dat.

        Ik twijfelde of ik deze of de 18 mm zou kopen, nu denk ik eerder dat ik de 18 er gewoon bij ga kopen en dan op sta ga met 2 lenzen in mijn zakken.

        Comment


        • #5
          Re: Ervaring Fuji 27 mm 2.8

          Ik heb de lens gehad, maar vond de 18mm eigenlijk een stuk leuker en niet zo veel groter.
          Op mijn Panasonic GM1 heb ik ook meestal de 14mm zitten en als Sony een compacte 28mm zou maken ging ik ook vrij snel naar de winkel...
          Wat betreft Fuji: Voor de 200 euro die de lens me toen op Amazon kostte zou ik de 27mm ook zeker kopen als ik geen 18mm wilde, maar je ziet regelmatig 18mm af en toe toch wel ook tweedehands voorbij komen rond de 300 euro en een 27mm krijgt je ook niet gauw meer onder die prijs te pakken....
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X