Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 600d met...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eos 600d met...

    Hallo

    Ik ben van plan mijn eerst spiegelreflex te kopen, maar twijfel nog wat ivm de lens.
    Met het idee van nu neem ik de kitlens 18-55 II IS ofwel de 18-135 IS.

    M'n bedoeling is om huis-tuin en keukenplaatjes te maken en wat foto's op reis. Speciale breedhoek of tele heb ik niet nodig, misschien kopen we dit later wel...
    m'n hoofddoel is mooiere foto's dan m'n compact toestel van nu. (canon ixus)

    M'n belangrijkste vraag is eigenlijk of de fotokwaliteit van de 18-135IS dezelfde is als de 18-55IS? Is het enkel wat meer zoom?
    Of raden jullie een andere beginners - allround-lens aan? (lens <500 euro)

    Mensen, bedankt alvast om te reageren!

    Terie

  • #2
    Re: Eos 600d met...

    dan is direct mijn vraag

    ben je van plan op termijn echt te investeren in kennis en materiaal?

    Zoniet, koop je dan eerder een degelijke bridge zoals de canon G11/12 die je iets meer mogelijkheden biedt, het gebruiksgemak hebt deels zoals je compact en de betere kwaliteit zoals een DSLR aanbiedt.

    Niet dat je van mij geen spiegelreflex mag aanschaffen he maar denk vooral verder in de toekomst. Een DSLR trekt ook meer de aandacht voor eventuele dieven, zijn allemaal dingen die je best meeneemt
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Eos 600d met...

      We gaan eens de gedachte uit de wereld moeten helpen dat enkel een spiegelreflex mooie plaatjes maakt. Een spiegelreflex bezit de uitgebreidere mogelijkheden om creatief mooie beelden te maken, door middel van uitgebreidere instelmogelijkheden en de mogelijkheid om kwalitatief sterke objectieven aan te schaffen. Het ligt aan de fotogra(a)f(e) om met de nodige technische kennis vernuftige plaatjes te schieten.

      Een EOS 600D is een goede body, een 18-55 is een instap-kitlens die echter qua kwaliteit niet sterker is (in sommige gevallen bedroevender) dan wat een degelijke bridge je kan opleveren.

      Zoals m'n voorganger het stelt: ben je bereid om te investeren in kennis en materiaal... daar heeft hij het bij het rechte eind! Een reflexcamera dient om de mogelijkheid te hebben om met verschillende objectieven te kunnen werken. Als je enkel met een kitlens verder wil werken, geen betere objectieven wenst te kopen, je kennis niet wil verscherpen (ttz enkel op de stand "automatisch" of hoogstens op de "P"-stand wil fotograferen), dan raad ik u ook aan om eens een degelijk bridge-toestel onder de loepe te nemen.

      Het belangrijkste aan een reflextoestel zijn je objectieven. Goede objectieven kosten geld, veel geld, veel meer dan die 500 euro budget die je instelt. Klinkt hard? Ja juist, het geld dat je er aan uitgeeft is ook in verhouding! Het is om eens goed over na te denken.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Re: Eos 600d met...

        Stel dat je toch een spiegelreflex neemt, dan kan je de 550D ook overwegen. Hij is zo goed als het zelfde als de 600D. Het enige verschil is dat je op de 600D voor 80 euro extra een uitklapscherm, aan jou om te bepalen of dat de moeite waard is.
        Zorg vooral dat je in goede objectieven investeerd, die gaan meer invloed hebben op de kwaliteit van je foto's dan de camera zelf.
        Wat voor foto's wil je maken, werk je veel binnenshuis of in het donker, heb je interesse in macro? Dat soort vragen zijn belangrijk als je je lensjes kiest.

        Je kan in mijn sig zien wat ik heb gekozen, maar dat is waarschijnlijk geen keuze die de meesten zouden maken.

        Comment


        • #5
          Re: Eos 600d met...

          Bedankt voor de reacties..

          Een bridge ga ik niet nemen, ik ben toch van plan om later betere lenzen te kopen en met een 600d heb ik al een degelijke body denk ik.
          Vandaar mijn vraag of ik als starterlens beter de 18-55 of de 18-135 neem of nog een andere??

          Comment


          • #6
            Re: Eos 600d met...

            Een 18-55 is niet slecht om mee te beginnen... Een 18-135 geeft meer vervorming op de uitersten.
            Een 17-55 f2.8 is een zeer fijn objectief voor een de cropcamera. Geeft zeer mooie resultaten, doch is aan de iets prijziger kant. Ik heb deze zelf en ik ben er zeer tevreden over. De investering waard
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #7
              Re: Eos 600d met...

              Een tussenoplossing zou kunnen zijn dat je de 600D koopt (fijn toestel) en daarbij de
              Tamron 17-50 2.8 koopt. Dat is prijs/kwaliteit een fantastisch objectief. Bijna zo goed
              als de Canon 17-55 2.8, maar pakken goedkoper. En zeker een stuk beter om mee te
              beginnen dan de Canon kitlenzen.

              Comment


              • #8
                Re: Eos 600d met...

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Een tussenoplossing zou kunnen zijn dat je de 600D koopt (fijn toestel) en daarbij de
                Tamron 17-50 2.8 koopt. Dat is prijs/kwaliteit een fantastisch objectief. Bijna zo goed
                als de Canon 17-55 2.8, maar pakken goedkoper. En zeker een stuk beter om mee te
                beginnen dan de Canon kitlenzen.
                Deze bedoel je dan waarschijnlijk?

                Zou deze goed zijn voor binnen/minder lichtsterke situaties?

                Iemand anders tips?
                Last edited by Terie; 16 augustus 2011, 12:41.

                Comment


                • #9
                  Re: Eos 600d met...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Terie Bekijk bericht
                  Deze bedoel je dan waarschijnlijk?

                  Zou deze goed zijn voor binnen/minder lichtsterke situaties?

                  Iemand anders tips?
                  die is indd beter voor minder lichtsterke situaties

                  ik denk dat dit idd een van de betere goedkopere kwaliteitslenzen is

                  wil je meer bereik met dezelfde lichtsterkte, dan kan je voor de tamron 28-75 2.8 opteren, minder breedhoek wel en geen beeldstabilistatie maar dezelfde prijsklasse

                  vergeet ook niet bij konijn trouwens het formulier te vragen of te downloaden voor de uitgebreide garantie die ze aanbieden op de tamron-lenzen (dit zonder meerprijs)
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eos 600d met...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Terie Bekijk bericht
                    Deze bedoel je dan waarschijnlijk?

                    Zou deze goed zijn voor binnen/minder lichtsterke situaties?

                    Iemand anders tips?
                    ik denk eerder deze:



                    de non VC versie staat bekend als scherper (en goedkoper), maar dan dus zonder beeldstabilisatie
                    Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                    Canon powershot s120

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eos 600d met...

                      .....
                      en als het voor huis- tuin en keuken opnamen is...?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eos 600d met...

                        'Huis'opnamen kan je met de kitlens al niet maken wegens niet lichtsterk genoeg...

                        Een superlens die lichtsterk is en waarmee je zowel familiefeestjes als het roodborstje dat achterin je tuin zit, kan fotograferen, bestaat jammer genoeg niet ...

                        Het voor/nadeel van een dslr is dat je veel lenzen moet kopen, elk voor een andere toepassing (groothoek, lichtsterk, telezoom, macro ....) en ja, dat is jammer genoeg duur...
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment

                        Working...
                        X