Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste lens

    Hallo

    Ik ben van plan om mij een canon 550d aan te schaffen, maar ik kan niet echt beslissen welke lens ik er bij wil.
    Ik heb nu een Canon powershot SX200IS met 12x zoom. Ik moet zeggen dat de zoom soms echt wel fijn is om te hebben.
    Kom ik met een lens van 18-135 ietwat in de buurt bij wat ik nu heb?
    Of kan ik beter gaan voor de 18-55 in combinatie met de 55-200?

    Ik ben benieuwd naar jullie adviezen.

    Alvast bedankt!
    Sid.k
    Canon EOS 550D
    Facebook

  • #2
    Re: Eerste lens

    Om 12X zoom te hebben ga je eerder moeten kijken naar iets in de aard van een 18-200. De kwaliteit van deze lens is wel minder dan dat je de combinatie 18-55 en 55-250 zou nemen.
    Je kan het vrij simpel stellen dat hoe minder zoom je lens heeft, hoe hoger de kwaliteit gaat zijn.
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

    Comment


    • #3
      Re: Eerste lens

      Hangt ervan af wat je wilt fotograferen. Misschien moet je eerst even beginnen met een 18-55 (kost bijna niets) om na een paar maand te beslissen wat je wil. Dan kan je gemakkelijker beslissen en direct wat kwaliteitsglas aanschaffen.

      Comment


      • #4
        Re: Eerste lens

        Ik heb gisteren in de winkel eens de 18-55 geprobeerd, maar deze heeft me net iets te weinig zoom.
        Ik denk dat ik voor de 18-135 ga. Niet zo veel zoom als de 55-200, maar als eerste lens zal ze hopelijk goed genoeg meevallen.
        Alleszins bedankt voor de reacties!
        Canon EOS 550D
        Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Eerste lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Sid.k Bekijk bericht
          Ik denk dat ik voor de 18-135 ga.
          Dat is een prima keuze om mee te beginnen.
          Het heeft geen zin om meteen heel veel geld uit te geven, je kan later nog altijd lenzen bijkopen als je ze nodig hebt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X