Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een leek met een vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een leek met een vraagje

    Hallow allemaal, ben nieuw op dit forum en heb al gelijk een vraagje.

    Ik moet eerlijk zijn, ik ken niet zoveel van foto's trekken maar ik hou enorm veel van vogels en wil deze op de gevoelige plaat vastleggen. Het is nu zo dat ik naar costa rica ga, en met mijn nikon d70 graag vogels wil fotograferen. Hiervoor heb ik natuurlijk een goede lens nodig. Nu ben ik aan het twijfelen tussen een Nikkor AF-D 80-400mm F 4.5-5.6 VR77 77mm (copy paste van fotokonijn) of een Nikkor AF-S 70-200mm F 2.8 VR met teleconverter kenko 1.4 of 2.0. Ik moet wel zeggen dat ik er niet superveel van weet maar daar zal deze maand verandering in komen om de lens optimaal te kunnen gebruiken. Ik heb zelf een nikon fieldscope ed82, maar het is mij afgeraden om voor digiscoping te gaan.

    m vr gr klaas

  • #2
    Re: Een leek met een vraagje

    Klaas,

    Ik heb beide lenzen, zowel de 80-400 als de 70-200, ik heb mijn 2.0 converter verkocht en de 1.4 behouden. maar voor op reis zou ik de 80-400 verkiezen. Met de 2.0 converter krijg je eigenlijk een 140-400 lens en da's niet echt praktisch om mee te werken. Je gaat van de 80-400 meer plezier hebben denk ik omdat deze in dit geval toch wat gebruiksvriendelijker is.
    De 70-200 verliest wat aan scherpte met een 2.0 converter.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Een leek met een vraagje

      merci voor reactie! Dan ga ik toch voor 80-400 gaan. De prijs is ook groot voordeel, en aangezien ik student ben is dit wel heel belangrijk punt .

      Kan ik deze best in fotokonijn in turnhout kopen? of zijn er winkels die goedkoper zijn (als dit op het forum tenminste besproken mag worden)

      Comment


      • #4
        Re: Een leek met een vraagje

        Aangezien ik geen reclame wil maken voor bepaalde leveranciers zal ik je een PM sturen met enkele mogelijkheden . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment

        Working...
        X