Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

    Ik was dus van plan te sparen voor de Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 IS (die +- 1000 euro kost) maar nu krijg ik van enkele onder jullie te horen dat de Sigma 18-50mm F2.8 EX DC met ongeveer hetzelfde bereik en ook een vaste f/2.8 maar 400 euro kost. 600 euro minder!

    Een prijsverschil van 600 euro suggereert een groot kwaliteitsverschil. Wat ik nu wil weten is waar dat kwaliteitsverschil hem precies bevind. De Sigma heeft denk ik geen USM, gen IS en dergelijke maar dat is nu niet meteen het belangrijkste. Wat wel belangrijk is is de optische kwaliteit van het glas, de accuraatheid van de autofocus en de performance in low light situaties enz...

    Kunnen jullie mij misschien vertellen waar de grootste verschillen zich bevinden en of jullie het wijs zouden vinden om nu redelijk snel de Sigma te kopen in plaats van te investeren (want het is werkelijk een investering voor een arme student) in de Canon.



    nog even wat links:

    Pre-PMA 2006: Canon has today announced an interesting new constant aperture 'digital' (EF-S) lens. The new EF-S 17 - 55 mm F2.8 IS is designed specifically for the dimensions of a 'cropped sensor' (1.6x crop) and hence can be made smaller than a 35 mm equivelant lens. It features a maximum aperture of F2.8 throughout the zoom range which means it's a faster alternative to other EF-S lenses. On an EOS 30D this lens would provide a 27.2 - 88 mm equivelant field of view. This lens should be available in May for approx. $1150.





    Dieter
    ___ { www.dietervanholder.be }- photography

  • #2
    Re: DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

    zal het nog een beetje ingewikkelder maken...

    Waarom niet de tamron 17-50 f2.8? Deze ga ik binnenkort eens testen en heel wss kopen... Zelfde prijs als sigma, maar iets beter vermoed ik...
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

    Comment


    • #3
      Re: DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

      Dit zijn wel 2 totaal andere lenzen. Waar zit het verschil: overal

      Er kan niet direct een rood randje op, anders had het er beter opgestaan, want dit is van de beste (groothoek)zooms die Canon momenteel op de markt heeft.

      Stukken scherpen dan de 17-40, en een tikje dan de 16-35L, dat wil al iets zeggen denk ik dan. (Plus het feit dat er IS opzit)

      Je moet zelf uitmaken of die scherpte op 2.8 écht zo nodig is, of je die IS écht nodig hebt. Indien die 2 zaken die zo belangrijk zijn om er 600€ aan te geven dan is de Sigma een goeie keuze.

      Comment


      • #4
        Re: DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

        Als je het geld hebt koop je dan de Canon , veel beter ga je niet vinden, de Sigma schijnt ook niet slecht te zijn maar als je er één koopt neem dan je portable mee en probeer enkele exemplaren, ik heb reeds 2 keer ondervonden dat Sigma's toch serieus kunnen verschillen qua kwaliteit , indien je een goeie vasthebt kun je echter voor een scherpe prijs een goed lensje hebben. verwacht echter niet dat ze aan de Canon gaat kunnen tippen, maar als student kan ik begrijpen dat dit een serieuse investering is .
        Indien je de lichtsterkte niet echt nodig hebt zou ik je ook een 17-40 kunnen aanraden, er wordt dikwijls wat negatief gedaan over deze lens maar mijn eigen ervaringen met deze lens zijn echt super!
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

          Ik heb zelf de Sigma in m'n bezit en heb er totaal geen klachten over.
          Foto's zijn prima,scherpte is ook goed en vooral...de prijs is ook goed
          Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

          Comment


          • #6
            Re: DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

            Ik ben ook in het bezit van de Sigma 18-50.
            Maar ik ervaar ook de minder goede eigenschappen van deze lens.
            Dat is enerzijds CA.
            Soms is dat onacceptabel veel
            Daarnaast heb ik ook vaker last van flare .
            Ik gebruik altijd de bijgeleverde zonnekap en gebruik geen filters.

            De lens is zeker niet te vergelijken met 'L' kwaliteit van Canon.
            Maar kost dan ook een paar euro's minder

            Peter.
            www.dpix.nl event photography

            Comment


            • #7
              Re: DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

              Ik heb de 17-55 nooit zelf vastgehad (ik heb daar de verkeerde camera voor), maar wat ik heb gezien is erg goed.
              De Sigma 18-50/2.8 zou ik laten voor wat hij is, de 17-50 Tamron lijkt mij een interessanter bod (vergis je niet, 1 mm breedhoek is een wereld van verschil).
              Als je nog een maandje tijd hebt, kan je ook wachten op de Tokina 16-50/2.8 (nog een mm breder)

              De 17-55 is optisch erg goed, en heeft IS (erg interessant, ook in dat bereik). De Tamron is optisch ook erg goed.
              Maar ...of de 17-55 dat extra geld waard is, kan jij en alleen jij bepalen. Dat is immers een waarde-oordeel en waarde is een subjectief gegeven...

              sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #8
                Re: DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

                Wie wat hoe is die 16 - 50mm van Tamron??? Komt die volgende maand uit misschien? En wat gaat die kosten?
                ___ { www.dietervanholder.be }- photography

                Comment


                • #9
                  Re: DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

                  Oorspronkelijk geplaatst door Conspectus
                  Kunnen jullie mij misschien vertellen waar de grootste verschillen zich bevinden en of jullie het wijs zouden vinden om nu redelijk snel de Sigma te kopen in plaats van te investeren (want het is werkelijk een investering voor een arme student) in de Canon.
                  Hier kan je enkele technische testresultaten bekijken van deze lenzen. Je kan dan de grootste verschillen zelf bekijken en beoordelen. Wijsheid is persoonlijk, evenals de toestand van je spaarpot. Daar kan ik geen advies in geven.
                  Canon Eos 30D - 24-105L f:4

                  Comment


                  • #10
                    Re: DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

                    Waarom verkiezen jullie eigenlijk de Tamron boven de Sigma? En die 16 - 50 mm? Nog steeds zeer benieuwd
                    ___ { www.dietervanholder.be }- photography

                    Comment


                    • #11
                      Re: DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

                      Oorspronkelijk geplaatst door Conspectus
                      Waarom verkiezen jullie eigenlijk de Tamron boven de Sigma? En die 16 - 50 mm? Nog steeds zeer benieuwd
                      De Tokina 16-50 is nog niet uit. Ze heeft iig een voordeel in bereik. 16-50 en 18-50 is een heel verschil.
                      De Tamron heeft een betere naam qua optiek dan de sigma

                      sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                      http://supermasj.zenfolio.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

                        Goeiendag samen,

                        Ik heb nu een maand of 2,5 de Tamron 17-50 f2.8.
                        En ben er zéér tevreden over .
                        Als je waardes en resultaten vergelijkt, dan is de Canon op een paar puntjes ietsje beter.
                        Maar op vele punten hetzelfde. (http://www.photozone.de/8Reviews/index.html )
                        Maar of dat dan meer € 600,- + waard is... ???
                        Ik denk dat er velen naar Canon grijpen enkel omdat er Canon op staat.
                        Zonder dat er goed naar de resultaten van andere lenzen gekeken wordt.
                        Sommigen kwijlen immers op dat rode "L" randje... (Niet in het geval van de Canon 17-55 F2.8)
                        Terwijl ze niet weten of ze daardoor betere resultaten halen.
                        Maar ja, het is en blijft hún geld.
                        Mijn foto's zijn enkel al beter omdat ik nog meer dan €600,- in mijn achterzakje heb zitten...
                        en dat zit FIJN!!!

                        Groet
                        Adrie

                        Comment


                        • #13
                          Re: DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

                          ik heb zowel sigma als huismerklenzen

                          hoe kiezen
                          1) budget => hoeveel ga ik opdoen?
                          2) gebruik => als die lens er 70% van de tijd opstaat dan kan ze maar beter naar je goesting zijn.
                          3) kwaliteiten van de lens => wat heeft de lens en wat heb ik nodig?
                          4) gevoel => 1000 euro uitgeven en dan denken.. "maar die sigma.." of 400 uitgeven en denken "voor 600 meer had'k...."

                          heb de sigma 18-50 2.8 en ik en der verdorie trots op! wat dat ding doet, en aan zo'n lage prijs! noch last van flares noch last van CA gehad.
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #14
                            Re: DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

                            Op welke body komt dit? Studeer je fotografie? Hoe hoog zijn je eisen?

                            Ik ben zelf student (hopelijk binnen 2 weken niet meer!). En ik ben aan het kijken naar de 17-85 IS USM. Die is ongetwijfeld optisch niet DE beste lens. Heeft ook geen f/2.8. Maar het bereik + IS spreken me heel erg aan. En volgens de mensten die ik al gesproken heb die deze lens hebben zijn ze er over het algemeen heel erg tevreden van, als niet professional natuurlijk.

                            Persoonlijk vind ik die 17-55 behoorlijk duur, prijzen in België en Nederland draaien rond de 1100Euro.. Voor die prijs heb ik liever een 17-85 IS USM + 70-300 IS.

                            Veel succes met je keuze. Maar die echt dure lenzen, hoezel we het vaak wel waard zijn, heb je als non-professional vaak niet nodig. Hoewel je als ietsjes liefhebber toch wel beter de kitlens vermijd :P , je moet gewoon de gouden middenweg vinden tussen kwaliteit en budget.
                            Canon R | Leica Q
                            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                            [/COLOR]

                            Comment


                            • #15
                              Re: DILEMMA:Canon EF-S 17 - 55 mm F2.8 USM IS of Sigma 18-50mm F2.8 EX DC

                              prof/amateur hebben daar niets mee te maken. als je geld hebt en je wilt scherpe goede foto's dan koop je daar het gepaste materiaal voor.
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment

                              Working...
                              X