Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dilemma: Canon 200mm f/2.0 (+ convertor 1.4x) of Canon 300mm f/2.8 II?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dilemma: Canon 200mm f/2.0 (+ convertor 1.4x) of Canon 300mm f/2.8 II?

    Als hobbysportfotograaf stel ik mij de volgende vraag:

    Op dit ogenblik shoot ik overdag vooral met de 70-200mm f/2.8 op de 7D II (omwille van de cropfactor en de hoge burstsnelheid). Uitzondering maak ik voor de allerkleinsten omdat die op een beperktere ruimte spelen en daar grijp ik dan naar mijn 5D III. Voor avondwedstrijden maak ik gebruik van de zelfde lens maar dan op de 5D III (omwille van de betere ISO/ruis verhouding). Hierbij mis ik toch vaak wat tele en op sommige terreinen (vooral jeugd- en oefenterreinen) voldoet de stadionverlichting niet om een aanvaardbare sluitersnelheid te bekomen.

    Ik denk hier aan 2 mogelijke oplossingen:

    de 300mm f/2.8 (enkel meer tele)

    de 200mm f/2.0 (groter diafragma). Bij gebruik van een convertor zou ik kunnen opteren voor meer tele ipv meer licht. Maar de vraag is: zal de 200mm in combinatie met de convertor even goed presteren als de 300mm zonder convertor? (bv. op vlak van scherpte, op vlak van autofocus, ...)

    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik lees het graag

  • #2
    Re: dilemma: Canon 200mm f/2.0 (+ convertor 1.4x) of Canon 300mm f/2.8 II?

    Steek eens die 1.4 ext erop.Je zult zien hoe snel die AF is.
    Verder verhoog eens je ISO,en zie of je met deze combinatie er komt.
    Kan je veel geld sparen.
    Wil je toch upgraden,dan zou ik naar de 300 gaan.

    Comment


    • #3
      Re: dilemma: Canon 200mm f/2.0 (+ convertor 1.4x) of Canon 300mm f/2.8 II?

      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      Steek eens die 1.4 ext erop.Je zult zien hoe snel die AF is.
      Verder verhoog eens je ISO,en zie of je met deze combinatie er komt.
      Kan je veel geld sparen.
      Wil je toch upgraden,dan zou ik naar de 300 gaan.
      Dit snap ik nu niet demuro. Kan aan mij liggen hoor Als ik de extender 1.4 op de lens plaats (doe ik niet zo vaak) verlies ik 1 volle stop licht, dus is dat zeker geen alternatief bij matig licht toch ??? En gisteravond zat ik al aan een ISO van 20 000 om een sluitertijd te bekomen variërend van 1/500 tot 1/200 (al naargelang de richting waarin ik mijn camera richt). Die 1/500 haalde ik enkel rond de middellijn, meer naar het doel en de hoeken van het terrein toe werd dat al gauw 1/200.

      Comment


      • #4
        Re: dilemma: Canon 200mm f/2.0 (+ convertor 1.4x) of Canon 300mm f/2.8 II?

        Was maar een idee om te zien hoe snel je AF nog werkt met een extender.
        20000 iso???
        Met welk diafragma werk je dan wel ?? Toch geen 2.8.
        Maar als er geen licht is,is er geen licht.
        En dat los je niet op met gelijk welke combinatie.

        Comment


        • #5
          Re: dilemma: Canon 200mm f/2.0 (+ convertor 1.4x) of Canon 300mm f/2.8 II?

          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
          Was maar een idee om te zien hoe snel je AF nog werkt met een extender.
          20000 iso???
          Met welk diafragma werk je dan wel ?? Toch geen 2.8.
          Maar als er geen licht is,is er geen licht.
          En dat los je niet op met gelijk welke combinatie.
          diafragma 2.8, mijn 70-200mm dus volledig open. Stadionverlichting was maar 114 lux.

          Tgoja, ik dacht een f/2.0 scheelt toch al een stop. Voor indoor wordt toch ook vaak een prime lens aangeraden met een diafragma van 2.0 of 1.8?

          Comment


          • #6
            Re: dilemma: Canon 200mm f/2.0 (+ convertor 1.4x) of Canon 300mm f/2.8 II?

            De 300mm F2.8 kan je bij Foto Konijnenberg huren. Kan je hem eens uittesten.

            Groetjes, Marchristan.

            Comment

            Working...
            X