Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

    Orca45,

    Welke lens zou jij monteren op je camera bij een bezoek aan de dierentuin of pretpark ?
    - Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI Canon Di
    - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

    Thanx Orca45
    ________________________
    ***Trotse bezitter van de Panasonic Lumix FZ50, Sandisk Extreme III 2 GB, Raynox DCR 2020 pro 2,2 Telephoto, Raynox DCR-5320PRO MACRO, Raynox DCR 6600 Pro 0,66x HD Wideangle***

  • #2
    Re: Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

    ik kom meestal met de 70 300 goed weg
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

      Ik zou ze allebei meenemen .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

        Mijn gevoel is als je iets thuis laat, dat je dat precies nodig hebt. Dus mijn boodschap is, sleur alles maar mee, dan heb je je zelf niets te verwijten dat je iets niet hebt meegenomen.

        Das alvast mijn leuze.
        Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
        ----------------------------------------------
        Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

        Comment


        • #5
          Re: Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

          zonder twijfel, beide.

          als ik moet kiezen, de tele

          Gr Kees
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

            Gewoonlijk mijn EF 24-70mm L F2,8 en EF 100-400mm L IS F4,5/5,6,maar mijn EF 100-400mm L IS gebruik ik het meest dan.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

            Comment


            • #7
              Re: Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Cois
              Gewoonlijk mijn EF 24-70mm L F2,8 en EF 100-400mm L IS F4,5/5,6,maar mijn EF 100-400mm L IS gebruik ik het meest dan.
              Ik pak mijn 50-500 mee en tenzij ik heel de dierentuin erop wil krijgen kom ik daar ruimschoots mee toe
              Om op de vraag van TS te antwoorden : pak ze beiden mee, maar ik geloof niet dat die 70-300 die dag van je body zal komen.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

                Ik denk ook dat de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM de beste keus zal zijn ...
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

                  Juist 10 dagen geleden naar Plankendael geweest en had de 18-200VR en 300AF bij. Practisch alles met de 18-200 gedaan en enkele met de 300.

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                    Gewoonlijk mijn EF 24-70mm L F2,8 en EF 100-400mm L IS F4,5/5,6,maar mijn EF 100-400mm L IS gebruik ik het meest dan.
                    Antwoord:

                    Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                    Ik pak mijn 50-500 mee en tenzij ik heel de dierentuin erop wil krijgen kom ik daar ruimschoots mee toe
                    Om op de vraag van TS te antwoorden : pak ze beiden mee, maar ik geloof niet dat die 70-300 die dag van je body zal komen.
                    Hé slimmeke en als je ergens binnen foto's neemt in de Zoo,mijn befaamde Leguaan ( neen ik laat hem niet meer zien ) of wat vissen bv.
                    Die neem ik of wel met de EF 28-135mm IS F3,5/5,6 en tegenwoordig met de EF 24-70mm L F2,8.
                    Deze laatste is licht gevoeliger als onze Tele en zo moet ik mijn Iso's niet de ver opdrijven.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

                      Allee Cois, laat hem nog eens zien uwe leguaan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door armani
                        Allee Cois, laat hem nog eens zien uwe leguaan
                        Neen neen.
                        Maar nu we daar toch overbezig zijn,met EF 24-70mm L F2,8 neem ik minder scherpe foto's in zo'n ruimte met aquariums dan met dat goedkoop lenske de EF 28-135mm IS F3,5/5,6.
                        Maar dat komt met die IS hé.
                        In het vervolg neem ik die terug mee,al vinden sommige dat hier op BD geen goede lens......ze zal te goedkoop zijn zeker.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                          Antwoord:



                          Hé slimmeke en als je ergens binnen foto's neemt in de Zoo,mijn befaamde Leguaan ( neen ik laat hem niet meer zien ) of wat vissen bv.
                          Die neem ik of wel met de EF 28-135mm IS F3,5/5,6 en tegenwoordig met de EF 24-70mm L F2,8.
                          Deze laatste is licht gevoeliger als onze Tele en zo moet ik mijn Iso's niet de ver opdrijven.
                          Ah ja binnen, niet aan gedacht. Wacht es : mijn 70-200 2.8, mijn 24-135 2.8-4
                          mijn 105 2.8 macro, en mijn vrouw om dat allemaal te dragen
                          Nee serieus, t'is geleden van toen de kinderen nog klein waren dat ik daar geweest ben, ik heb het meer voor Planckendael enzo. Voor binnen zie ik het met de Sigma 24-135 2.8-4 wel te lukken.
                          fotosite

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                            Ah ja binnen, niet aan gedacht. Wacht es : mijn 70-200 2.8, mijn 24-135 2.8-4
                            mijn 105 2.8 macro, en mijn vrouw om dat allemaal te dragen
                            Nee serieus, t'is geleden van toen de kinderen nog klein waren dat ik daar geweest ben, ik heb het meer voor Planckendael enzo. Voor binnen zie ik het met de Sigma 24-135 2.8-4 wel te lukken.
                            Ik heb het ook meer voor Planckendael ( heel dicht bij voor mij o.a ),daar gebruik ik ook bijna nooit die kleinere lenzen.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dierentuin/pretpark, Welke lens neem je mee ?

                              Ik zou ze ook allebei meenemen !
                              Ikzelf neem voor bvb. Planckendael mijn bigma mee, "meer" heb je niet nodig.
                              vb: klik hier
                              Nikon + glasbak
                              Failure is always an option...

                              Comment

                              Working...
                              X