Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d80 objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d80 objectieven

    Hey
    eindelijk heb ik een nikon d80 maar moet nu nog voor de lens gaan!
    Kan iemand mij daarbij helpen? De lens wordt uitsluitend gebruikt om op reis te gaan dus wil ik niet wisselen tussen lenzen.
    Voor mij is de prijs doorslaggevend dus twijfel ik tussen
    - Nikon AF-S DX 18-135mm F:3.5-5.6 G IF ED kost 299 euro
    - Sigma 18-200 mm OS kost 430 euro

    Het bereik (zoom) van de sigma is veel beter tov de nikon maar zou de nikon kwalitatief veel beter zijn dan de sigma?
    Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

  • #2
    Re: d80 objectieven

    Als je niet voor de nikon 18-200 VR gaat dan zou ik voor de sigma gaan. De 18-135 is ook geen optisch wonder. En zal het verschil tussen beide heel klein zijn.

    Voordeel van de nikon is de af-s
    Voordeel van de sigma is de OS

    Ik verkies dan OS Want op reis ga je meestal niet voor sportfoto's denk ik.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: d80 objectieven

      als je dan toch meer dan 400 € over hebt vr een sigma, zou je beter gaan vr een nikon 18-200mm vr, veel beter in kwaliteit+geen lenzenwissel.
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

      Comment


      • #4
        Re: d80 objectieven

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
        als je dan toch meer dan 400 € over hebt vr een sigma, zou je beter gaan vr een nikon 18-200mm vr, veel beter in kwaliteit+geen lenzenwissel.
        Volledig mee akkoord.
        Mvg,David
        [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

        Comment


        • #5
          Re: d80 objectieven

          die nikkon kost dan wel ineens 608 euro ofzoiets :/
          vind ik wat teveel
          Of is het die 185 euro toch meer dan waard?

          Ik ga binnenkort ook naar NY en zou de lens van daar kunnen meebrengen
          kost ginder +-500 euro
          Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

          Comment


          • #6
            Re: d80 objectieven

            Oorspronkelijk geplaatst door Nick DS Bekijk bericht
            die nikkon kost dan wel ineens 608 euro ofzoiets :/
            vind ik wat teveel
            Of is het die 185 euro toch meer dan waard?

            Ik ga binnenkort ook naar NY en zou de lens van daar kunnen meebrengen
            kost ginder +-500 euro
            Goed idee!, op lensen zit een wereldwijde garantie, als ik me niet vergis.
            18-200VR is reuze handig als je niet wilt/kunt wisselen en er zijn goeie fotos mee te maken (beter dan foto's 'missen' omdat je niet genoeg lengte of breedte hebt)

            Comment


            • #7
              Re: d80 objectieven

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
              als je dan toch meer dan 400 € over hebt vr een sigma, zou je beter gaan vr een nikon 18-200mm vr, veel beter in kwaliteit+geen lenzenwissel.
              In een test in "What Digital Camera" kwam de igma OS alsbeste uit de test van de superzooms. Ik vond de mechanische kwaliteit van de Nikkor ook niet zo geweldig, rammelende tubes.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: d80 objectieven

                ff doorbijten en volledig voor de 18-200 vr van nikon gaan.

                de ideale reisgezel als je niet wil wissellen

                Comment


                • #9
                  Re: d80 objectieven

                  hmmm wat is nu de beste? want hjanssen zegt dat de sigma beter zou zijn dan de nikkor? Voor bijna 200 euro verschil (belgische prijs) zou ik verwachten dat de nikkor toch echt een pak beter zou zijn dan de sigma OS
                  Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: d80 objectieven

                    Als ik mij niet vergis is de nikkor lichtsterker. Maar of die optisch beter is weet ik niet.

                    Ik heb onlangs ook eens een test gelezen waarin staat dat de sigma beter is dan de nikkor. Maar als je je foto's op je pc bekijkt en het daarbij laat zal je zeker het verschil niet kunnen zeggen tussen een foto van een sigma en eentje van een nikkor.

                    Ik zou zeggen kies tussen deze 2.

                    Veel succes.
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                    Comment


                    • #11
                      Re: d80 objectieven

                      jup jij moet uitmaken welke lens je wil hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Re: d80 objectieven

                        die 18-200 lens is gewoonweg subliem
                        heb hem vandaag samen aangeschaft met de D80 voor 1349€ alles in

                        Comment


                        • #13
                          Re: d80 objectieven

                          Oorspronkelijk geplaatst door Blackie Bekijk bericht
                          die 18-200 lens is gewoonweg subliem
                          heb hem vandaag samen aangeschaft met de D80 voor 1349€ alles in
                          Die heb je dan dik betaald hoor ...
                          Ik kocht dezelfde combinatie + zonnekap + super geheugenkaart + Lowepro 200 rugzak voor 1299€ ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: d80 objectieven

                            dat is inderdaad een 'batje' dat je daar gedaan hebt

                            ik had om ergens te kunnen vergelijken prijs bekeken bij digicamshop.be (die relatief goed zit qua prijzen) en heb voor die combinatie 10€ minder betaald bij de lokale shop (+ verzendingskosten uitgespaard)
                            dus voelde voor mij niet slecht aan

                            btw, had al rugzak en geheugenkaart liggen dus waren die toch overbodig geweest

                            Comment


                            • #15
                              Re: d80 objectieven

                              Oorspronkelijk geplaatst door Charlotje Bekijk bericht
                              Die heb je dan dik betaald hoor ...
                              Ik kocht dezelfde combinatie + zonnekap + super geheugenkaart + Lowepro 200 rugzak voor 1299€ ...
                              Heb je een apparte zonnekap moeten bijkopen
                              Dan heb je er nu 2 want er zit er standaard één bij de 18-200.

                              Hubert
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X