Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

condens in lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • condens in lens

    Vandaag haal ik mijn UV filter van mijn lens zit er even later een knoert van een condensvlek in mijn lens, niet te geloven.
    Laatste dagen veel gefotografeerd met vochtig weer maar lens zou daar tegen moeten kunnen, Nikon 70-200 2.8 VR.
    Nu heb ik morgen absoluut die lens weer nodig maar ik zie nog weinig verbetering zinds ik de vlek, vanmiddag 1 uur, ontdekte.
    Weet iemand hoe ik die condens sneller kan laten verdwijnen en wie heeft dit ook wel eens gehad en hoe opgelost??

    Gr. John
    www.sportactiefoto.nl

  • #2
    Re: condens in lens

    Deze tijd van het jaar kan het in huis wat vochtig zijn omdat er niet gestookt wordt. Als je een kamer kan verwarmen, dan zal de luchtvochtigheid heel wat lager zijn.

    De beste oplossing om het vocht snel uit de lens te halen is eigenlijk de lens in een (tupperware of zo) doos te steken met een paar zakjes silicagel erbij.
    Haal er dan wel alle lensdoppen en het uv-filter af zodat het vocht er gemakkelijker uit kan.
    De lens komt best niet in aanraking met de silicagel.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: condens in lens

      In Oostenrijk had ik dat elke avond zitten. Lens zonder dopsels in handdoek wikkelen en in de buurt van een warmtebron leggen (bvb chauffage). Na een uurtje was alles dan terug in orde..
      Stijn Swinnen
      Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
      I am not a gear whore showing off my glass collection

      Comment

      Working...
      X