Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combinatie extender 70-200L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Combinatie extender 70-200L

    Ik heb op dit moment een Canon 17-85 IS USM en die lens voelt echt ongelooflijk goed. Laatst heb ik mijn 75-300 USM nog eens gebruikt voor windsurffotografie en de resultaten voelden minder goed aan. (Ik zal bij gelegenheid wel eens wat posten.)
    Ik heb dan ook recent een 100-400L IS vastgehad en dat is natuurlijk helemaal een droom van een lens, maar spijtig genoeg buiten mijn budget en rugzak grootte.
    Nu zie ik dat er de laatste tijd wel wat 70-200 F4 L lenzen gedumpt worden (waarom trouwens) dus ben ik aan het overwegen om die lens te combineren met een 1.4 Extender. Ik hoor vrij veel goeds over die extenders, maar is het aan te raden? Ik vind het niet erg om voor windsurffoto's F5.6 te moeten gebruiken, maar ik vraag me af hoeveel kwaliteitsverlies er voor de rest is.
    Een rare vraag misschien, maar hoe groot is zo een 70-200 F4 L in? Is die veel groter dan een rechtopstaande Canon 75-300 USM lens? Die laatste paste namelijk perfect in mijn rugzak en dat is echt een voordeel.

    Alvast bedankt om tot hier te lezen!
    La lune rouge

  • #2
    Re: Combinatie extender 70-200L

    70-200 L F4 : 76mm x 172mm, 705g
    75-300 F4-5.6 : 71mm x 122mm, 480g

    Conclusie : De 70-200 is dus wel en serieuze brok metaal en glas in vergelijking met de relatief kompakte 75-300.
    DigiCam

    Comment


    • #3
      Re: Combinatie extender 70-200L

      Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
      70-200 L F4 : 76mm x 172mm, 705g
      75-300 F4-5.6 : 71mm x 122mm, 480g

      Conclusie : De 70-200 is dus wel en serieuze brok metaal en glas in vergelijking met de relatief kompakte 75-300.
      Dat is niet positief maar misschien moet ik dat er wel bij nemen... Er zijn weinig zoomlenzen die even klein zijn lijkt me zo.

      Heeft iemand ervaring met die lens in combinatie met een extender? Valt dat aan te raden?
      La lune rouge

      Comment


      • #4
        Re: Combinatie extender 70-200L

        Allicht moet jij eens op zoek naar een 70-300 IS USM.
        Deze is erg goed, compact, en voor 600 euro nog best betaalbaar.
        Bovendien geen extender nodig..
        Kijk maar eens op photozone.de voor een review van deze lens.
        5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
        Fuji Finepix F30

        Comment


        • #5
          Re: Combinatie extender 70-200L

          Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
          Allicht moet jij eens op zoek naar een 70-300 IS USM.
          Deze is erg goed, compact, en voor 600 euro nog best betaalbaar.
          Bovendien geen extender nodig..
          Kijk maar eens op photozone.de voor een review van deze lens.
          Is de kwaliteit van die lens vergelijkbaar met die 70-200 L lenzen? Ik dacht dat dat niet echt het geval was maar ik kan me vergissen natuurlijk.
          Ik weet niet of IS erbij zoveel verschil gaat maken, ik heb de gewone USM versie nu. Of is er al zoveel verschil in kwaliteit tussen die IS en de gewone USM versie?
          La lune rouge

          Comment


          • #6
            Re: Combinatie extender 70-200L

            Even bumpen, waar zijn die Canon kenners?
            La lune rouge

            Comment


            • #7
              Re: Combinatie extender 70-200L

              Kijk hier even als je foto's wilt van lenzen en hun grootte.

              Comment


              • #8
                Re: Combinatie extender 70-200L

                voor je windsurffoto's gaat IS helemaal niets uitmaken tenzij je windsurfer muisstil op het water licht snacht's in den donkerte waar je bij sluitertijden van 1/4 moet werken ...
                voor zover ik weet wordt IS enkel en alleen nuttig als je statische opbjecten fotografeert en bij bewegende beelden gaat hij geen verschil maken.
                ik heb een 70-200 4L die ik onder andere gebruik voor foto's van golfsurfers en ik zou absoluut geen andere lens willen (buiten de 2.8L dan ) en dat is ook de reden denk ik dat vele ze verkopen. ik denk er zelf ook aan om mijn 4 te verkopen voor een 2.8 want soms sukkel ik toch met te weinig licht bij binnensporten ofzo. maar bij buitensporten nog nooit problemen gehad
                dus zou ik je eerder aanraden die 70-200 te kopen tenzij het bereik je echt te weinig is (kan je misschien een 300mmf4L prime overwegen,die zal je gegarandeerd fantastische foto's opleveren ivm de 70-300)
                over tc's kan ik je spijtig genoeg niet veel vertellen, heb ooit wel met tc's zitten trekken, maar dat was op een 300 2.8L en ik denk dat je die moeilijk kan vergelijken met de 70-200
                Last edited by Matthias; 11 september 2006, 21:42.
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Combinatie extender 70-200L

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  voor je windsurffoto's gaat IS helemaal niets uitmaken tenzij je windsurfer muisstil op het water licht snacht's in den donkerte waar je bij sluitertijden van 1/4 moet werken ...
                  voor zover ik weet wordt IS enkel en alleen nuttig als je statische opbjecten fotografeert en bij bewegende beelden gaat hij geen verschil maken.
                  ik heb een 70-200 4L die ik onder andere gebruik voor foto's van golfsurfers en ik zou absoluut geen andere lens willen (buiten de 2.8L dan ) en dat is ook de reden denk ik dat vele ze verkopen. ik denk er zelf ook aan om mijn 4 te verkopen voor een 2.8 want soms sukkel ik toch met te weinig licht bij binnensporten ofzo. maar bij buitensporten nog nooit problemen gehad
                  dus zou ik je eerder aanraden die 70-200 te kopen tenzij het bereik je echt te weinig is (kan je misschien een 300mmf4L prime overwegen,die zal je gegarandeerd fantastische foto's opleveren ivm de 70-300)
                  over tc's kan ik je spijtig genoeg niet veel vertellen, heb ooit wel met tc's zitten trekken, maar dat was op een 300 2.8L en ik denk dat je die moeilijk kan vergelijken met de 70-200
                  IS op een dergelijke lens in zeker interessant, je hebt trouwens twee modes, een die zowel horizontaal als verticaal 'stabiliseert', en eentje die enkel verticaal compenseert om panning shots mogelijk te maken.

                  Ik zou zeker geen 70-200 meer willen zonder IS, gewoon om veel zekerder te zijn dat je foto lukt zonder statief. Voor actiesporten is de 2.8 non-IS waarschijnlijk een goede keuze, maar ga je die lens dan enkel en alleen hiervoor gebruiken ? Ik zou voor zo'n bedrag de lens toch liever iets meer gebruiken, en dan kan IS zeker van pas komen, of dat jou zo'n 500 Euro waard is moet je zelf afwegen.

                  Ik zou in elk geval ook de nieuwe 70-200 f4 IS overwegen, die is ook stofdicht, als je surfers vanop een zandstrand gaat fotograferen lijkt me dat een goed idee

                  Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Combinatie extender 70-200L

                    Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj Bekijk bericht
                    Ik zou in elk geval ook de nieuwe 70-200 f4 IS overwegen, die is ook stofdicht, als je surfers vanop een zandstrand gaat fotograferen lijkt me dat een goed idee
                    Aha, ik wist niet dat ze daar ook al rekening mee houden tegenwoordig. Een belangrijk argument om die lens eens van naderbij te bekijken...
                    La lune rouge

                    Comment

                    Working...
                    X