Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Club fotografie/Festivals...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Club fotografie/Festivals...

    Met de komende festivals in aantocht zoek ik mezelf een breedhoeklens aan te
    schaffen. Momenteel heb ik mijn zinnen gezet op Canon - EF 28mm f/1.8 USM...
    Staat redelijk goed beschreven (in andere forums) & is snel. Ook kan deze op full frame
    camera's. Ik werk nu met een 7D maar ik zou dit jaar een MKII willen aanschaffen. En nu de
    MKIII uitkomt zal de II wel een beetje zakken nog in prijs. Denk ik/hoop ik ...

    Nu wat denken jullie over de lens de 28mm f1.8, dit zou vooral voor 's avonds zijn. Deze
    zomer neem ik foto's op Tomorrowland, Laundry day, Repmond rock... dus ook 's avonds en wanneer het volk dicht bijeen staat. Zo neem ik ook bv foto's in La Rocca e.a. bekende clubs... Algemeen ga ik tewerk met een canon 24-105 L usm is...

  • #2
    Re: Club fotografie/Festivals...

    Komaan mensen help eens een beetje ... heb nu de 28mm 1.8 gekocht, maar ik denk te wisselen naar de 16-35 2.8 L lens...

    Comment


    • #3
      Re: Club fotografie/Festivals...

      1 ding heb ik zowiezo al ondervonden bij dit soort fotografie.
      Dit doe ik ook in bijberoep (freelance).
      De 16-35 2.8L Zou je zeker niet beklagen.
      Breedhoek komt er altijd van pas!
      Of een goede fisheye.
      Achter de dj staan en heel het publiek meehebben terwijl ze hun handen in de lucht hebben: altijd epic
      "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

      Comment


      • #4
        Re: Club fotografie/Festivals...

        Ik denk dat een 70-200 ook niet slecht is voor optredens ... zeker als je niet vlakbij t podium staat...
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Club fotografie/Festivals...

          Heb deze week een 28mm 1.8 gekocht en vind het echt een super lens, bouwkwaliteit is super en de foto's zijn vlijmscherp, zeker een aanrader

          Comment


          • #6
            Re: Club fotografie/Festivals...

            Voor een 7D zou ik geen 16-35 aanschaffen. Ik zou zelf dan gaan kijken naar de 17-55.
            Gebruik zelf de 16-35 II en zeker een heerlijk objectief, maar dan wel voor een Full Frame. Op de 7D verkies ik toch de 17-55 en ook erg geschikt voor concerten etc

            Comment


            • #7
              Re: Club fotografie/Festivals...

              is een 50mm 1.4 ook een goed alternatief mits je kortbij kan staan natuurlijk?
              Nikon D600 / Nikkor 24-70 mm/ Nikkor 70-200mm 2.8 / SB-910

              Comment


              • #8
                Re: Club fotografie/Festivals...

                Waarom 28 mm? Wat wil je hier mee trekken dat je met je 24-105 niet kan?

                Ik gok dat je overzichtsfoto's wil nemen vanop het podium? Fish eye is ook wel cool!

                Wil je groothoek... waarom geen 17-50 f2.8 (omdat het geen fullframe lens is, gok ik). Wil je podiumfotografie doen dan zou ik eerder voor 70-200 gaan.
                Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                Comment

                Working...
                X