Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carl Zeiss Distagon-ZF.2 18mm F3.5 T* tbv Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Carl Zeiss Distagon-ZF.2 18mm F3.5 T* tbv Nikon

    Hallo, heeft iemand ervaring met bovenstaande lens? Deze lijkt me zeer interessant voor landschap fotografie met mijn D700
    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

  • #2
    Re: Carl Zeiss Distagon-ZF.2 18mm F3.5 T* tbv Nikon

    over de 18mm kan ik mij niet uitspreken omdat ik die lens niet bezit.
    Ik gebruik wel een 25mm F2.0 tot mijn grote tevredenheid, wel op een canon toestel.
    Mijn bevinding is niet zozeer dat de lens scherper is dan bvb. mijn 16-35 zoom, maar de kleurweergave en contrast zijn veel aangenamer.
    Eenmaal je terug gewend bent aan het manuele scherpstellen zijn er niets dan voordelen.
    Met zulk een immense groothoek is dat natuurlijk ook niet zo moeilijk.
    Alleen de prijs is een minpunt.
    De brouwkwaliteit is volgens mij nog beter dan de L varianten van canon.
    MVG. Hugo

    Comment


    • #3
      Re: Carl Zeiss Distagon-ZF.2 18mm F3.5 T* tbv Nikon

      Ik heb de 18mm ooit eens een namiddagje kunnen testen en na ook de 21F2.8 te hebben gebruikt heb ik toch voor die laatste gekozen, optisch vond ik ze toch echt wel beter ( kan ook exemplarisch geweest zijn natuurlijk ) . Die 21mm is echt wel een dijk van een lens en die 21mm vond ik een heel mooie breedhoek voor landschappen. Ik gebruik de lens wel op een Canon 5D2 en 1D3 maar dat maakt op zich niks uit, de kleuren, kontrast en scherpte zijn op alle vlakken beter dan mijn 16-35L II , ook qua bouwkwaliteit staat deze Zeiss enkele treden hoger. Enige nadeel is de manuele focus wat deze lens niet voor alle soorten fotografie geschikt maakt.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Carl Zeiss Distagon-ZF.2 18mm F3.5 T* tbv Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Ik heb de 18mm ooit eens een namiddagje kunnen testen en na ook de 21F2.8 te hebben gebruikt heb ik toch voor die laatste gekozen, optisch vond ik ze toch echt wel beter ( kan ook exemplarisch geweest zijn natuurlijk ) . Die 21mm is echt wel een dijk van een lens en die 21mm vond ik een heel mooie breedhoek voor landschappen. Ik gebruik de lens wel op een Canon 5D2 en 1D3 maar dat maakt op zich niks uit, de kleuren, kontrast en scherpte zijn op alle vlakken beter dan mijn 16-35L II , ook qua bouwkwaliteit staat deze Zeiss enkele treden hoger. Enige nadeel is de manuele focus wat deze lens niet voor alle soorten fotografie geschikt maakt.
        Kan hier volledig volgen.

        Als Carl Zeiss-fanaat kan ik je de 21 mm aanraden.
        Ik heb beide lenzen ook uitgeprobeerd, die zijn inderdaad alle twee prima.
        Voor 'wide' zou ik toch ook voor de 21 gaan, die is niet zo extreem en uitstekende kwaliteit.
        Nadeel: peperduur...

        Comment

        Working...
        X