Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canonlenzen fullframe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canonlenzen fullframe

    Weet er iemand waarom er geen (of toch niet dat ik het weet) L-lenzen bestaan van canon met IS en 2.8 diafragma in de range van 17 tot 70 mm voor een fullframe camrera? De lenzen in deze range zijn allen zonder de combinatie van al deze goede eigenschappen. De 16-35 en de 17-40 of de 24-70 bezitten geen IS. Is daar een goede reden voor of heb ik een welbepaalde lens gemist? Is er een lens in deze range met IS en met L en met 2.8 over de ganse lijn in ontwikkeling?

  • #2
    Re: Canonlenzen fullframe

    een 16 of 17 gebruik je op ff toch meestal voor landschap dus mss geen IS nodig, i don't know
    Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

    Comment


    • #3
      Re: Canonlenzen fullframe

      Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
      Is daar een goede reden voor of heb ik een welbepaalde lens gemist? Is er een lens in deze range met IS en met L en met 2.8 over de ganse lijn in ontwikkeling?
      Haha... reden is idd; dat je niet zo'n behoefte hebt aan IS bij groothoek lenzen. Maar toch is er een EF-S 17-55 2.8 IS.
      Bij FF blijkbaar niet evident, en zeker niet om L-waardig te zijn, zo lijkt het. Overigens hetzelfde verhaal bij Nikon, maar...:

      10/02/2010 Nikon has announced the worlds first image stabilized ultra-wide angle zoom for full frame cameras. The AF-S Nikkor 16-35mm f/4G ED VR lens includes a Silent Wave autofocus motor and VR II technology,
      En bij Canon gaan er al lang geruchten over een 24-70 2.8 (L?) IS. Misschien met de 1Ds MArk IV als FF nieuweling verwacht tegen deze zomer???
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #4
        Re: Canonlenzen fullframe

        vermoedelijk is het ook niet zo evident om een full-frame lens in dat bereik te maken en er even IS in te steken... Canon weet denk ik wel dat er daar markt voor is maar misschien is het technisch vrij moeilijk?

        als ik zo effe nadenk, heeft Nikon, Sigma, Tamron, ... er ook zo geen voor full-frame? (correct me if I'm wrong)
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Canonlenzen fullframe

          Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
          Weet er iemand waarom er geen (of toch niet dat ik het weet) L-lenzen bestaan van canon met IS en 2.8 diafragma in de range van 17 tot 70 mm voor een fullframe camrera? De lenzen in deze range zijn allen zonder de combinatie van al deze goede eigenschappen. De 16-35 en de 17-40 of de 24-70 bezitten geen IS. Is daar een goede reden voor of heb ik een welbepaalde lens gemist? Is er een lens in deze range met IS en met L en met 2.8 over de ganse lijn in ontwikkeling?
          17mm is ultragroothoek op een FF camera, en dat , gecombineerd met F2.8 en ook nog 70mm is niet voor een betaalbare prijs te maken.
          Over IS heb ik het dan nog niet eens.
          Die zal er ook niet komen , tenzij voor 4000€ en 2kg zwaar.....

          Comment


          • #6
            Re: Canonlenzen fullframe

            OIS heeft veel minder nut bij ultra groothoeklenzen. Zeker als je de vuistregel neemt van sluitertijd = 1/brandpuntafstand --> Dus voor een 20mm is 1/20" voldoende.

            Nu de geruchten gaan dat Canon dit jaar met een 24-70/2.8 IS L komt. De meeste nood aan IS heb je bij de langere lenzen. Hier biedt OIS duidelijke voordelen en is ook duidelijk beter dan SIS (Sensor).
            Te veel lenzen en te weinig tijd.
            http://pentaxlenstest.blogspot.com/

            Comment

            Working...
            X