Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[canon] twijfel bij telelens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [canon] twijfel bij telelens

    Ik ben sinds een paar maanden bezig met fotografie en heb een Canon 400D met EF-S 18-55 IS.

    Ter aanvulling wil ik nu een telelens maar ik twijfel heel erg.
    1) Canon EF 75-300 USM III (kan ik kopen voor €80)
    2) Canon EF-S 55-250 IS

    De eerste spreekt me aan omdat ik hem zo goedkoop kan kopen (budget is beperkt ) en omdat hij nog net iets meer zoom heeft. Al weet ik niet of die 50mm extra echt zoveel verschil maakt voor mij.

    De tweede heeft dan het grote voordeel van IS. Dit is net wat me doet twijfelen.
    Wat denken jullie?
    Canon EOS 400D | EF-S 18-55 IS met UV-filter (B+W) en zonnekap | EF-S 55-250 IS met UV-filter en kapje | Metz 48 AF-1 flitser

  • #2
    Re: [canon] twijfel bij telelens

    Goedkoop is op zich niet slecht, maar 80 euro voor een 75-300mm ? Dit is eentje waar ik nog nooit van gehoord heb - ik ken alleen maar de 70-300 IS USM en de 70-300 DO ofzo iets.

    Van de 55-250 heb ik al veel goede dingen gehoord. Bij iets meer budget misschien een 70-300 IS USM ?
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: [canon] twijfel bij telelens

      Ik heb zelf de 55-250IS gehad en het is absoluut een top objectief voor die prijs Voor meer budget is er altijd beter te koop, maar voor die prijs zeker geen miskoop

      Comment


      • #4
        Re: [canon] twijfel bij telelens

        De 75-300 is een oudere lens, die ondertussen vervangen is door de veel betere 70-300 IS.
        Die 75-300 heeft wat last met de contrasten als je ze tussen 200 en 300mm gebruikt en de AF is traag.
        80 euro is een normale prijs voor die lens, maar ik zou ze zelf toch nooit meer kopen (het was de eerste telezoomlens die ik ooit heb gekocht).

        Als het budget beperkt is, zoek dan een tweedehands EF-S 55-250 IS. Als je wat meer te besteden hebt, dan is de 70-300 (is ook wel tweedehands te vinden) een nog wat betere keuze.

        Beeldstabilisatie is bij zo'n telezoom een groot voordeel, zeker als er wat minder licht is zal het percentage bruikbare foto's flink hoger liggen (toch voor niet-bewegende onderwerpen).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: [canon] twijfel bij telelens

          75-300 kost nieuw 119 euro bij cameraexpress. Goedkoop, maar heeft geen IS, wat wel eens vervelend kan zijn bij tele. De 55-250 heb ik ook gehad, was zeer goed, en is regelmatig tweedehands te vinden voor een 180.00 euro. Is naar mijn ervaring prijs/kwaliteit zelfs meer een aanrader dan de 70-300. Ik zou je dan ook aanraden om iets door te sparen voor de 55-250 IS die dan naadloos aansluit op je 18-55 IS, zul je ongetwijfeld nog veel plezier mee beleven!
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #6
            Re: [canon] twijfel bij telelens

            Ja ik was zowieso aan het kijken voor tweedehands.
            Ik had een 55-250IS hier op het forum gevonden voor €175 maar was een half uur geleden net verkocht
            Verder zoeken dus.
            Canon EOS 400D | EF-S 18-55 IS met UV-filter (B+W) en zonnekap | EF-S 55-250 IS met UV-filter en kapje | Metz 48 AF-1 flitser

            Comment


            • #7
              Re: [canon] twijfel bij telelens

              Oorspronkelijk geplaatst door mEEx Bekijk bericht
              Ja ik was zowieso aan het kijken voor tweedehands.
              Ik had een 55-250IS hier op het forum gevonden voor €175 maar was een half uur geleden net verkocht
              Verder zoeken dus.
              Voor sommige lenzen moet je snel zijn, ik denk dat dit er ook zo een is die altijd snel verkocht is als de prijs juist is.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: [canon] twijfel bij telelens

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                De 75-300 is een oudere lens, die ondertussen vervangen is door de veel betere 70-300 IS.
                Die 75-300 heeft wat last met de contrasten als je ze tussen 200 en 300mm gebruikt en de AF is traag.
                80 euro is een normale prijs voor die lens, maar ik zou ze zelf toch nooit meer kopen (het was de eerste telezoomlens die ik ooit heb gekocht).

                .....
                om maar te zwijgen over de chromatische aberratie....
                Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

                Comment


                • #9
                  Re: [canon] twijfel bij telelens

                  ALs je nog 1 zoekt... => http://cgi.benl.ebay.be/Objectif-CAN...item2a079080c0
                  Ik zoek er namelijk ook nog een, maar heb momenteel het budget niet

                  Groetjes, Jannes
                  Jannes Bollen
                  Website / Facebookpagina

                  Comment

                  Working...
                  X