Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon telezoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon telezoom

    ik zoek een betaalbare en goeie telezoom voor Canon. Als Nikon-man weet ik daar niet zoveel over en het is een cadeau voor mijn pa. De brave mens heeft mij heel veel geholpen de afgelopen jaren (verbouwingen) en dat verdient een cadeau. Budget voor de 70-200 f/2.8 IS II is er niet. Zijn 55-200 die bij de 350D zat is kapot gegaan.

    IS is niet nodig. Mijn pa trok in zijn jaren als prof scherpe foto's op 1/30 met een 200mm (de zeer lekkere 200mm f/2 FD op een AE-1).

    De 70-200 f/4 L zou tweedehands te betalen zijn, maar ik vind er niet direct eentje. In aangeboden staat er wel een, maar nog geen reactie gehad.

    Is er misschien iets tussen die kitlens en die zeer mooie L versie?
    The Knight That Says Ni...kon

  • #2
    Re: Canon telezoom

    Heb er zelf geen ervaring mee maar heb toch al vele positieve berichten gelezen over de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS... Of anders een Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM misschien? (waar ik overigens ook zelf geen ervaring mee heb)
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon telezoom

      EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM LENS, Deze lens gebruik ik al een tijdje en ben er zeer tevreden over, ik overweeg wel ze weg te doen daar ik graag de 70 - 200 L 4 IS wil kopen.
      Heb je interesse laat maar iets weten.

      Comment


      • #4
        Re: Canon telezoom

        Misschien eens kijken naar de Tamron SP AF 70-300 f/4-5.6 Di VC USD, heb ik geen ervaring mee, maar die zou ook degelijk zijn

        linkie : http://www.tamron.com/nl/photolens/d...hoto/a005.html

        Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

        Comment


        • #5
          Re: Canon telezoom

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          1).

          De 70-200 f/4 L zou tweedehands te betalen zijn, maar ik vind er niet direct eentje. In aangeboden staat er wel een, maar nog geen reactie gehad.
          Uh...?, bedoel je de mijne?
          Ik heb tot hiertoe alle reacties toch wel beantwoord hoop ik

          Comment


          • #6
            Re: Canon telezoom

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            Mijn pa trok in zijn jaren als prof scherpe foto's op 1/30 met een 200mm
            Het is niet omdat je pa dat kon dat jij dat ook gaat kunnen. Een scherpe foto trekken op 1/30 en 200mm in de studio is niet moeilijk, tussen het publiek op een concert is dat iets heel anders. Het hangt er dus ook vanaf waar en hoe je ze gaat gebruiken.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: Canon telezoom

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              ......................IS is niet nodig. Mijn pa trok in zijn jaren als prof scherpe foto's op 1/30 met een 200mm (de zeer lekkere 200mm f/2 FD op een AE-1). ......................
              Ik heb geen weet van een 200 f2 fd. Bedoel je de f1.8? (http://www.mir.com.my/rb/photography...LUSM/index.htm)

              Zelfs met de AF-versie zal het af en toe lukken om een goede foto te hebben aan 1/30e.. maar reken er maar niet teveel op.

              Comment


              • #8
                Re: Canon telezoom

                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                Het is niet omdat je pa dat kon dat jij dat ook gaat kunnen. Een scherpe foto trekken op 1/30 en 200mm in de studio is niet moeilijk, tussen het publiek op een concert is dat iets heel anders. Het hangt er dus ook vanaf waar en hoe je ze gaat gebruiken.
                goed lezen: de lens is voor zijn pa
                Canon EOS 7D * Tamron 17-50mm f/2,8 * Canon EF70-200mm f/4 L IS USM * Novoflex Noflexar 400mm f/5,6 + 600mm f/8 fastfocus grip

                Comment


                • #9
                  Re: Canon telezoom

                  ik zou misschien beter de FD => EOS adapter kopen. Hij heeft er nogal wat liggen.

                  Iemand ervaringen of dat vlot gaat?
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon telezoom

                    De 70-200 f/4 L zou tweedehands te betalen zijn, maar ik vind er niet direct eentje. In aangeboden staat er wel een, maar nog geen reactie gehad
                    Er wordt tweedehands nogal veel voor gevraagd (ong 400) ivg met de nieuwprijs (ong 550) maar het is een tank van een lens en als je pa niet bibbert

                    Anders zijn zowel de oude EF70-300 IS en de EF-S 55-250 IS zeker goed van beeldkwaliteit tov zijn 55-200

                    Beide hebben IS en gaan iets verder, maar zijn op hun zwakst op die lengte en slechts f/5.6

                    De 70-300 ziet er steviger uit, tweedehands zeker geen slechte koop

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon telezoom

                      Ik vermoed da vader niet met een lens van paar kilo rond zijn nek wil lopen na al da sleurwerk bij jou op de bouw :P

                      Kan ik je zeker de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM aanraden ! is echt een ZEER goede lens voor weinig geld. (400 euro +-)
                      Zelf heb ik die ook en is vooral goed van beeld en kleur, zeer weinig vervorming, licht in gewicht +-
                      Nadeel (voor die prijs) is dat em niet zo lichtsterk is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon telezoom

                        De 55-250 mm vind ik heel goed voor allround werk buiten. Binnen is het wat minder natuurlijk.

                        En ze is goedkoop en niet zwaar.

                        Met een 70-300 of 70-200 heb je natuurlijk heel wat meer gewicht in handen en word je vaak raar bekeken of aangesproken door mensen die denken dat je een pro bent.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon telezoom

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          ik zoek een betaalbare en goeie telezoom voor Canon. Als Nikon-man weet ik daar niet zoveel over en het is een cadeau voor mijn pa. De brave mens heeft mij heel veel geholpen de afgelopen jaren (verbouwingen) en dat verdient een cadeau. Budget voor de 70-200 f/2.8 IS II is er niet. Zijn 55-200 die bij de 350D zat is kapot gegaan.

                          IS is niet nodig. Mijn pa trok in zijn jaren als prof scherpe foto's op 1/30 met een 200mm (de zeer lekkere 200mm f/2 FD op een AE-1).

                          De 70-200 f/4 L zou tweedehands te betalen zijn, maar ik vind er niet direct eentje. In aangeboden staat er wel een, maar nog geen reactie gehad.

                          Is er misschien iets tussen die kitlens en die zeer mooie L versie?
                          Ideaal zou zijn 70-200 F4 IS 2dehands vinden. Je ziet ze niet vaak te koop... maar als je beeltje geduld hebt moet dat binnen de X aantal maanden wel lukken. Ofwel een gewone 70-200 F2.8 zonder IS ? > er staat er nu één te koop heb ik gezien (gisteren of eergisteren dacht ik)
                          Imagination is more important than knowledge...
                          http://www.kiekje.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon telezoom

                            Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                            Ideaal zou zijn 70-200 F4 IS 2dehands vinden. Je ziet ze niet vaak te koop... maar als je beeltje geduld hebt moet dat binnen de X aantal maanden wel lukken. Ofwel een gewone 70-200 F2.8 zonder IS ? > er staat er nu één te koop heb ik gezien (gisteren of eergisteren dacht ik)
                            IS is echt niet nodig

                            Nu mijn pa overrompeld wordt door kleinkinderen tussen 10 jaar en 6 maand heeft hij daar niet veel aan. Wat wel handig zou kunnen zijn is een lens die naast het glas nog een buisje heeft dat in valium gedrenkte pijltjes afschiet ten einde de onderwerpen minder wild te doen bewegen.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon telezoom

                              Ik heb de 70-300 mm DO IS, het is een zeer compacte en zeer handige lens in gebruik, en ook niet te zwaar. Zoek maar eens naar de technische toelichting van deze lens op de Canonsite.

                              Ik overweeg om hem te verkopen omdat de lens eigenlijk te veel in mijn fototas zit na aankoop van de 70-200 (2.8) en IS.

                              Groet
                              Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

                              Lamp

                              Comment

                              Working...
                              X