Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon objectief 17-55 mm Error n°1 overdracht naar de lens loopt fout

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon objectief 17-55 mm Error n°1 overdracht naar de lens loopt fout

    Beste vrienden,

    Ik heb problemen gekregen met mijn objectief dat ik in feite steeds gebruik...
    Ik krijg geregeld de melding dat de verbinding tussen mijn objectief en de camera niet goed werkt. Error N° 1.

    Men geeft het advies de verbindingselementen te poetsen.
    Ik heb dit reeds enkele malen uitgevoerd... maar het euvel komt steeds terug.
    Soms werkt hij wel en dan weer niet...

    Het ligt aan het objectief want wanneer ik een andere lens op de camera schroef functioneert alles normaal.

    Heeft iemand daar al ervaring mee gehad?
    Moet men dat met een speciale vloeistof poetsen? Of iets anders?

    Graag advies wanneer je daar raad mee weet.
    Misschien zal ik toch voor een nazicht bij de technische dienst moeten gaan.

    Dank voor jullie antwoord.

    Mvg,

    Gil

  • #2
    Re: Canon objectief 17-55 mm Error n°1 overdracht naar de lens loopt fout

    Moderator Note: Verplaatst van ChitChat naar Objectieven, omdat dit toch een typische technische vraag is over objectieven.


    Ik gebruik ook bijna altijd dit objectief, maar heb nog nooit die error gehad. Misschien zul je 'm inderdaad moeten binnenbrengen. Ik stuur je ook nog een PB.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Canon objectief 17-55 mm Error n°1 overdracht naar de lens loopt fout

      Hello,

      Bedankt voor de snelle reactie...
      Ik heb ondertussen de elementen voorzichtig gepoetst met 'koperpoets' en jawel... hij doet het nu terug goed ...
      Ik hoop dat het blijft duren...

      Waarschijnlijk erosie op het metaal, ik vermoed een koperlegering... (het heeft toch die kleur...) door de vochtigheid veronderstel ik...

      In elk geval bedankt voor de reactie.

      Mvg,

      gil

      Comment


      • #4
        Re: Canon objectief 17-55 mm Error n°1 overdracht naar de lens loopt fout

        Dat is inderdaad waarschijnlijk de oorzaak, door zacht te schuren (schuren is een harder woord dan ik bedoel) zal je de overdracht of het contact verbeteren. Ik zou zeer fijn schuurpapier overwegen, echt het allerfijnste, en zeker niet te dikwijls wrijven. Geen Jex of metaalsponsje, misschien een nagelvijl, maar zeker ontstoffen voor je het objectief terugplaatst.
        Last edited by Lieven Lema; 14 februari 2015, 11:54.
        ...zonder handtekening...

        Comment


        • #5
          Re: Canon objectief 17-55 mm Error n°1 overdracht naar de lens loopt fout

          Dag Lieven,

          Dank je wel voor je advies...
          Ik ga nu eerst afwachten of er nog een storing optreedt.
          Groet.
          Gil

          Comment


          • #6
            Re: Canon objectief 17-55 mm Error n°1 overdracht naar de lens loopt fout

            Naar't schijnt zou een gom ook goed werken (een zachte) om contacten te reinigen. (Nog nooit nodig gehad en hoop dat dit zo blijft).
            Iemand ervaring mee? Ik ben eerlijk gezegd wat bang voor groeven en afvalrestanten van beide methodes.
            Eigenlijk zou ik altijd eerst met borsteltje+microvezeldoek proberen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon objectief 17-55 mm Error n°1 overdracht naar de lens loopt fout

              Kontakt chemie 40, daarna 41. http://www.kontaktchemie.com/KOC/
              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

              Comment


              • #8
                Re: Canon objectief 17-55 mm Error n°1 overdracht naar de lens loopt fout

                Dergelijke contacten zijn normaliter verguld ... dus zou isopropanol altijd voldoende moeten zijn ... heb ook contactsprays ... maar dit dus nog nooit gebruikt hiervoor ... en ik heb ruim ervaring met deze materie ... met schuurproducten of koperpoets heel voorzichtig zijn !

                Comment

                Working...
                X