Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos R5 autofocus probleem met Tamron 150-600mm g2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos R5 autofocus probleem met Tamron 150-600mm g2

    Hallo,
    Ik doe nu al een jaartje aan vogelfotografie met de Canon eos 90d met de Tamron 150-600mm g2. Een goeie combinatie en zeer tevreden van de lens tot een paar weken terug ik een stapje hoger wou gaan en de Canon eos R5 kocht. Daarop gebruik ik weer mijn Tamronlens met de ef-mountadaptor deze werkt ook goed maar af en toe laat de autofocus het afweten, deze maakt dan een fluitend geluid alsof de motor de snelheid van de auto-tracking niet aan kan. Heeft iemand ook dit probleem? En wat kan de oplossing zijn? Ik denk eraan om de Sigma 150-600mm Sports aan te schaffen maar weet niet of ik weer hetzelfde probleem zou hebben. Heeft ook hier iemand ervaring mee op de eos R5?
    Dank bij voorbaat
    Dirk��

  • #2
    Re: Canon Eos R5 autofocus probleem met Tamron 150-600mm

    Heb je op de lens al de nieuwste firmware gezet ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon Eos R5 autofocus probleem met Tamron 150-600mm

      Toen ik de camera kocht heb ik de lens laten controleren bij Kamera express en deze had de nieuwste firmware.
      Bedankt Sieg voor de reactie
      Mvg. Dirk

      Comment


      • #4
        Re: Canon Eos R5 autofocus probleem met Tamron 150-600mm

        Contact opnemen met Tamron!

        Comment


        • #5
          Re: Canon Eos R5 autofocus probleem met Tamron 150-600mm

          Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Vandekerkhove Bekijk bericht
          Toen ik de camera kocht heb ik de lens laten controleren bij Kamera express en deze had de nieuwste firmware.
          Bedankt Sieg voor de reactie
          Mvg. Dirk
          Als je de mogelijkheid hebt zou ik het zelf toch even controleren
          Heb zo redelijk mijn twijfels over 'de kunde/kennis" van sommige personeelsleden bij sommige fotografiewinkels

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon Eos R5 autofocus probleem met Tamron 150-600mm

            Heb ik vandaag gedaan maar nog geen reactie gekregen.
            Bedankt voor de reactie
            Mvg. Dirk

            Comment


            • #7
              Re: Canon Eos R5 autofocus probleem met Tamron 150-600mm

              Daarvoor zal ik een usb-dock moeten kopen. Ik wacht nog even op een reactie van Tamron.
              Bedankt voor de reactie,
              Mvg. Dirk

              Comment


              • #8
                Re: Canon Eos R5 autofocus probleem met Tamron 150-600mm

                Heb de versie 1 en die is (na update firmware) weer 100% op mijn Eos R6. Spijtig dat dit niet kan met een dock zoals op de G2.
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Eos R5 autofocus probleem met Tamron 150-600mm

                  Hoe werd die update uitgevoerd? Is dit via Tamron service center of via de website van Tamron.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Eos R5 autofocus probleem met Tamron 150-600mm

                    Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
                    Hoe werd die update uitgevoerd? Is dit via Tamron service center of via de website van Tamron.
                    via Art & Craft werd hij opgestuurd naar Tamron. Op 14 dagen terug en zoals gezegd werkt hij weer piekfijn. (EOS R6 met adapter).
                    In feite heb je geen peperdure RF-objectieven nodig als je goede EF-objectieven hebt. Ik vrees dat ze door de voortdurende tekorten zichzelf in de voet(-en) aan het schieten zijn.
                    Bij normalisatie leveringen zou het wel eens kunnen zijn dat meer mensen dezelfde mening toegedaan zijn, en dat de verkoop serieus zal tegenvallen.
                    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                    Comment

                    Working...
                    X