Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 700D: lens voor fotograferen van paarden in actie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 700D: lens voor fotograferen van paarden in actie

    Hallo,

    Ik zou mij graag een nieuwe lens aanschaffen maar ik heb niet echt een idee welke.
    Ik zoek een lens voor het fotograferen en filmen van paarden in beweging; jumping, dressuur,...
    Welke lens zouden jullie mij aanraden?
    Ik ben geen pro, dus liefst geen lens van 1000 euro

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Canon EOS 700D: lens voor fotograferen van paarden in actie

    Als er voldoende licht is (buiten dus) dan zal je met een 55-250 IS STM al wel een heel eind verder geraken, die heeft een snelle autofocus die specifiek gemaakt is voor de filmfunctie van de nieuwe crop camera's van Canon.
    Als je binnen foto's wil maken, hou er dan rekening mee dat er daar altijd te weinig licht is om met een f5,6 lens te werken, dan heb je eerder een f2,8 telezoom nodig (of een vaste lens met een grote diafragma-opening zoals bijvoorbeeld de Canon 85mm f1,8).
    Voor een eerder beperkt budget is dan de Sigma 50-150 f2,8 OS een goede keuze (maar ik weet niet of de autofocus tijdens filmen daarmee goed werkt).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 700D: lens voor fotograferen van paarden in actie

      De piste zelf is meestal wel goed verlicht, maar aangezien ik fotografeer buiten de piste is het daar wel donkerder.
      Dan toch gaan voor de f 2,8?

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 700D: lens voor fotograferen van paarden in actie

        Oorspronkelijk geplaatst door MaikSo Bekijk bericht
        De piste zelf is meestal wel goed verlicht, maar aangezien ik fotografeer buiten de piste is het daar wel donkerder.
        Dan toch gaan voor de f 2,8?
        Zelfs in de piste kan je goed een F 2.8 gebruiken. Ik fotografeer veel mijn dochter die ook paard rijdt en de piste is inderdaad goed verlicht. Ik heb de 70-200 l F4 is en heb soms toch spijt dat het niet de f 2.8 is, want recht onder de lampen is het goed te doen maar als het er iets vanaf is...


        Grt,

        Jean-Pierre

        Comment

        Working...
        X