Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM

    Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM deze kan ik tweedehands kopen rond de 500 euro.
    Gaat het goede lens zijn voor mijn canon 80d, is dit volgens jullie een correcte prijs?
    Is er veel verschil tussen deze en de tweede versie ,ik film bijna nooit dus alleen fotografie waarbij ik vooral de natuur in trek of de kleinkinderen buiten mooi
    probeer weer te geven.
    Veel vragen dat besef ik dus alvast bedankt voor de mening van iedereen

    mvg
    mark

  • #2
    Re: Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM

    Had een gelijkaardig "probleem" ivm een nu "betaalbare" EF 100 - 400 L IS USM op een 90D...
    maar die was gewoon te zwaar voor mijn gebruik

    Men hoort wel eens (langs de ene kant) dat die oudere kwaliteitslenzen het ook goed doen zelfs op de nieuwere R toestellen (met adapt.) maar of dat voor alle L lenzen geldt ? Langs de andere kant hoor ik wel eens dat sommige van die L lenzen op hun limieten botsen....
    Dus, sorry.... ik weet het ook niet...

    Wel dat die oudere L lenzen hier momenteel aantrekkelijk geprijsd staan... en dus binnen het bereik van mensen met apsc toestellen type xxD bijv, denk dat er nog meer zich deze vraag stellen

    Ben benieuwd naar de reacties van de ervaren jongens ?
    Last edited by Duivengek; 2 mei 2021, 18:46.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM

      Ik heb deze lens gehad en ik moet zeggen dat deze zeer scherp was, alleen kwam ik mm tekort aan de Molse meren.
      De prijs zit goed vind ik als de lens nog in uitstekende staat is en als er een statief gondel bij zit.
      Zelf heb ik die van mij met gondel verkocht voor € 450 en die was nog zo goed als nieuw.
      Het is eigenlijk de standaard zoom van Canon.
      Persoonlijk zou ik de 70-200mm niet meer kopen want voor mij is die eigenlijk te kort. Verwacht niet dat alles plots binnen bereik komt.
      Voor vogels is ze zo goed als niet te gebruiken, daarvoor is de 100-400mm meer geschikt.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment

      Working...
      X