Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 50mm f/1.8 Mark I vs. Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 50mm f/1.8 Mark I vs. Mark II

    Hallo,
    Ik was van plan om een 50mm f/1.8 te kopen voor mijn canon, maar toen stootte ik op de Mark I & II. Weet er iemand wat de verschillen zijn tussen deze 2 en wat de beste is?

  • #2
    Re: Canon EF 50mm f/1.8 Mark I vs. Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door Gebruikersnaam Bekijk bericht
    Hallo,
    Ik was van plan om een 50mm f/1.8 te kopen voor mijn canon, maar toen stootte ik op de Mark I & II. Weet er iemand wat de verschillen zijn tussen deze 2 en wat de beste is?
    Mk II is de goedkopere plastic (behuizing) versie van de Mk I. De Mk I heeft een metalen vatting, afstandsschaal en echte focusring.
    De Mark II is de enige die je nog nieuw kan kopen. Mk I is enkel 2de hands te vinden, en duurder dan een nieuwe Mk II.
    Optisch zou er geen verschil zijn.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 50mm f/1.8 Mark I vs. Mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Mk II is de goedkopere plastic (behuizing) versie van de Mk I. De Mk I heeft een metalen vatting, afstandsschaal en echte focusring.
      De Mark II is de enige die je nog nieuw kan kopen. Mk I is enkel 2de hands te vinden, en duurder dan een nieuwe Mk II.
      Optisch zou er geen verschil zijn.
      Dus Foto's gemaakt met een Mk I zullen er net hetzelfde uitzien als die van een Mk II? Of zit hier toch een klein verschil in?

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 50mm f/1.8 Mark I vs. Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door Gebruikersnaam Bekijk bericht
        Dus Foto's gemaakt met een Mk I zullen er net hetzelfde uitzien als die van een Mk II? Of zit hier toch een klein verschil in?
        Als er optisch geen verschil is, dan zie ik ook niet in waarom er verschil te zien zou zijn op de foto's...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 50mm f/1.8 Mark I vs. Mark II

          Ok, erg bedankt voor de info. (ik wist niet zeker of dat met optisch bedoelt werd)

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 50mm f/1.8 Mark I vs. Mark II

            Ik heb eerst een MKII gehad, prachtige lens en heel erg scherp voor een minuscule prijs. De lens is echter één keer gevallen (niet echt hoog) en was volledig stuk, niet meer te repareren. De behuizing was compleet stuk.

            Ik heb nu een MKI en die is inderdaad veel steviger (of ze gegarandeerd een val overleeft, durf ik niet te stellen). Wat scherpte en bokeh betreft zie ik geen verschil met de MKII.
            Last edited by chris; 26 augustus 2008, 08:20.
            Geniet van foto's maken

            Comment

            Working...
            X