Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 24‑70mm F2.8 L USM mark 1 of 2?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 24‑70mm F2.8 L USM mark 1 of 2?

    Hi,

    Ik heb zopas een 5d mark IV aangeschaft, alleen rest mij de vraag welk objectief ik hier bij zou aanschaffen, meer bepaald welke mark, 1 of 2?

    Een kennis van mij doet zijn bijna-niet-gebruikte mark 1 weg voor €400, zou ik deze dan aanschaffen of zou ik voor de mark 2 gaan?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Canon EF 24‑70mm F2.8 L USM mark 1 of 2?

    bijna niet gebruikte ?? voor 400 euro ??? niet twijfelen, is "retescherp" ( heb zo ook ene, en die gaat ( als ik hem oooooooit moest wegdoen, niet onder de 700 euro weg , en eerder 800 ) en is veeeeeeel gebruikt, maar wel krasloos van glas

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 24‑70mm F2.8 L USM mark 1 of 2?

      Heb beide versies gehad, beter, ik heb nog steeds de 2de versie.
      de eerste versie is op F2.8 en F4 minder scherp als de 2de versie.
      de vervorming op 24mm is bij de eerste ook meer uitgesproken.
      400 euro is volgens mij wel een juiste en goede prijs.
      MVG. Hugo

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 24‑70mm F2.8 L USM mark 1 of 2?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
        400 euro is volgens mij wel een juiste en goede prijs.
        kijk eens op 2de hands : nen f4 zal je daar voor een 450 euro ofzo vinden, maar nen f2.8 hiet onder de 650 .. en zelfs ene tot 900 euro

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 24‑70mm F2.8 L USM mark 1 of 2?

          Oorspronkelijk geplaatst door xtfqx Bekijk bericht
          Hi,

          Ik heb zopas een 5d mark IV aangeschaft, alleen rest mij de vraag welk objectief ik hier bij zou aanschaffen, meer bepaald welke mark, 1 of 2?

          Een kennis van mij doet zijn bijna-niet-gebruikte mark 1 weg voor €400, zou ik deze dan aanschaffen of zou ik voor de mark 2 gaan?

          Alvast bedankt!
          Niet twijfelen want dat is een hele mooie prijs !

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 24‑70mm F2.8 L USM mark 1 of 2?

            Als het voor jou geen probleem is dat de lens niet echt scherp is met het diafragma helemaal open, dan is versie 1 geen slechte keuze, maar als je dikwijls fotografeert met het diafragma helemaal open, dan raad ik toch de versie 2 aan, want die doet het op f2,8 echt véél beter dan de oudere versie.

            Als je die lens in goede staat kan kopen voor 400 euro, dan doe je nooit een slechte koop, als ze met het diafragma helemaal open dan toch niet presteert zoals je ervan verwacht, dan kan je die heel gemakkelijk terug verkopen zonder er geld op te verliezen. Je kan ze dus eerst uitproberen zonder dat het geld kost.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 24‑70mm F2.8 L USM mark 1 of 2?

              Ik vind dit binnen het Canon aanbod een van de meest merkwaardige lenzen. Zowel MK1 als MK2.
              Ten eerste is hij zeer maar dan echt wel ZEER duur.
              Hij heeft geen IS wat in deze moderne tijden niet meer denkbaar is.
              Net om deze samenloop van redenen ben ik gaan zoeken naar een alternatief en dat heb ik gevonden bij Tamrom.

              De Tamron 24-70 2.8 (met IS en USM) kost je maar de helft van de Canon EN er zit beeldstabilisatie op.
              Uit testen die je online kan vinden is de optische kwaliteit zeer gelijkaardig aan de Canon.
              Rest de vraag waarom je eigenlijk nog de Canon zou willen kopen?

              Terzijde ook even meegeven dat Tamron nu recent een nieuwe versie heeft uitgebracht die nog net iets beter is. Kost ergens tussenin dan maar nog steeds veel voordeel tov de Canon.

              Ik heb de oude versie van de Tamron en ben daar zeer tevreden over. Enkel op 24mm is er wat tonvorming (heeft de Canon ook) en dat is niet zo ideaal voor bv modellenfotografie.

              Wel een zeer goede lens voor reportage ook. Vooral op feestjes komt die standaard op mijn camera´s. Ik gebruik zowel crop (7DII) en ff camera (5DIII)

              Comment

              Working...
              X