Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 24-70 1:2.8 L USM: diafragma geblokkeerd: shop voor reparatie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 24-70 1:2.8 L USM: diafragma geblokkeerd: shop voor reparatie?

    Mijn Canon 24-70 1:2.8 USM L lens heeft een geblokkeerd diafragma: ik kan enkel fotos nemen op 2.8, al de rest geeft een error 01. Het is de lens, want ik heb ook op een andere body en met andere lenzen geprobeerd. Contacten zijn clean (zei swap-oefening)
    Helaas zei Techrepair in NL (officiële Canon repair in NL) me dat er geen onderdelen meer zijn voor deze lens. Klopt dit en heeft iemand een adres waar ze wel nog herstellingen doen? Liefst regio Brugge - Gent.
    bedankt

    Didier

  • #2
    Re: Canon EF 24-70 1:2.8 L USM: diafragma geblokkeerd: shop voor reparatie?

    Rofa repair in Nederland kan mischien nog helpen: https://www.rofarepair.nl/
    Die kunnen vaak nog zaken repareren die door de fabrikant niet meer ondersteund worden.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 24-70 1:2.8 L USM: diafragma geblokkeerd: shop voor reparatie?

      Best eens Rofa-repair contacteren.
      De mijne is verleden jaar daar hersteld.Diafragma defect.
      Nieuw diafragma,gereinigd,scherpte gecontroleerd (is nu nog scherper dan voordien).Drie maanden garantie op herstelling.
      Heeft mij een kleine 350 eu gekost.
      Nog altijd goedkoper dan een nieuwe .
      Toen ook antwoord van Canon dat er geen reservestukken meer waren.
      Last edited by demuro; 10 juni 2021, 19:44.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 24-70 1:2.8 L USM: diafragma geblokkeerd: shop voor reparatie?

        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        Best eens Rofa-repair contacteren.
        Heeft mij een kleine 350 eu gekost.
        Nog altijd goedkoper dan een nieuwe .
        Toch schandalig duur. Hoeveel werk zouden ze daaraan hebben? Volgens mij nog geen uur.
        Ze profiteren ervan omdat er zo weinig informatie te vinden is over het herstellen van digitale objectieven.
        Als particulier is een kleine investeringen wat werktuigen voldoende, maar begin er maar aan zonder de nodige informatie.
        Analoge objectieven zijn natuurlijk veel simpeler om te herstellen en je vind op het net ook voldoende informatie om ze zelf te herstellen.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 24-70 1:2.8 L USM: diafragma geblokkeerd: shop voor reparatie?

          Dat is iets wat je voor jezelf moet uitmaken.Je weet het op voorhand.
          Vind ik dat bedrag OK,of koop ik liever een 24-70 4:700-800 eu,24-105 1000 eu of een 24-70 2.8 2000eu???

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 24-70 1:2.8 L USM: diafragma geblokkeerd: shop voor reparatie?

            Tuurlijk maak iedereen dat zelf uit en waarschijnlijk zou ik die ook laten herstellen , maar dat neemt niet weg dat het schandalig veel is.
            Waarschijnlijk is er slechts 1 lamelletje dat ergens hapert, borstelen met wat potlood geschuurd (poeder) afblazen en alles werkt weer.
            Durf bijna te wedden dat ze zelfs geen uur over doen, maar ja, ze zeggen dan we dit of dat bij geregeld en wat ze nog verder uit hun duim kunnen zuigen en de klant betaald graag.
            Ik heb een Sigma 50mm laten herstellen in de tijd van Konijnenberg, de lens had ik daar gekocht en ik moest al € 75 borg betalen.
            Lens is twee maand onbeschikbaar geweest en dan kreeg ik de rekening.
            De lens gekocht bij Konijn, opgestuurd naar een andere winkel in Nederland en van daar uit naar Sigma Duitsland.
            Geen factuur van Sigma.
            Wel een faktuur van die Nederlandse winkel maar de prijzen waren afgedekt.
            En natuurlijk een dikke factuur van Konijn zijnde € 75 + € 250= € 325!!!!!!!!!!!!!
            De lens had ik iets meer dan € 450 betaald.
            En ik heb nooit geweten wat ze ermee gedaan hebben want op die factuur uit Nederland stond er zelfs geen serienummer bij.
            Ik noem dat je reinste oplichterij.

            Ik heb ooit eens een Yashica TL Electro X its laten herstellen bij een fotowinkel in Menen, ik had het toestel zelfs daar niet gekocht, een week later mocht ik erom iets van niks moeten betalen en het kapotte elektronische gedeelte hing er gewoon bij.
            Dit was pas een eerlijke fotowinkel. Helaas is de man al een hele tijd gestopt en wie het overgenomen heeft ken ik niet.
            Maar in Menen zijn er ook twee winkels waar ik voor geen cent iets zou kopen, onbetrouwbaar en veel te duur.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 24-70 1:2.8 L USM: diafragma geblokkeerd: shop voor reparatie?

              Mijn lens is 12 werkdagen weggeweest.
              Op factuur stond:Objectief gedemonteerd (wat evident is)
              Diafragma vernieuwd
              Lensdelen gereinigd
              Scherpte gecontroleerd.(is nu nog scherper dan voordien)

              Reparatieprijs:271.9 excl BTW
              57.10 BTW
              329,0 totaal

              M.i. een te vertrouwen adres.
              Last edited by demuro; 12 juni 2021, 13:32.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 24-70 1:2.8 L USM: diafragma geblokkeerd: shop voor reparatie?

                Als je defecte spullen na de garantieperiode terug naar de winkel brengt om ze te laten repareren, dan zal de winkel er ook winst op maken als de reparatie ergens anders gebeurt.
                Daarom zal het waarschijnlijk goedkoper zijn om die lens rechtstreeks naar de reparatiedienst op te sturen, dan schakel je al een "tussenpersoon" uit die er ook aan wil verdienen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 24-70 1:2.8 L USM: diafragma geblokkeerd: shop voor reparatie?

                  Die lens is wat.... bijna 20 jaar oud!
                  Je gaat daar toch geen kosten meer aan doen hoop ik?
                  Die lens is al 10x afgeschreven.

                  Voor 1000 euro heb je de laatste nieuwe 24-70 van Tamron met beeldstabilisatie in. SUPER goeie lens en beter dan de Canon.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 24-70 1:2.8 L USM: diafragma geblokkeerd: shop voor reparatie?

                    Ik heb ondertussen reactie gekregen van Kamera-Express in Gent: zou idd ergens een 350€ zijn. De lens afschrijven: helaas: ik betaal gewoon belastingen, dus geen afschrijfpost. €2000 voor een nieuwe zit er momenteel niet in.

                    Update: Net bij Kamera-Express in Gent geweest. Blijkbaar sturen ze ook gewoon op naar Tech Repair waarna je dus min €75 betaalt, ook al weten ze dat het niet hersteld kan worden. De man in de winkel was wel vriendelijk en eerlijk, al had ik dat graag op voorhand geweten in de communicatie met Kamera-Express: dat had me 80km en 2h tijd gescheeld.
                    Last edited by DVuitW; 21 juni 2021, 15:30.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 24-70 1:2.8 L USM: diafragma geblokkeerd: shop voor reparatie?

                      Het diafragma van mijn Canon EF 24-70 1:2.8 L USM blokkeerde twee weken geleden ook.
                      Mailtje naar TechRepair (waar ik in het verleden al enkele herstellingen liet uitvoeren) en eentje naar Rofa Repair.
                      Rofa mailde me terug met een correcte offerte, bij Tech Repair kon ik die offerte slechts krijgen na het opsturen van het objectief.
                      Ik heb mij objectie op donderdag naar Rofa gestuurd. Eén week later op vrijdag heb ik het terug. Netjes hersteld voor de opgegeven prijs.
                      Ik ben een tevreden klant. Jammer genoeg 344 euro armer...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 24-70 1:2.8 L USM: diafragma geblokkeerd: shop voor reparatie?

                        Een goede bekende van mij een echte techneut die als hobby heeft klassieke camera's te verzamelen en wanneer ze niet werkte dan repareerde hij ze. Zo repareerde hij ook ooit een 16mm projector voor mij, jaren later had ik een af objectief waarin iets in was losgeraakt waardoor de zoom niet meer werkte. Ik dacht reparatie bij de importeur is de kosten niet meer waard, ik gaf het die man mee en een de dag later had hij het voor mekaar, hij had het objectief geheel uit elkaar moeten halen. Hij vroeg er een fooi van 25 gulden voor.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 24-70 1:2.8 L USM: diafragma geblokkeerd: shop voor reparatie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          is over het herstellen van digitale objectieven.
                          Vaak is het AD lichtconverter die kapot is....
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment

                          Working...
                          X