Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon ef 200m f2.8L of canon ef 70-200mm f4 IS L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon ef 200m f2.8L of canon ef 70-200mm f4 IS L

    heeyz

    Ik ben van plan om binnenkort een telelens aan te schaffen.
    Ik twijfel echter tussen de canon ef 200m f2.8L en de canon ef 70-200mm f4 IS L.
    Over de tweede vind ik veel positiefs, over de eerste vind ik helaas niet zoveel terug.
    De prime is lichtsterker, maar mist dan weer de IS, vandaar de twijfel.
    Heeft er iemand ervaring met de prime of eventueel met beide?

    De 70-200mm f2.8 IS II is ver buiten budget dus geen optie.

  • #2
    Re: canon ef 200m f2.8L of canon ef 70-200mm f4 IS L

    ik weet dat de 200mm f2.8 echt leuk is maar soms te lang, vandaar dat men meestal neigt naar de 135L die nog wat lichtsterker is. Deze heb ik zelf ook gehad en echt een sublieme haarscherpe lens. Geen IS bij nodig gehad. Heb hier ook de 70-200 f4.0L IS liggen maar deze geeft totaal een ander beeld weer, minder dof en ja die zoom beperkt me wat in nadenken. Ik gebruik deze ook enkel op 200mm om dat verte effect te krijgen maar voor de rest is het zonde Waar ga je hem voor gebruiken?
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: canon ef 200m f2.8L of canon ef 70-200mm f4 IS L

      op 200mm zonder IS ben je al snel het voordeel van die lichtsterkte kwijt vrees ik. Bij voldoende licht zal het geen probleem zijn, maar binnenshuis zie ik mij nog geen foto op 200mm trekken zonder IS (ik heb nu wel niet zo'n vaste hand ). Dus de lichtsterkte is denk ik minder bepalend want dat wordt gecompenseerd door de IS, maar eerder de beperktere scherptediepte en eventueel verschillende DOF moeten bij deze keuze voor u interessanter zijn bij de 200mm f2.8 om die te verkiezen boven de 70-200mm denk ik.

      Comment


      • #4
        Re: canon ef 200m f2.8L of canon ef 70-200mm f4 IS L

        Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
        ik weet dat de 200mm f2.8 echt leuk is maar soms te lang, vandaar dat men meestal neigt naar de 135L die nog wat lichtsterker is. Deze heb ik zelf ook gehad en echt een sublieme haarscherpe lens. Geen IS bij nodig gehad. Heb hier ook de 70-200 f4.0L IS liggen maar deze geeft totaal een ander beeld weer, minder dof en ja die zoom beperkt me wat in nadenken. Ik gebruik deze ook enkel op 200mm om dat verte effect te krijgen maar voor de rest is het zonde Waar ga je hem voor gebruiken?
        De 70-200 f:4 IS is een meer algemeen bruikbare lens.
        Ook op f:4 kan je het onderwerp ook nog genoeg isoleren (op een crop maak je portretjes vanop een flinke afstand), en qua scherpte doet ze niet onder tov de prime, en de IS zal je meer "keepers" geven.

        Comment


        • #5
          Re: canon ef 200m f2.8L of canon ef 70-200mm f4 IS L

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          De 70-200 f:4 IS is een meer algemeen bruikbare lens.
          Ook op f:4 kan je het onderwerp ook nog genoeg isoleren (op een crop maak je portretjes vanop een flinke afstand), en qua scherpte doet ze niet onder tov de prime, en de IS zal je meer "keepers" geven.
          Nodeloos om te herhalen, dit klopt als een bus.

          Je gaat veel meer plezier beleven aan de 70-200 f4 IS.

          Comment


          • #6
            Re: canon ef 200m f2.8L of canon ef 70-200mm f4 IS L

            allemaal bedankt voor jullie reactie. Eigenlijk bevestigde jullie grotendeels wat ik al dacht, maar nu ben ik zeker
            Het gaat de zoomlens worden vanwege de IS en omdat ik ze waarschijnlijk ook vaker zal kunnen gebruiken dan de prime.

            Comment

            Working...
            X