Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon D1 mark3 geschikt als macro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon D1 mark3 geschikt als macro?

    Ik zou me graag zat meer verdiepen in macro fotografie. De informatie die ik kan terugvinden verwart me een beetje. Is het zo dat je best een full frame camera hebt voor macro fotografie of kan ik ook gerust verder met mijn huidige (canon d1 mark 3). Mijn eerste keus viel op de 100mm van canon. Is dit een goede keus voor deze camera?

    Alvast bedankt!
    Www.julliehuwelijksfotograaf.be

  • #2
    Re: Canon D1 mark3 geschikt als macro?

    Op al je subjectieve vraagstellingen kan de wedervraag gesteld worden: hoe, wat en waarom?

    Comment


    • #3
      Re: Canon D1 mark3 geschikt als macro?

      De Canon 1D MKIII is geen full-frame, het is een 1,3x crop camera.
      Een 100mm lens wordt daardoor vergelijkbaar met een 130mm lens op een full-frame camera.

      Als je heel kleine beestjes wil fotograferen, dan krijg je met een crop camera het onderwerp gemakkelijker beeldvullend op de foto.
      Het komt er eigenlijk op neer dat een onderwerp dat even groot is als de crop sensor, dat je dat niet beeldvullend op de foto kan krijgen met een full-frame.
      De "werkafstand" bij dezelfde vergrotingsfactor is bij een crop camera langer dan bij een full-frame.

      Ik heb met de 1D MKIII ooit heel wat macrofoto's gemaakt, het is dus zeker te doen met die camera, je hebt er alleen maar de juiste lens voor nodig (een macrolens dus).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X