Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-300 is usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-300 is usm

    De lens Canon 70-300 IS. USM. lijkt me een leuke lens en ben misschien van plan deze aan tekopen.
    Maar? Nu zie ik op de sites waar ze tweedehands spullen verkopen, steeds de canon 75-300 IS. tekoop staan, en bijna voor de prijs, waar je na cashback, een canon 70-300 IS. USM. kan kopen.
    Is het soms zo dat de canon 75-300 IS. beter is dan de canon 70-300 IS USM.
    En is het zo dat de canon 75-300 IS. ook USM. heeft???

  • #2
    Re: Canon 70-300 is usm

    De 75-300 is vrij soft boven de 250mm, en heeft wat last van hunting (niet direct scherp kunenn stellen), de 70-300 IS USM heeft daar veel minder last van en is scherp over het hele bereik (die laatste heb ik en ik ben er tevreden over).
    Daar staat dan weer tegenover dat een pak mensen zweert bij de witte 70-200, die is niet alleen scherper maar ook duurder, hoewel dat voor de 70-200 F4 nog meevalt. Maar je moet dureven/willen rondlopen met zo'n witte toeter.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-300 is usm

      Ik heb de 70-300 IS en ben daar zeker tevreden over. Ok het is geen 70-200 L lens maar daarvoor ben ik aan het sparen (de 2.8) dus ga dat niet zitten vergelijken. is ook praktischer om mee op vakantie te nemen.

      Ik lees in het algemeen betere dingen over de 70-300 dan de 75-300.
      --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-300 is usm

        De 70-300 is usm is zeker geen slechte lens. De oudere 75-300 is zeker de mindere.
        Evenwel, in dezelfde prijsklasse koop je de optisch en mechanisch betere 70-200L f4 zonder IS.
        Een afweging die vooral afhankelijk is van je gebruik.
        De 70-200 MET is natuurlijk weer een flink stuk duurder, maar wel de allebeste compacte telezoom die je kunt kopen. Wel wit helaas, maar dat is ook het enige nadeel.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-300 is usm

          Waarom vindt iedereen die kleur toch een nadeel? Ik raak daarmee gemakkelijk in contact met mensen, en dat vind ik best een positief gegeven.

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          De 70-300 is usm is zeker geen slechte lens. De oudere 75-300 is zeker de mindere.
          Evenwel, in dezelfde prijsklasse koop je de optisch en mechanisch betere 70-200L f4 zonder IS.
          Een afweging die vooral afhankelijk is van je gebruik.
          De 70-200 MET is natuurlijk weer een flink stuk duurder, maar wel de allebeste compacte telezoom die je kunt kopen. Wel wit helaas, maar dat is ook het enige nadeel.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-300 is usm

            Voor ongeveer dezelfde prijs als de 70-200 f4 L heb je wel 100 mm meer bereik. Bij dit budget is het de beste tele met een langer bereik dan de 70-200.

            Anderzijds valt ze qua bouw behoorlijk licht uit, vooral als je de bouw van de Sigma EX hebt leren kennen (mijn enig vergelijkingspunt - vooral als ik ze gebruik na mijn 70-200 f2.8), dus kan ik me inbeelden dat L-eigenaars dit ook als een nadeel zullen zien.

            Qua beeldkwaliteit ben ik zeer tevreden, enkel de AF mag nog wat sneller, maar dan zit je weer bij de L-versies hé.

            De 75-300 IS is trouwens de voorganger van de 70-300 IS, vandaar dat je deze meer tegenkomt op de 2ehands markt.
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-300 is usm

              Evenwel, in dezelfde prijsklasse koop je de optisch en mechanisch betere 70-200L f4 zonder IS
              Inderdaad, spendeer je zuurverdiende centjes liever aan dit stukje optiek. Geloof me gerust, ze is werkelijk zo goed als iedereen beweert !
              Die 75-300 is speelgoed, een luxe-lensdop !


              Waarom vindt iedereen die kleur toch een nadeel? Ik raak daarmee gemakkelijk in contact met mensen, en dat vind ik best een positief gegeven.
              Tja, ieder zijn mening daarover, als ik ermee op straat loop zie ik sommige mensen kijken van 'man, ge gaat dat ding toch niet op mij richten he ?!'
              Discreet kun je die witte trompet niet echt noemen. Ik zou gerust een (bescheiden) meerprijs willen betalen voor een zwart exemplaar.
              Last edited by Petertje; 8 mei 2008, 19:03.
              It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-300 is usm

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Waarom vindt iedereen die kleur toch een nadeel? Ik raak daarmee gemakkelijk in contact met mensen, en dat vind ik best een positief gegeven.
                In kontakt raken met mensen omdat je een foeilelijke lens op je toestel hebt?
                Naja sommige mensen nemen daar een hond voor en da's nog erger.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-300 is usm

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  In kontakt raken met mensen omdat je een foeilelijke lens op je toestel hebt?
                  Naja sommige mensen nemen daar een hond voor en da's nog erger.
                  Bedoel je een hond op je toestel zetten . Dat is inderdaad erger LOL.
                  Nee, ik begrijp je standpunt wel, persoonlijk zou ik ook liever hebben dat ze deze lenzen gewoon zwart hadden gelaten, of de mogelijkheid hadden gelaten om te kiezen. Discreet ben je niet met zo'n witte toeter.
                  Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-300 is usm

                    Ja een nadeel is de witte lens, Sommige plakken er al een kleding tegenaan.
                    Waarom ze nog steeds wit zijn dat begrijp ik niet.
                    Misschien had AKZO teveel witte verf en hebben ze daar een contract mee afgesloten.
                    Sommige zijn gespoten uit een heel oud busje wit, de kleur is dan al bijna creme.
                    Maar de keuze is voor mij nu moelijker geworden.
                    Nu er ook geschreven wordt over de 70-20 f4.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70-300 is usm

                      Ik heb de 70-300 IS usm ongeveer een half jaarte en ben hier enorm tevreden van, ik ga me wel 'n 70-200 F 2.8 kopen. Maar die valt hier zowiezo buiten categorie.

                      Mocht je graag een paar voorbeelden zien, hier een paar van mijn foto's met die lens:

                      http://www.flickr.com/photos/26423823@N06/
                      Canonian

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 70-300 is usm

                        Na lang wikken en wegen tussen de 70-200 L en de EF 70-300 IS USM, heb ik mij vorige week de canon EF 70-300 IS USM aangeschaft.
                        De redenen voor het niet nemen van de 70-200 was onderhande de kleur. De prijs was minder doorslaggevend, in dit geval had ik wat langer gewacht.

                        De IS functie hierop komt voor mij als een geschenk uit de hemel.( heb niet zo'n vaste hand meer)
                        Aangaande gewicht 630 gr moet je het ook niet laten, want hij ligt goed in de hand wat toch niet onbelangrijk is.

                        De beeltjes die ik al heb kunnen schieten, wel daar ben ik al zeer tevreden over. Voor de rest is het zoveel mogelijk testen en wachten op dat goede fotoke.

                        Gr Erik
                        Go with the flow

                        Comment

                        Working...
                        X