Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm IS USM ERROR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200mm IS USM ERROR

    Hallo besten,

    Ik ben vandaag maar weer eens op stap geweest mijn met 10D, en tviel me op dat ik vandaag heel veel ERRORS gehad heb ivm mijn lens, normaal op een hele dag 1 à 2 errors noem ik normaal maar vandaag waren het er zeker tien.

    Bestaat er hier nu eigenlijk al een oplossing voor, of zou het met een firmware update opgelost zijn?

    Dank bij voorbaat

    Banderas
    MY JETPHOTOS
    ONLINE!!!

  • #2
    Re: Canon 70-200mm IS USM ERROR

    Het komt met de 1D wel eens voor als je de camera uit sleep mode haalt en de IS staat aan. Ik heb het 1x gehad in 3-4 weken intensief gebruik. Er wordt verteld dat er aan de IS iets kan worden gedaan in een service center, maar of dat inderdaad klopt, dat zou ik toch eerst maar eens navragen...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200mm IS USM ERROR

      Heb je al geprobeerd om de kontaktjes zuiver te maken?

      Ik heb zelf geen Canon 70-200 IS, maar tot nu toe heb ik nog geen enkele keer een foutmelding gehad met de 20D. En daarmee heb ik nu ruim 10.000 foto's gemaakt. De enige Canon-lens die ik heb(100-400L), is mijn minst gebruikte lens, meestal zit er een Sigma (18-50 f2,8 , 150mm f2,8 macro, 70-200 f2,8) of Tamron (28-75 f2,8) op en daarmee heb ik dus nog nooit één enkel probleem gehad. Als die 70-200 IS problemen geeft, dan zouden ze er bij Canon toch voor moeten zorgen dat dat in orde komt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200mm IS USM ERROR

        Ja de contactjes heb ik schoongemaakt ook vandaag nogmaals, ik moet zeggen dat ik nog een canon lens heb 28-105 en daar heb ik het nog nooit mee voorgehad, mijn schoonbroer heeft net dezelfde IS lens en ook tot tweemaal toe per dag heeft hij er last van.

        Ik denk dat het een softwarematig probleempje is.

        Niet erg maar helemaal niet leuk, ik heb zo al heel wat gemist...

        Thx
        banderas
        MY JETPHOTOS
        ONLINE!!!

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200mm IS USM ERROR

          Oorspronkelijk geplaatst door banderas
          ... normaal op een hele dag 1 à 2 errors noem ik normaal maar vandaag waren het er zeker tien.
          Vind je het normaal die 1 à 2 maal per dag Ik niet hoor. Alléz, da's toch 't zelfde of zeggen dat je het niet erg vindt dat je auto maar 2 keer per dag stil valt.
          Ik heb die lens ook en heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Niet dat het nu m'n meest gebruikte is, maar toch. Je zou hier toch mee verder moeten gaan. 't Is toch geen speelgoed van 25 €. Bij een combinatie canon-canon mag je toch tenminste verwachten dat het feilloos werkt.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200mm IS USM ERROR

            Oorspronkelijk geplaatst door banderas
            Ja de contactjes heb ik schoongemaakt ook vandaag nogmaals, ik moet zeggen dat ik nog een canon lens heb 28-105 en daar heb ik het nog nooit mee voorgehad, mijn schoonbroer heeft net dezelfde IS lens en ook tot tweemaal toe per dag heeft hij er last van.

            Ik denk dat het een softwarematig probleempje is.

            Niet erg maar helemaal niet leuk, ik heb zo al heel wat gemist...

            Thx
            banderas
            Ik zou maar eens met ETBASS contact opnemen. Niet normaal iig.
            Groet,
            Paul

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200mm IS USM ERROR

              Heb deze lens al meer dan een jaar en nog nooit een error gehad.
              Gebruik deze ook met een 10D.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200mm IS USM ERROR

                Ik heb dit weekend deze lens mogen lenen en heb ook veel problemen gehad op 10D
                Error 01, diafragmawaarde op 00, ...
                Enige oplossing was lens eraf draaien en terug opzetten en af en toe zelfs de batterij moeten eruit halen om het toestel terug werkende te krijgen.
                Jammer want zo kan je wel enkele shots missen.

                Greetz,

                Loes

                Comment

                Working...
                X