Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

    Ik ben aan het overwegen mijn eerste versie van deze lens te verkopen om dan de 2de versie aan te kopen.
    Nu is mijn vraag aan de mensen onder jullie die deze stap gedaan hebben .

    Is het het prijsverschil echt waard? of

    Ik kan momenteel mijn lens, die overigens vlijmscherp is, verkopen voor 1100 euro maar dan blijft er toch nog altijd 900 euro bij te leggen.

    De beste prijs die ik voorlopig vindt is bij foto73 aan 1999 euro.
    Iemand die de lens nieuw voor minder te koop weet ?

    alvast bedankt voor jullie reaktie.
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

    Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
    Ik ben aan het overwegen mijn eerste versie van deze lens te verkopen om dan de 2de versie aan te kopen.
    Nu is mijn vraag aan de mensen onder jullie die deze stap gedaan hebben .

    Is het het prijsverschil echt waard? of

    Ik kan momenteel mijn lens, die overigens vlijmscherp is, verkopen voor 1100 euro maar dan blijft er toch nog altijd 900 euro bij te leggen.

    De beste prijs die ik voorlopig vindt is bij foto73 aan 1999 euro.
    Iemand die de lens nieuw voor minder te koop weet ?

    alvast bedankt voor jullie reaktie.
    Tja ik begrijp het niet goed!Je hebt een vlijmscherp exemplaar.
    Waarom die dan gaan wegdoen voor een exemplaar dat je niet gaat weten of hij goed is?Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik de mijn ook wil wegdoen voor versie II .

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

      de huidige lens verkopen voor 1100euro ?
      voor 1089euro koop je die nieuw dus vrees dat je meer zal moeten bijleggen
      Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

        Oorspronkelijk geplaatst door zarekk Bekijk bericht
        de huidige lens verkopen voor 1100euro ?
        voor 1089euro koop je die nieuw dus vrees dat je meer zal moeten bijleggen
        De NON IS versie ja!

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

          Ik heb de eerste versie gehad, maar de nieuwe is werkelijk véél scherper met het diafragma volledig open.

          Je kan de tests bekijken:
          nieuwe versie:
          The EF 70-200mm F2.8 L IS II USM was announced in January 2010 as a replacement for Canon's fast image-stabilized telephoto zoom, the EF 70-200mm F2.8 L IS USM, which dates from 2001. With the rapid increase in SLR sensor pixel counts placing lenses' optical qualities under ever finer scrutiny, the company clearly felt it was time for an update for this professional workhorse, and has revamped the design accordingly. In the process, it claims to have improved almost every aspect of the lens, including the optics, autofocus, image stabilization, and the mechanical design.



          oude versie:
          The EF 70-200mm F2.8 L IS USM was introduced way back in August 2001, supplementing (but not replacing) the non-stabilized 70-200mm F2.8 L USM in Canon's highly regarded telephoto lineup. This is a lens which can truly be described as a professional workhorse, with robust build (including dust and moisture resistance), wide F2.8 maximum aperture, fast and silent ultrasonic autofocus motor, and optical image stabilization for hand-holding at slow shutter speeds. The optical design is somewhere on the far side of complex; it features 23 elements in 18 groups, with 4 UD elements to provide compensation for chromatic aberration. According to Canon, this gives a 'high-resolution, high-contrast optical capability', as demanded from a lens which needs to perform all day, every day in the hands of professional photographers across a wide range of subjects and conditions.


          oud <-> nieuw (muis over de testfoto = nieuw) je kan verschillende brandpuntsafstanden selecteren, en het diafragma aanpassen, maar het is vooral f2,8 dat je in het oog moet houden
          View the image quality delivered by the Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.


          De oude versie gebruikte ik niet zoveel op f2,8 , de nieuwe wel.
          Sinds ik de 70-200 f2,8 L IS II heb worden de 85mm f1,8 en de 135mm f2 heel wat minder gebruikt.
          Het is volgens mij op het ogenblik de scherpste zoomlens van Canon.

          Ze is duur, maar volgens mij is ze dat wel degelijk waard.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

            Al geruime tijd gebruik ik een 70-200 mm/2.8 MK2. Daarvoor heb ik de 70-200 mm/4.0 IS en de 70-200/2.8 MK1 gehad.

            Mijn ervaring staat hier:

            De beste vastbrandpuntobjectieven van 2021Ben je op zoek naar een nieuw objectief? Wij hebben de beste objectieven die dit jaar zijn verschenen op een


            Sinds ik de MK2 heb gebruik ik mijn primes, 100 mm/2.0 en 150 mm/2.8 veel minder.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

              Heb dat bommetje ook in mijn bezit sinds enkele maanden, en vorige week 27/06 eens een keer na jaren naar de zoo in Antwerpen geweest.
              Eerste keer dat mijn 70-200 in de buitenlucht gebruikt werd, voor de rest was alles indoor (optredens).

              Voor mij een grandioos objectief om te gebruiken. Het gewicht, ja dat is iets anders, maar dat neem ik er graag bij!! Nog geen moment spijt gehad van de aankoop

              Een testfoto van een leeuw op 200 mm op 2.8 is te vinden op onderstaande link (ongeveer 8.5meg groot, focuspunt op de leeuw zijn linkeroog, recht uit de camera, geen bewerkingen, 7D, Av)



              Aangaande je vraag, als je een scherp exemplaar hebt, dan zou ik toch twee keer nadenken om die weg te doen. Ik persoonlijk zou mijn budget dan aan iets anders besteden, studiomateriaal of macromateriaal of zo...
              Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
                De NON IS versie ja!
                mijn fout, had het niet direct gezien
                Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

                  allemaal bedankt voor de reaktie's

                  Als ik dat zo allemaal lees is de lens blijkbaar wel degelijk de meerprijs waard.

                  Het enige wat me nu nog tegen houd, is dat ik echt wel een zeer scherp exemplaar heb van de 'oude' versie en ze eigenlijk eerst zou willen vergelijken met de nieuwe versie.

                  Maar zie je me al binnen stappen in een fotozaak met de vraag of ik even mag vergelijken en als hun lens echt beter is ze kopen en anders terug buiten gaan zonder de lens te kopen.
                  Dat is er mischien toch wel een beetje over? of niet?

                  Ondertussen heb wel al een bod van 1150 euro voor mijn 'oud' exemplaar,juist omdat ze zo scherp is.

                  Het is zo weer een beetje moeilijker geworden om te beslissen of ik ze wel weg zou doen.
                  Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                  https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

                    Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                    allemaal bedankt voor de reaktie's

                    Als ik dat zo allemaal lees is de lens blijkbaar wel degelijk de meerprijs waard.

                    Het enige wat me nu nog tegen houd, is dat ik echt wel een zeer scherp exemplaar heb van de 'oude' versie en ze eigenlijk eerst zou willen vergelijken met de nieuwe versie.

                    Maar zie je me al binnen stappen in een fotozaak met de vraag of ik even mag vergelijken en als hun lens echt beter is ze kopen en anders terug buiten gaan zonder de lens te kopen.
                    Dat is er mischien toch wel een beetje over? of niet?

                    Ondertussen heb wel al een bod van 1150 euro voor mijn 'oud' exemplaar,juist omdat ze zo scherp is.

                    Het is zo weer een beetje moeilijker geworden om te beslissen of ik ze wel weg zou doen.

                    je kan ook de lens eens een dagje huren, dit kost je dan mogelijks iets meer maar dan weet je wel zeker of je het de meerprijs waard vind, ook kan je dan (vermoed ik) de lens die je hebt gehuurd kopen (al dan niet zelfs met een kleine korting omdat het een verhuur-lens is geweest)
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

                      voor 1200 geraak je zeker ook van je oude vanaf!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

                        Het verschil is echt groot.

                        2.8 was op de oude versie soft.

                        2.8 op de nieuwe versie is bijna net zo scherp al een paar stops gestopt. Betreft de snelheid zie ik zelf geen verschil. Ook betreft de stablisatie zie ik ook niet echt veel verschil. Die was al goed.
                        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

                          je kunt best die lens gaan uitproberen in de winkel, voor 2000 euro mag je wel wat vragen van de verkoper denk ik. Huren doe je ook voor 25 euro voor 1dag. Maargoed ik denk dat je het nu toch gaat kopen ook, als je je zinnen op hebt gezet zal het in je hoofd blijven spoken he Ze worden een enkele keer ook 2de hands aangeboden en dan hoef je er minder bij te leggen.
                          Ik wil het ook al een tijdje gaan huren...

                          veel plezier ermee

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

                            Tzijn natuurlijk jouw centen hé, maar.. Op welke foto ga je dat verschil zien?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 70-200mm f2.8 IS versie II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                              Tzijn natuurlijk jouw centen hé, maar.. Op welke foto ga je dat verschil zien?
                              Vind ik leuk

                              Comment

                              Working...
                              X