Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200 vraag

    Ik heb een vraag over de Canon 70-200 L-lens. Over een maand of drie verwachten mijn vrouw en ik ons eerste kindje. Naast de Sigma 30mm die ik vooral als portretlensje wil gebruiken (topding trouwens, dank voor de adviezen hierover), wil ik eigenlijk ook een lens voor buiten en wat verder weg aanschaffen. Op dit moment heb ik een Canon 55-250mm IS-lensje. Ooit aangeschaft voor een Afrika-safari, waar hij prima gepresteerd heeft.

    Ik zit eraan te denken om deze lens te vervangen door een tweedehands Canon 70-200 F4 lens, zonder IS. Ik twijfel echter nog een beetje, die lens heeft immers geen IS. Aan de andere kant, binnen ga ik hem niet gebruiken.

    Wat is jullie advies? Is het zinvol en nuttig om de lens te vervangen? Het budget is maximaal 450 euro.
    Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

  • #2
    Re: Canon 70-200 vraag

    Dit zijn de plus punten:
    + F4 over de gehele lijn.
    + Betere bouwkwaliteit.
    + Scherper

    Negatief:
    - Duurder
    - Kleiner bereik (ga je 55mm tot 70mm missen en 200-250mm ?).
    - Geen IS

    Je zal voor jezelf moeten beslissen of dit de moeite is voor jou om die meerprijs te rechtvaardigen.
    Persoonlijk zou ik die 55-250mm houden en eerder voor een 50mm F1.4 of 85mm F1.8 gaan.
    Met een dergelijke lichtsterke lens maak je beelden die je niet met een 70-200mm F4 kunt maken.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200 vraag

      Dank voor je reactie. Ik heb die 85mm 1.8 toevallig gehad, maar sinds ik de Sigma 30mm heb, merkte ik dat die 85mm áltijd in de tas bleef. Ik fotografeer zelden portretten binnen en miste met de 85mm de flexibiliteit en makkelijk inspringen op snel bewegende mensen buiten. Ik merk het al als ik met mijn neefje op pad ging. Zo'n kleintje schiet alle kanten op en dat beende ik in ieder geval met mijn prime niet bij, helaas.

      Vandaar ook mijn wens voor een kwalitatief goed tele-objectief en de vraag of ik met de 70-200mm een slag ga maken, daarin.
      Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200 vraag

        Ben ook steeds tevreden geweest met de 55-250. Is eerst vervangen door de 70-300 maar verschil was niet overdonderend. De overstap naar een 70-200 f/4 IS en daarna f/2.8 II IS wel...

        Als je veel licht hebt kun je de IS best missen. Bij mottig weer echter vrees ik ervoor. Uit de hand moet je zonder IS rond de 1/320 (op 200) draaien om een scherpe foto te hebben, met de IS kun je iets winnen. Daarom zou ik zoals psychodweep reeds zei mijn 55-250 voorlopig houden en doorsparen voor een (eventueel tweedehands) 70-200 f/4 IS.

        Let wel dat er nog een nadeel is dat niet gemeld werd: de 70-200 weegt een aardig stukje meer: de f/4 valt mee maar de 2.8... zeer zwaar!
        Last edited by philippeDeli; 12 februari 2013, 08:06.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200 vraag

          ik heb zelf de is versie, ik zou daar toch voor gaan, ga je later geen spijt van hebben
          is een prachtige lens op het hele bereik

          er staat er hier 1 met is in aangeboden
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200 vraag

            Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
            Als je veel licht hebt kun je de IS best missen. Bij mottig weer echter vrees ik ervoor. Uit de hand moet je zonder IS rond de 1/320 (op 200) draaien om een scherpe foto te hebben, met de IS kun je iets winnen. Daarom zou ik zoals psychodweep reeds zei mijn 55-250 voorlopig houden en doorsparen voor een (eventueel tweedehands) 70-200 f/4 IS.
            Vraagje. Die sluitertijd, van welke ISO-waarde ga je dan uit? Ik merk dat ik met mijn 60D zonder probleem op 800 kan fotograferen. Scheelt dat nog?
            Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200 vraag

              Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
              ik heb zelf de is versie, ik zou daar toch voor gaan, ga je later geen spijt van hebben
              is een prachtige lens op het hele bereik

              er staat er hier 1 met is in aangeboden
              http://forum.belgiumdigital.com/f11/...sm-447597.html

              Niet over twijfelen. Gewoon gaan voor de 4.0 IS! Deze komt zelden van mijn camera.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200 vraag

                Ik ben ook al langer aan het twijfelen over een 70-200 lens. Ik vind IS toch wel een mooie aanvulling. Waar ik echter meer mee zit is de keuze f4 of f2.8. Ik zou de lens met name gaan gebruiken voor sportfotografie binnen (volleybal). Ik vrees dan dat f4 niet voldoende is en dat ik ben veroordeeld tot f2.8.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200 vraag

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dexter29 Bekijk bericht
                  Vraagje. Die sluitertijd, van welke ISO-waarde ga je dan uit? Ik merk dat ik met mijn 60D zonder probleem op 800 kan fotograferen. Scheelt dat nog?
                  de minimum sluitertijd blijft altijd hetzelfde, eender welke iso
                  ong de lengte van de lens x1.6 van de crop
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200 vraag

                    Doen! Ik heb wel de versie met IS, maar je kan gerust zonder beginnen. Vind je dat je later toch die IS nodig hebt, dan kan je je lens makkelijk kwijt. Dit is de lens die ik het meest gebruik, zeker voor portretten. Vreselijk scherp en relatief licht vind ik.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70-200 vraag

                      Hej,

                      heb mij onlangs de 70-200 F4 zonder IS aangeschaft (tweedhands hier op het forum) omdat ik ook betere kwaliteit wou dan de 55-250 mm en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ok je verliest bereik ... maar als het echt niet anders kan dan zet ik de 55-250 op mijn toestel. De kwaliteit van je beelden zullen in ieder geval beter zijn. Had ik het vroeger geweten ... . Stap voor stap betere lenzen aanschaffen ;-).

                      Misschien toch uitkijken voor de IS versie maar zonder blijft het ook een pracht van een lens.
                      Canon EOS 400D, EF 70-200mm 1:4L USM, EF-S 18-55mm 1:3,5-5,6 IS, EF-S 55-250mm 1:4-5,6 IS, EF 50mm 1:1.8 II, Sigma 10-20mm 1:4-5.6 DC HSM, Speedlite 430 EX, BG-E3

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 70-200 vraag

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dexter29 Bekijk bericht
                        Ik heb een vraag over de Canon 70-200 L-lens. Over een maand of drie verwachten mijn vrouw en ik ons eerste kindje. Naast de Sigma 30mm die ik vooral als portretlensje wil gebruiken (topding trouwens, dank voor de adviezen hierover), wil ik eigenlijk ook een lens voor buiten en wat verder weg aanschaffen. Op dit moment heb ik een Canon 55-250mm IS-lensje. Ooit aangeschaft voor een Afrika-safari, waar hij prima gepresteerd heeft.

                        Ik zit eraan te denken om deze lens te vervangen door een tweedehands Canon 70-200 F4 lens, zonder IS. Ik twijfel echter nog een beetje, die lens heeft immers geen IS. Aan de andere kant, binnen ga ik hem niet gebruiken.

                        Wat is jullie advies? Is het zinvol en nuttig om de lens te vervangen? Het budget is maximaal 450 euro.
                        De 70-200 F4 L (niet is) is een heel goed objectief en scherp vanaf f4. Ik gebruik deze vooral voor portret. Hoe de 55-250 het doet weet ik niet, die vergelijking kan ik dus niet maken.
                        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                        flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 70-200 vraag

                          Dank voor de vele reacties. Gezien de waardevastheid van de lenzen en de toch wel goede verhalen over de non-is-versie ga ik op zoek naar een goed tweedehands exemplaar.

                          Mocht IS toch nodig blijken, dan kan ik de non-IS altijd nog verkopen.
                          Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 70-200 vraag

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dexter29 Bekijk bericht
                            Dank voor de vele reacties. Gezien de waardevastheid van de lenzen en de toch wel goede verhalen over de non-is-versie ga ik op zoek naar een goed tweedehands exemplaar.

                            Mocht IS toch nodig blijken, dan kan ik de non-IS altijd nog verkopen.
                            Als het budget het toelaat beter de IS versie kopen deze is retescherp. Bij terug verkopen is de kans groter dat je weer wat extra geld verliest, daarom mi beter direct de beste oplossing kopen.
                            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 70-200 vraag

                              Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                              Als het budget het toelaat beter de IS versie kopen deze is retescherp. Bij terug verkopen is de kans groter dat je weer wat extra geld verliest, daarom mi beter direct de beste oplossing kopen.
                              plus naar mijn idee dat de IS-versies altijd ook sneller zullen verkopen en hun waarde nog beter behouden, zeker bij de telezooms
                              Website: http://www.svisimaging.be

                              Comment

                              Working...
                              X