Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

    Geruime tijd gebruik ik naar zeer grote tevredenheid de Canon 70-200 F4 voor verschillende doeleinden en het zoombereik is meestal voldoende.
    De kenners weten het, dat je soms net wat verder wil fotograferen dan 200mm bij buitensport.

    Daarom dacht ik aan 2 mogelijke oplossingen, tenzij er meerdere zijn.

    1) Op de Canon 70-200 F4 L IS USM plaats ik een Extender 1,4 om net bij deze momenten meer zoombereik te hebben.
    * Voordeel: Deze combi is een lichte set.
    * Nadeel: De extender, AF en lichtsterkte

    2) Ik verkoop de Canon 70-200 en ga voor de Canon 70-300 L.
    * Voordeel: Een mooie en scherpe zoom, die verder dan 200mm gaat en snelle AF.
    * Nadeel: Verlies bij de verkoop van de 70-200 en 2dehands zijn de 70-300 L niet eenvoudig te vinden. Zwaardere lens dan de 70-200.

    Iemand hier die al ervaring heeft met het gebruik van een Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender 1,4
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

  • #2
    Re: Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

    gn persoonlijke ervaring maar hoor en lees toch dat dit geen goed idee is om er een extender op te doen
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

      Heb geen IS versie, maar met 1.4x extender zijn de resultaten van EF 70-200L F4 nog zeker behoorlijk (meer dan behoorlijk zelfs).
      Enkel de lichtsterkte valt natuurlijk terug tot F5.6, zodat ISO meestal moet opgevoerd worden.
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

        GeertB,
        Heb jij dan ervaring met de 70-200 + 1,4 extender en hoe zijn de resultaten met deze combi
        Kan jij enkele voorbeelden laten zien, zodat ik een beter idee krijg.
        Sony A7 mkIII
        Is all I need :-)

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

          Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
          gn persoonlijke ervaring maar hoor en lees toch dat dit geen goed idee is om er een extender op te doen
          ow vertel ....

          Houd er rekening mee dat er verschil zit tussen de extenders zelf. Zelf gebruik ik een Canon extender III 2x (2stops licht verlies en 50% AF, voor mij acceptabel optisch blijft die gewoon weg super in combinatie met de 70-200 II)

          1.4 extender - stop licht verlies - 25% AF
          2.0 Extender - 2stops licht verlies - 50% AF

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

            Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
            GeertB,
            Heb jij dan ervaring met de 70-200 + 1,4 extender en hoe zijn de resultaten met deze combi
            Kan jij enkele voorbeelden laten zien, zodat ik een beter idee krijg.
            Kijk eens op volgende links:
            http://gbo.jalbum.net/Dieren/slides/...d_Goes_49.html
            http://gbo.jalbum.net/Dieren/slides/...d_Goes_43.html
            http://gbo.jalbum.net/Dieren/slides/...d_Goes_38.html
            http://gbo.jalbum.net/Dieren/slides/...d_Goes_37.html
            http://gbo.jalbum.net/Dieren/slides/...d_Goes_35.html

            Mijn extender is er één zonder opname info aanpassing, dus 't is normaal dat je 200mm ziet staan ipv 280mm.
            Maar de foto's zijn allen met extender genomen icm EF 70-200L F4 (zonder IS).
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

              Geef dan ook even aan welke extender je gebruikt (merk etc)

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

                Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                Geef dan ook even aan welke extender je gebruikt (merk etc)
                Sorry vergeten: Tamron 1.4x
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

                  Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                  Kijk eens op volgende links:
                  http://gbo.jalbum.net/Dieren/slides/...d_Goes_49.html
                  http://gbo.jalbum.net/Dieren/slides/...d_Goes_43.html
                  http://gbo.jalbum.net/Dieren/slides/...d_Goes_38.html
                  http://gbo.jalbum.net/Dieren/slides/...d_Goes_37.html
                  http://gbo.jalbum.net/Dieren/slides/...d_Goes_35.html

                  Mijn extender is er één zonder opname info aanpassing, dus 't is normaal dat je 200mm ziet staan ipv 280mm.
                  Maar de foto's zijn allen met extender genomen icm EF 70-200L F4 (zonder IS).
                  Ja, wat kan ik zeggen
                  Het resultaat ziet er erg goed uit
                  Ik vraag me wel af of de AF-snelheid nog voldoende hoog is om bewegende onderwerpen nog scherp te kunnen vast leggen
                  Sony A7 mkIII
                  Is all I need :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

                    AF wordt ontegensprekelijk trager met extender.
                    Ik heb nog geen snel bewegende objecten gefotografeerd met 1.4x extender, dus kan hierover geen ervaringen delen.
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

                      1. Wanneer ik wens gebruik te maken van mijn huidige 70-200 F4 en deze wil verlengen met een extender 1.4. Dan moet ik dus rekenen dat mijn grootste en vaste opening F5.6 wordt en de AF snelheid met 25% afneemt en hierbij ook wat verlies in scherpte.

                      2. Wanneer ik wens gebruik te maken van 70-300 F4-5.6 dan heb ik op de stand 300mm en de grootste opening ook het zelfde F5.6, maar heb wel geen verlies in AF snelheid en scherpte.

                      Bij optie 1 behoud ik wel mijn lichte en compacte lens en hoef dus enkel maar een extender 1.4 aan te kopen en op te schroeven wanneer nodig.
                      Bij optie 2 moet ik mijn 70-200 in de verkoop plaatsen om de 70-300 L te kunnen aankopen. Ik krijg hierbij een groter zoombereik, snellere AF, betere scherpte en zwaarder en groter gewicht.

                      Ik vermoed dat de AF en scherpte iets beter is met de extender van Canon
                      Dat wordt even denken tussen optie 1 en 2
                      Sony A7 mkIII
                      Is all I need :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

                        Optisch gezien zit er nog wel wat verschil tussen de diverse extenders. Deze worden groter als kijkt naar de 2.0 extenders.

                        Wat betreft afname een stop licht bij de 1.4 extender. Dit is wat mij betreft geen belemmering. Een nadeel kan wel zijn de scherpstelsnelheid. Dit kun je het beste zelf testen of dit een belemmering is. Dit was/is voor mij persoonlijk geen belemmering.

                        Zelf gebruik ik de 70-200 f/2.8 IS II in combinatie met de Canon Extender III 2.0. En deze combinatie is wat mij betreft behoorlijk scherp (vlijm scherp). Enige nadeel snelle sporten fotograferen met deze combinatie word wat lastiger. Dan ik persoonlijk gaan kijken naar snelle primes als de 300 en 400.

                        Advies ga naar een winkel en test het zelf uit. Mijn vergelijking is leuk, maar is wel weer met een geheel ander type 70-200. En is niet te vergelijke met jou f/4.
                        Ik zou bij 1.4 extender de Canon II en III eens testen. De II is oude model van Canon, maar schijnt nog steeds erg goed te zijn. Pas bij een 2.0 extender zijn de verschillen groot.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

                          En al eens gedacht aan een sigma 70-200 2.8 OS met converter (kenko ofzo)
                          Ik zit over deze lens ook te denken. Schijnt geen slechte lens te zijn. Is natuurlijk geen 70-200 2.8 II van canon maar voor een goei 1000 euro wel te overwegen misschien en je hebt dan een f2.8 met een mooie bokeh.
                          Heeft er iemand ook ervaring met de 1.4/2.0 converters van sigma? Deze zijn nl redelijk in prijs.
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

                            Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                            Mijn vergelijking is leuk, maar is wel weer met een geheel ander type 70-200. En is niet te vergelijke met jou f/4.
                            Ik zou bij 1.4 extender de Canon II en III eens testen. De II is oude model van Canon, maar schijnt nog steeds erg goed te zijn. Pas bij een 2.0 extender zijn de verschillen groot.
                            Ik denk dat ik in de winkel eens een Canon extender 1.4 III op mijn lens ga testen.
                            Mocht deze me bevallen, wil ik deze graag nog eens vergelijken met de vorige versie 1.4 II of hier tussen nog verschil in zit.
                            Indien het verschil minimaal is, dan kan ik evengoed voor een 2dehands 1.4 II gaan.
                            Sony A7 mkIII
                            Is all I need :-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L

                              Meerdere reviews/gebruikers ervaringen gelezen en meesten vonden de verschillen minimaal tussen de 1.4 extender van Canon. Bij de 2.0 waren/zijn de verschillen wel een stuk groter. Hier heb ik zelf dan ook gekozen voor de III

                              succes met testen

                              Comment

                              Working...
                              X